Просте (але ефективне) керівництво зі SEO для магазину

SEO-спеціаліст, директор компанії SEOQUICK

Дотримуючись поетапної інструкції та використовуючи спеціальні утиліти, ви забезпечите комерційний сайт стабільним і постійно зростаючим пошуковим трафіком. Серед різного SEO-софта можна виділити програми для аналізу видачі, збору семантичного ядра, аналізу посилальної маси тощо. Альтернативою є безкоштовні і умовно-безкоштовні сервіси, про які ми сьогодні поговоримо.

Електронна торгівля – великий бізнес із твердою конкуренцією за позиції у видачі. І щоб досягти на цьому поприщі успіху, потрібно бути на голову вище конкурентів.

На щастя, є хороша новина – більшість проектів використовують неефективні стратегії просування. Використовуючи ці рекомендації, ви зможете в короткостроковій перспективі обійти конкурентів і спостерігати значний приріст трафіку, приклавши трішки зусиль.

Ви познайомитеся з 4 основними етапами SEO-оптимізації комерційних ресурсів, такими як:

  1. Збір ключових слів;
  2. SEO-оптимізація сторінок;
  3. Технічна оптимізація сайту;
  4. Створення посилальної маси.

Перед початком SEO-кампанії також не буде зайвим визначити її пріоритети і завдання. Коли буде видна загальна картина, можна приступати до послідовної реалізації всіх етапів просування.

Ну що ж, приступимо!

Етап 1: Збір ключових слів

Відправною точкою для будь-якої SEO-кампанії є дослідження і збір ключових слів. Відсутність семантичного ядра зробить вас кошеням в хижому світі пошукової оптимізації. Так з чого ж почати, щоб не бути з’їденим конкурентами?

Не секрет, що для кожної комерційної ніші є своєрідний базовий кістяк ключових слів, за якими практично всі магазини прагнуть зайняти перші місця у видачі. Стандартне семантичне ядро складається, як правило, з 3-х категорій ключів:

  • Товари та послуги;
  • Бренди та марки;
  • Групи продуктів.

Стратегічно важливо, щоб просувний магазин був оптимізований під ці фрази. Але ось проблема – ваші численні конкуренти роблять те ж саме, орієнтуючись на одні й ті ж ключові слова. Неприємність в тому, що якщо їх контрольний профіль буде потужнішим вашого, то вони, швидше за все, випередять вас у видачі. Що ж робити?

Нижче ви дізнаєтеся, як знайти цінні ключові слова з низьким рівнем конкуренції.

По-справжньому цінні ключі відповідають наступним вимогам:

  • Мають великий пошуковий обсяг;
  • Сприяють вчиненню продажу;
  • Не використовуються вашими конкурентами;
  • Дозволяють швидко просунути сайт по ним.

Щоб знайти такі цінні ключі, забудемо на час про все, що ми знаємо про просування комерційних проектів, і звернемося до методів, які використовуються в блогінгу і affiliate-маркетингу.

Рада 1. Запозичте методи у affiliate-маркетологів

Успішні affiliate-фахівці працюють за такою схемою:

  1. Визначають загальні проблеми цільової аудиторії;
  2. Створюють контент, орієнтований на людей з цією проблемою;
  3. Пропонують вирішення проблеми (ваш продукт) прямо в контенті.

Це проста формула в сфері електронної комерції дає приголомшливий результат. Ваше завдання – знайти ключові слова, які дадуть максимальну конверсію.

Наприклад, ви вирішили обзавестися новеньким ігровим ноутбуком, але зовсім не розбираєтеся в технічних тонкощах. Яким буде ваш пошуковий запит? Швидше за все, щось на кшталт «кращий ігровий ноутбук». Такий ключ, за даними SERPSTAT, характеризується високою конкуренцією і невеликою кількістю запитів в Google. Доведеться пошукати більш сприятливу формулу X для Y, де X – ваш продукт, а Y – проблема клієнта. Не сумнівайтеся – пошук ключів за схемою «найкраща формула X для Y» увінчається успіхом, так як схема ефективна для більшості комерційних ніш.

Планувальник ключових слів від Google здатний запропонувати безліч варіантів Х для ваших Y.

