Ви помітили як медіа простір заповнився інформацією про штучний інтелект? З кожного закутку доноситься то радісне “тепер не треба займатися нудною рутиною”, то лячне “ви залишитеся без роботи”. При цьому більшість статей з порадами по імплементації ШІ в ваші робочі процеси виглядають як пшик або заклик “робіть добре, а погано не робіть”.
То що ж відбувається з ШІ насправді і як конкретно ви сьогодні можете використовувати штучний інтелект в своїй роботі?
Привіт! Мене звати Настя і я маркетолог. Звучить як стандартне вітання самі знаєте де. Але як інакше представитися я поки що не придумала. Маю 15 років досвіду в індустрії, працювала як з B2C сектором (TemplateMonster, MasterBundles), так і з B2B (Boosta, Fulcrum Rocks). Зараз займаю позицію Head of Digital Marketing в Gart Solutions та являюсь співзасновницею маркетингової агенції GoGlobal.
Я так довго розповідаю про себе задля того, щоб ви мали приблизне уявлення про мій досвід і чому я раптом вирішила розповідати вам як ви можете оптимізувати маркетингові процеси всередині своєї компанії за допомогою ШІ.
Трохи невтішної статистики від Forbes: 96% топ-менеджерів і керівників очікували, що ШІ підвищить продуктивність їхніх підлеглих. Незважаючи на очікування, що ШІ підвищить продуктивність, 77% працівників повідомляють, що ШІ додав навантаження і заважає досягненню очікуваних результатів продуктивності, сприяючи вигорянню працівників.
Чому так сталося? На мою думку, через завищені очікування щодо ШІ І неправильної інтеграції штучного інтелекту в процеси. Адже з кожної праски зараз лунає, що ШІ замінило-замінить копірайтерів, що тексти можна генерувати трьома кліками мишки і взагалі, чому в нас ще немає свого маленького контентного заводу? А на практиці для того, щоб написати гарний матеріал за допомогою ШІ, який до того ж буде добре ранжуватися в пошукових системах (Google, Bing, SerchGPT), потрібно не просто постаратися, потрібно розуміти що таке GenAI, як працюють LLM і яких помилок ШІ допускається при генерації контенту.
Просто, еге ж?
З іншого боку, ми всі знаємо в якій країні живемо. Тут спеціаліст має кожного дня доводити свою професійність, слідкувати за трендами, самотужки в тому всьому розбиратися та впроваджувати інновації в свою рутинку. Бо в 90% компанія не найме для нього експерта, який все пояснить і запропонує варіанти. Україна на другому місці в регіоні за кількістю компаній, які розробляють продукти та сервіси зі ШІ — 243 компанії! Більше їх лише в Польщі — 301.
Якщо генеративний ШІ виправдає свої обіцянки, ринок праці може зазнати значних змін. Ось що прогнозують в США:
- Приблизно дві третини існуючих робочих місць у США та Європі піддаються автоматизації ШІ.
- Генеративний ШІ може замінити до чверті існуючих завдань, що еквівалентно 300 млн робочих місць повної зайнятості в усьому світі.
- Історично автоматизація завдань створювала нові робочі місця, компенсуючи втрати, що сприяло довгостроковому зростанню зайнятості.
- ШІ може підвищити річне зростання продуктивності праці в США на 1,5 процентних пункти протягом 10 років після широкого впровадження.
- Загальне підвищення глобального ВВП може становити 7% за рахунок впровадження ШІ.
ШІ поки що не здатне замінити жодного спеціаліста. Вас замінить не ШІ, а людина, яка використовує ШІ як асистента. Тому ніяких сподівань на когось, маємо розбиратись самостійно. Давайте розбиратись разом.
Типові функції AI
Фундаментальний набір функцій які може виконувати ШІ, а саме LLM (або ж іншими словами Large Language Model):
- Скорочення — отримайте те саме, меншою к-стю слів (команди: Summarization, Distillation, Extraction, Characterization, Analysis, Evaluation, Criticism);
- Перетворення (команди: Refactoring, Language change, Restructuring, Modification, Clarification, Reformatting);
- Генерація — складайте списки можливостей, ідей та гіпотез (команди: Planning, Brainstorm, Amplification).
