Вірусний маркетинг: ефективність, особливості та його приклади

Маркетолог, журналіст в Marketer.ua

вирусный

Ми звикли, що слово «вірус» – це асоціація з чимось поганим. Вірус, яким хворіють і від якого помирають люди. Вірус, який вражає комп’ютер і знищує тони важливої інформації. Але вірусний маркетинг? Це те, що може принести популярність і величезний прибуток для вашої компанії. Значить, вірусний маркетинг – це добре? Розглянемо докладніше.

Вірусний маркетинг – спосіб впливу на цільову аудиторію, коли аудиторія сама, свідомо чи несвідомо, просуває бренд, товар або послугу. Вірусний маркетинг – це один з тих випадків, коли все геніальне виникає випадково і неусвідомлено. Хтось зробив так, а отримав зовсім не те, що очікував спочатку. І отримав краще, ніж хотів зробити! Все геніальне просто. Але чи так це зараз?

Особливості вірусного маркетингу

Раніше вірусний маркетинг був раптовістю. Люди, які використовували його могли навіть не усвідомлювати, який потужний інструмент перебуває у них в руках і як його використовувати. Але також були і ті, хто намагався навчитися використовувати вірусний маркетинг, копав в глиб його суті, але ловив поразку, не знаходячи його причини. Особливість вірусного маркетингу №1 – непередбачуваність.

Іноді, вірусний маркетинг вважають одним з найбільш ефективних маркетингових способів. Але чи так це?

Справа в тому, що успішна маркетингова компанія з використанням вірусного маркетингу – це завжди суміш правильних дій і удачі. Те, що ви запланували, може бути з’їдено і проковтнуто аудиторією, а може бути і просто пожовано й виплюнуто. Немає 100% ефективності ваших дій, як при використанні інших інструментів маркетингу та інших стратегій. Істина вірусного маркетингу: креативність, легкість і цікавість.

Істотний мінус вірусної реклами в тому, що вона може спрацювати коли завгодно – в перші хвилини подачі або через три роки. При першому випадку це відмінний варіант, при другому не дуже добрий. Тому треба або розраховувати на це, або ж застосовувати інші маркетингові здібності. Часто, вірусну рекламу комбінують з SMM або ж вважають його частиною.

Ви випускаєте в світ рекламу, просуваєте її в соціальних мережах, користувачі реагують і вуаля – успіх. На словах все здається простим, але не варто забувати про особливість вірусного маркетингу №2 – нестабільність.

Непередбачуваний і нестабільний вид реклами, через це з ним складно впоратися і ще складніше зробити його робочим. Пересічного споживача складно чимось здивувати і зацікавити в 21 столітті, тому для роботи вірусного маркетингу потрібно докласти величезних зусиль і креативу. Без них, вірусний маркетинг спрацює тільки за допомогою удачі (та й то, не факт).

Вірусний маркетинг ефективний через однієї простої причини – він комунікабельний. Аудиторія сама поширює рекламу між собою, збільшуючи канали збуту і розповсюдження. Друзі пересилають один одному згадки, діляться враженнями. Саме так і працює вірусний маркетинг і саме тому він ефективний.

Чому вірусний маркетинг ефективний 

У нашому світі ніхто не любить рекламу. Люди припинили звертати на неї увагу. Бігборди, оголошення в газеті, вікна на сайті, що вискакують тепер малоефективні. Є тільки два способи ефективно залучити користувачів – дати те, що вони шукають або ж рекламувати так, щоб вони про це не дізналися. За допомогою другого способу і працює вірусна реклама: вона є прихованою. Ви будете губитися в здогадах: саме цього домагалися творці або ж все вийшло спонтанно?

В опитуванні про рекламу, на питання «чи заважає вам реклама в соціальних мережах?» Люди в рівній мірі відповідали, що заважає, але не вся. З цього можна зробити висновок, що маркетинг настирливий, але є рекламні оголошення, які не змушують користувачів невдоволено кривитися при вигляді реклами. До такого типу ставитися і вірусний маркетинг.

опрос

Ще одна з головних причин, чому такий вид просування працює – бо він зачіпає самі повсякденні людські емоції. Для успішної компанії ви повинні зачепити або сумні – злість, жалість. Або веселі – радість, здивування. Люди будуть поширювати рекламу з блискавичною швидкістю, піддаючись емоціям.

Види і приклади вірусного маркетингу

Можна виділити два види вірусного маркетингу – очікуваний і не очікуваний. Все залежить від того, чи була маркетингова компанія і чи була реклама взагалі кінцевою метою.

Відомі випадки вірусного маркетингу можуть виявитися несподіванкою, адже не всі знають, що це був саме він. Часто, речі, які опинилися випадковістю, і згодом «заразили» аудиторію починають сприйматися як вірусна реклама, хоча не мали таку мету. Яскравий приклад «чорно-біло-синє плаття». Хіт року. Користувачі дивувалися і пересилали один одному картинку з сукнею в подиві, якого ж воно кольору. Деякі користувачі побачили в цьому рекламу, хоча це не була кінцева мета, але в підсумку – спрацювало. Після успіху цієї картинки сукні розкупили в мить, воно стало з’являтися в популярних іграх і багато іншого.

Вирусный маркетинг

Але, іноді вірусна реклама була продумана заздалегідь, бути частиною величезної піар-компанії. І найвідоміший приклад – реклама OldSpice. Ось ці хлопці точно на коні. Їх реклама – дурна, смішна і дивовижна – змусила аудиторію говорити про них, привертати до себе увагу. У цій рекламі немає ніякого сенсу, а в цьому і суть! Головне, що вона викликає емоції і там присутній бренд, все інше – деталі.

олдспайс

Чи є якийсь секрет успіху вірусної реклами? Однозначної відповіді на це немає. Як і говорилося раніше, ви можете потерпіти повне фіаско після величезного, тривалого, продуманого маркетингового ходу. А можете і здобути успіх після нетривалої роботи і втілення самої дурної своєї затії.

Вірусна реклама один з найефективніших способів просування на даний момент. Аудиторія, втомлена від реклами по всіх усюдах, віддають перевагу непомітній рекламі, яка приверне їх до продукту за допомогою емоцій, які вона викличе. Люди із задоволенням поділяться рекламою з друзями і близькими за умови, що вона буде цікава для них.

Вірусний маркетинг, це таке собі «сарафанне радіо» в сучасному амплуа. Давно забуте старе в умілих руках знаходить собі нове застосування.

Схожі повідомлення