планировщик ключевых слов серпстат

Підбирати фрази потрібно так, щоб вони:

  • Легко розподілялися за категоріями;
  • Залучали і навчали відвідувачів;
  • Конвертували відвідувача в покупця.

Порада 2. Запозичте вдалі ключові фрази у блогерів

Хоча прямими конкурентами для нас є комерційні проекти, не варто списувати з рахунків блоги та інформаційні сайти, які тягнуть на себе величезну кількість пошукового трафіку. Такі сайти можуть стати відмінним джерелом ідей ключових слів. Давайте для наочності знайдемо в Google блоги нашої тематики.

Удачные ключевые фразы у блогеров

Візьмемо будь-який блог з перших у видачі та проаналізуємо його ключові запити за допомогою таких сервісів як Semrush, SERPSTAT або Ahrefs на вибір. Сервіси видадуть величезний список ключових слів, які можна відфільтрувати, відсортувати і відібрати найменш конкурентні і найбільш конвертабельності.

Відібрані слова необхідно загуглити і проаналізувати результати пошуку. Це дозволяє виявити конкурентів і оцінити складність просування по конкретним словами. Аналіз вручну хоч і трудомісткий, але зате дозволяє відібрати самі «рентабельні» ключові слова і виробити ефективну тактику просування.

Отже, слова відібрані, але що ж робити далі? Багато сеошників на цьому етапі вирішили б створити сторінки категорій під конкретні ключі, однак це не наш шлях. Набагато розумніше буде створити високоякісний контент під наші ключі і запостити його в розділі «Блог». При цьому заголовок статті повинен виглядати як «Кращі ігрові ноутбуки: 12 визнаних флагманів».

Зрозуміло, в наш ТОП повинні увійти комп’ютери з асортименту продукту, що просувається магазину. Таким чином, стаття дасть старт воронці продажів, яка перетворить цікавиться читача в покупця.

З оновленням асортименту магазина можна і потрібно оновлювати контент, роблячи його актуальним і свіжим – таким, яким його хочуть бачити ваші клієнти і Google.

Порада 3. таргетір перспективні ключові слова для швидких перемог

Що таке перспективне ключове слово? Це пошуковий запит, який:

  • Має хороший пошуковий обсяг;
  • Видає ваш сайт на 2-й сторінці видачі (11-20 місця);
  • Має відносно низький рівень складності.

При малих затратах ви можете просунути сайт в ТОП-10 пошукової видачі і, тим самим, швидко збільшити трафік.
Щоб знайти перспективні ключі, потрібно скористатися будь-яким зручним вам сервісом підбору ключових слів, відфільтрувавши результати таким чином, щоб:

  • Позиція сайту була в межах 11-20;
  • Пошуковий обсяг був від 1000;
  • Складність просування була мінімальною.

Коли ключі відібрані, потрібно оцінити конкуренцію. Для цього необхідно скористатися стандартним пошуком Google і визначити, хто зараз знаходиться в топі. Потім треба проаналізувати кожен сайт, який обганяє у видачі наш. Нам цікаві всього 2 параметри:

  • Оцінка домену;
  • Кількість засланих доменів.

Якщо домени конкурентів по якихось параметрах перевершують ваш сайт, але на конкретні сторінки у видачі немає прямих посилань, то це дає можливість підняти сторінку у видачі нарощуванням посилальної маси. Не буде зайвим також розподілити вагу сторінок сайту на користь просуває сторінки за допомогою грамотної внутрішньої перелинковки.

Навіть якщо ваш сайт знаходиться на 7-й або нижче позиції, ви можете зробити його більш привабливим в SERP, змінивши Title так, щоб збільшити число кліків. Це, в свою чергу, призведе до зростання трафіку. Успішним рішенням буде додавання чисел і відсотків. Наприклад, «Кращі ноутбуки 2017 року зі знижкою -25%» буде виглядати куди привабливіше стандартних заголовків, якими пересичена пошукова видача. Ця «фішка» допоможе збільшити трафік, а зростання CTR, найімовірніше, позитивно позначиться і на позиціях у видачі.