Задачі, з якими генеративний ШІ ( ChatGPT, Claude, Gemini, etc) справляються ідеально — це обробка існуючої інформації. Тобто якщо в вас є якісь дані, результати дослідження, цитати експертів і тд., ви можете згодувати це ШІ та отримати прекрасну статтю, презентацію чи план доповіді.
Якщо ж ми просимо ШІ генерувати “нові ідеї”, то він звернеться до своєї бази даних ( на якій вчився) і на базі неї вже буде трошки допрацьовувати існуючі ( як колись Т9 вгадував слово, яке ви друкували на своїй старій Nokia).
Звісно, людство очікувало від штучного ІНТЕЛЕКТУ (!!!) дещо більшого. Але як казав класик — маємо те, що маємо. І сподіваємось на більше в майбутньому.
Неочікувані можливості AI
Але не все так погано з ШІ навіть на цьому етапі його розвитку. Наприклад, я помітила, що змогла оптимізувати свої рутинні процеси і навіть значно прискоритися в роботі. Завдяки допоміжним інструментам, розширенням для браузера і тд. Зараз трошки поговоримо про це все.
Обробка пошти
Робота з поштою — це перше, що ви можете оптимізувати за допомогою ШІ.
- аналіз вмісту листів;
- сортування та лейблинг пошти за категоріями;
- щоденний дайджест з вашими листами та описом їх вмісту;
- автоматична відповідь клієнтам, бізнесам та колегам та багато іншого…
Я можу вам порадити два інструменти для роботи з поштою, які значно спростили моє життя
- Compose (https://www.compose.ai/) — розширення Chrome, яке скорочує час написання тексту на 40% завдяки автозаповненню та генерації тексту на основі ШІ.
- СhatGPR Writer (https://chatgptwriter.ai/) — розширення Chrome, яке допомагає писати листи, виправляє граматику, перекладає та робіть багато іншого.
Запис та аналіз мітів
- Повна текстова транскрипція ваших мітів з колегами чи клієнтами;
- Створення розумних нотаток з відповідними таймкодами;
- Розширена відповідь по контексту бесіди;
- Автоматичний фолоу-ап в Slack, Telegram, Gmail тощо;
- Створення задач в Trello, Jira, Asana тощо на відповідних людей.
Генерація контенту
Це, певно, найцікавіша частина. Але мушу попередити — вчитися генерувати контент за допомогою ШІ теж потрібно. І це доволі кропітка праця.
Наприклад, DALL·E випустили свій prompt book для того, щоб пояснити як працює генерація зображень за допомогою їх інструменту. Дуже раджу вам з ним ознайомитися, якщо ви цікавитесь темою.
Наприклад, приблизно така архітектура промпта для генерації фотографії:
Доволі детально, еге ж?
За допомогою ШІ ви також можете створювати відео, писати тексти.
Якщо ми говоримо про генерацію текстів — то це заслуговує на окрему статтю, яку я напишу трошки пізніше. Головне правило — не просіть ШІ написати вам статтю 1 промтом. В такому разі його максимум — перекомпільований топ видачі. А такий контент Гугл може легко позначити як спам контент.
Human-first
Наразі я читаю курси по інтеграції ШІ в процеси і моя основна порада — бути human-first! Не варто ставити штучний інтелект у центр всесвіту. Треба бути не AI-first, а AI-powered. Не «ШІ передовсім», а «підживлений, підсилений ШІ».
Нещодавно ми з колегою Наталею запустили освітній проєкт по ШІ і з гордістю можемо поділитись першими добірками якісних інструментів, які ви можете використовувати в своїй роботі:
Штучний інтелект не замінить вас. Інструменти ШІ фактично є асистентами-помічниками, які готові працювати на вас 24/7. Люди залишаються важливими у менеджменті, лідерстві, побудові відносин.
Вибору немає — або ви використовуєте штучний інтелект, або стаєте конкурентоспроможними на ринку праці. Так само як інженер з калькулятором буде швидшим, ефективнішим (та щасливішим), ніж без нього.