Рада 4. Визначте упущені раніше ключові слова, які використовують конкуренти

Нарешті, ми розглянемо пошук ключових слів, використовуючи дані ваших конкурентів. Для цього дотримуйтесь нижчеподаному алгоритму.

Крок 1: Визначте своїх конкурентів

Перш за все, потрібно з’ясувати, хто з найближчих конкурентів знаходиться в ТОПі. Зробити це можна за допомогою сервісу пошуку конкуруючих доменів. Звіт покаже вам сайти, які мають найбільшу збіг в рейтингу ключових слів в порівнянні з просуваються сайтом.

Крок 2: Знайдіть прогалини у вмісті

Нас цікавлять ключові слова з числом запитом від 1000 в місяць і 4+ словами у фразі. Довгі ключі з «хвостом» нескладно знайти за допомогою сервісу SEMRUSH. Після цього відберіть слова, які найбільш релевантні для вашого магазину, і додайте їх в семантичне ядро.

Просувати сайт по довгих ключів виявиться простіше, ніж ви думаєте. Тепер залишається лише створити першокласний контент під ці ключові фрази.

Етап 2: SEO-оптимізація сторінок

Нижче наведені типові завдання по оптимізації комерційного сайту.

Перемикання на HTTPS

Завдання

Впровадити доступ по HTTPS для створення безпечного каналу.

Мета

Магазини електронної торгівлі зазвичай включають кілька форм, які збирають особисті дані користувачів. Важливо, що вся інформація була зашифрована. З огляду на те, що Google підтвердив, що сайти, які обслуговують контент через HTTPS, мають перевагу, є сенс впроваджувати протокол. Також якщо ви займаєтеся електронною торгівлею, то вам слід використовувати Sitewide HTTPS.

Оптимізація сторінок категорій

Завдання

Оптимізувати тексти, заголовки, метатеги і інші складові частини сторінок категорій

Мета

Категорії є ключовими сторінками в будь-якому магазині, адже на них концентрується велика кількість трафіку. При правильній оптимізації вони можуть забезпечити хороший потік клієнтів з пошукових систем.

Оптимізація продуктів

Завдання

Наповнити асортимент продукції, забезпечивши кожну позицію якісної фотографією і описом. В першу чергу наповнювати сайт потрібно найбільш продаваними і перспективними товарами або послугами.

Мета

Отримати перевагу перед конкурентами по ряду SEO-параметрів, таких як якість контенту і сприятливі поведінкові індекси.

Коли Google вперше випустив алгоритм Panda в 2011 році, він миттєво пессімізіровал тисячі комерційних проектів з неякісними і дубльованими описами продуктів. За останні роки ситуація не змінилася – вам потрібні тільки унікальні описи для кожного окремого продукту.

Оптимізація заголовків продуктів

Завдання

Створити оптимізовані шаблони заголовків, які містили б ключові слова і були інформативними для користувача. Скоротити довгі заголовки.

Мета

Оптимізація формату заголовків зробить їх більш привабливими для користувачів.

Оптимізація метаданих продуктів

Завдання

Створити призначені для користувача інформативні метадані для кожного продукту. Включити в метатеги такі фрази як «Безкоштовна доставка», «Краща ціна» та інші «продають» слова.

Мета

Підвищення CTR сторінок продуктів в пошуковій видачі для залучення додаткового трафіку і підвищення конверсії.

Порада: Використовується різні формати опису метаданих, включаючи в них ціну продукту, щоб максимізувати CTR.

Оптимізація зображень продукту

Завдання

Стиснути зображення товарів без втрати якості.

Мета

Скоротити час завантаження сторінки, зробивши сайт більш привабливим для пошукових систем і користувачів.

Виправлення помилок структурованих даних

Завдання

Реалізувати розмітку схеми для продуктів і підтвердити правильність за допомогою інструменту структурованих даних Google.

Мета

Виділити сторінки сайту в результатах пошуку, підвищити CTR, збільшити трафік і кількість переходів.

Етап 3: Технічна оптимізація сайту

Технічна оптимізація сайту, в першу чергу, має на увазі коректну індексацію сторінок інтернет-магазину і включає кілька кроків, представлених нижче.

Крок 1. Перевірка кількості індексованих сторінок

Щоб перевірити, скільки сторінок вашого сайту проіндексував Google, використовуйте сервіс PR-CY.

количество индексированных страниц

Також можна запустити звіт в Google Search Console, щоб порівняти дані. Врахуйте, що цифри в різних сервісах можуть різнитися.

Крок 2: Визначте проблеми індексування

Якщо ми запустимо пошук по сайту за допомогою функції «site:”, ми зможемо дізнатися, що викликає проблеми з індексуванням. В онлайн-магазинах динамічні сторінки з невеликою кількістю контенту можуть індексуватися некоректно, що негативно позначається на SEO. Розуміння механізму індексації сторінок дозволить виявити тисячі небажаних сторінок і закрити їх від індексації.

Крок 3: Усуньте проблеми з індексацією

Управляти індексацією сторінок найлегше за допомогою файлу Robots.txt. Але не блокуйте динамічні сторінки за допомогою параметрів robots.txt або URL, поки сторінки не зникнуть з індексу. Зробити це можна, встановивши на динамічних сторінках наступний тег:
<Meta name = “robots” content = “noindex, follow”>

Частина 4: Створення посилальної маси

Якщо ви зробили все, що описано вище, то до цього моменту у вас вже є добре оптимізований комерційний сайт, який готовий до ранжирування. Внутрішня оптимізація закінчена – настав час зовнішньої оптимізації.

Щоб отримати максимальну віддачу від збору ключових слів і внутрішньої оптимізації, необхідно дати сайту поштовх для розвитку, створивши потужний профіль зворотних посилань. Яку стратегію лінкбілдінга краще використовувати? Їх існують сотні, і щоб вибрати найкращу конкретно для вашого магазину, потрібно протестувати кілька. Тому рекомендуємо спочатку ознайомитися з найбільш затребуваними матеріалами на цю тему, і визначитися зі стратегією:

  • Безкоштовне створення якісних посилань без бірж посилань
  • Просування якісними посиланнями (курс 2017 року)
  • Як правильно нарощувати кількість посилань сайту
  • Стратегія чистки поганих посилань за допомогою Disavow файлу

Для більш глибокого розуміння принципів лінкбілдінга є сенс ознайомитися з відео від SEOquick:

Комбінуючи традиційні методи просування і з деякими інноваційними інструментами, ви відразу ж отримаєте перевагу перед більшістю ваших конкурентів.

ВИСНОВКИ

Алгоритм просування комерційних сайтів, представлений вище, випробуваний на багатьох проектах і успішно зарекомендував себе в самих різних нішах. Почніть з детального збору семантичного ядра, використовуючи всі доступні інструменти. Після цього наповніть сайт, оптимізуйте контент, налаштуйте індексацію і усуньте всі дрібні помилки, які можуть негативно позначитися на позиціях у видачі. І вже після приступайте до поступового нарощування посилальної маси, поєднуючи різні походи, відстежуючи і масштабуючи найбільш ефективні з них.

На seoquick.ru ви зможете знайти ряд безкоштовних утиліт і програм для SEO, які зможуть спростити всі описані етапи як для досвідченого оптимізатора, так і для новачка.

Безкоштовно пропонується:

  1. Утиліта для збору ключів – володіючи простим і інтуїтивно-зрозумілим інтерфейсом програма дозволить зібрати підказки, низькочастотні ключі і запити для контекстної реклами.
  2. Програма для перевірки відповідності Google Adwords – дозволяє проводити швидку обробку ключів перед запуском рекламної компанії. Утиліта дуже проста, але має широкий функціонал для перевірки запитів на відповідність.
  3. Калькулятор якості заголовків – дозволяє швидко провести оптимізацію title сторінок і оцінити привабливість сніпетів у видачі.
  4. Генератори оголошень – прості і функціональні утиліти, які допоможуть з генерацією великої кількості рекламних оголошень для Яндекс.Директу і Google Adwords.

Зверніть увагу, що при просуванні ми використовуємо виключно білі методи SEO. Щоб докладніше дізнатися про білих методах оптимізації, рекомендуємо ознайомитися з коротким відеоматеріалом на цю тему від SEOquick:

Є питання або коментарі? Будь ласка, залиште їх нижче!

Схожі повідомлення