Торгівля переходить у мережу і за цим об’єктивне майбутнє. Звичайно, все це накладає складнощі: щоб продукт і сайт побачили покупці, потрібно показати їх людям і для цього сильно постаратися, адже в інтернеті є висока конкуренція. Для просування використовують різні технології та прийоми, наприклад: SEO оптимізацію, прокачування поведінкових факторів, закупівлю посилань, налаштування реклами, партизанський та партнерський маркетинг. У цій статті ми розглянемо арбітраж трафіку як один із аспектів партнерського маркетингу, а також як працюють арбітражники, які інструменти використовують та як просувають товари.
Що таке арбітраж трафіку, хто такі арбітражники
Арбітраж — діяльність із закупівлі та перенаправлення трафіку між інтернет-ресурсами. З’явився цей вид діяльності у нульових, коли інтернет бурхливо зростав, а засобів контролю ще не було. Тоді виникло безліч сайтів, які були націлені на залучення та перенаправлення великої кількості сумнівного трафіку. Це були дорвеї, рекламні ресурси та мережі сайтів, завдання яких полягало в тому, щоб видобувати кліки та постійно стимулювати переходи за привабливими заголовками. Пам’ятайте: «Пугачова померла…», «Кіркоров зганьбився…», «гола Наташа Корольова» або «як вилікувати нежить за 5 хвилин». Варто тільки натиснути на посилання, як користувач потрапляв у кругообіг мотлоху в інтернеті.
Трафік йшов на форексівські опціони, грошові піраміди, казино та магазини сумнівних товарів. На той час арбітражник багато заробляв на обсягах, і його ніщо не стримувало. Але вольниця закінчилася, тепер виросли вимоги як до кількості, так і якості трафіку.
Арбітражник – людина, яка займається залученням трафіку на замовлення продавця товару чи послуги (іноді його називають рекламодавцем). Заробіток арбітражника ґрунтується на відсотку від доходу і залежить від того, наскільки ефективно він наводить потенційних покупців.
Але при цьому сам арбітражник виступає у ролі рекламодавця для рекламної мережі, коли закуповує рекламу.
Важлива відмінність арбітражу від штатного PPC фахівця чи маркетолога у цьому, що, уклавши договір із компанією, він власним коштом наводить покупців, тобто ризикує кишенею, налаштовує рекламу, закуповує трафік у мережах тощо. У разі невдачі – зливає свої гроші. Але в цьому і плюс, тому що він не сидить на фіксованій зарплаті, а отримує відсоток від прибутку і може один раз налаштувавши схему залучення трафіку займатися іншими проєктами.
Наприклад, є бренд, який готовий платити по 100 грн. за покупця, арбітражник витрачає власні кошти – 600 грн. та наводить 20 покупців. Якщо клієнт коштує йому 30 грн., чистий прибуток — 70 грн. на клієнта, 20х70 = 1400 грн. загального прибутку.
Але тут можна і пролетіти, тобто багато витратити, а заробити мало. І треба сказати, що злив бюджету рано чи пізно трапляється з усіма арбітражниками. У такому випадку допомагає скрупульозний аналіз ніші та тестування методів залучення на малих бюджетах.
Що таке трафік і де його беруть
Трафік — це щось абстрактне, якщо справа стосується торгівлі. За кожним заходом стоїть конкретна людина, яка має потреби в товарах та послугах. Інтернет – величезне поле для залучення покупців, є безліч джерел, з яких можна наводити людей:
- соціальні мережі;
- месенджери;
- поштові розсилки;
- статейний маркетинг.
Щоб зрозуміти, з чим має сенс працювати, потрібно розуміти, де знаходиться конкретна цільова аудиторія, яку рекламу вона приймає, які залучення дадуть найкращий результат.
Крім того, трафік трафіку різниця, може бути велика кількість відвідувачів, але мало продажів. Таке трапляється, коли залито нецільовий трафік, тобто прийшли люди, яких не цікавить офер.
Вибір офера – найважливіший момент в арбітражі! Офер — будь-який товар чи послуга, яку можна просувати.
Типи (вертикалі) оферів
Офери бувають різні:
- Товари;
- Оголошення;
- Ігровий бізнес;
- Трейдинг та криптовалюти;
- Кредитування;
- Програми та ПЗ.
Найчастіше офери беруть у партнерських CPA мережах, попередньо вивчивши мережу, її репутацію та історію. Рекомендуємо звернути увагу на акуратність виплат, якість оферів та все, що стосується правил роботи мережі.
Що таке мережі CPA
Вже кілька разів у цій статті ми згадували мережі CPA, тому настав час зайнятися ними. CPA (cost per action) – вотчина арбітражника. За своїм характером та призначенням такі мережі поєднують роль біржі та аналітичної платформи. Сайти та магазини, які хочуть найняти арбітражників, викладають офери, а арбітражники, за бажання, беруться до роботи. Тут платять за певні дії на цільовому сайті:
- реєстрація;
- прихід ліда;
- покази;
- купівля товару;
- перегляди чи скачування;
- кліки.
Тобто арбітражник бере офер, залучає клієнтів, які виконують цільові дії (наприклад, купують товар), а потім отримує гроші з рекламодавця (він же продавець).
На що ще звернути увагу при доборі оферів:
- Потенціал, тобто чи можливо заробити на цій пропозиції.
- Конкурентоспроможність – яка кількість подібного товару представлена на ринку, якою є ціна для покупця.
- Конкурентність вертикалі, тобто продуктової ніші, скільки ваших колег уже займаються подібними оферами.
- Якими є джерела трафіку.
- Чи надійний рекламодавець (продавець).
- Які ставки продавця товару, скільки він готовий платити?
- Звідки приходять покупці, це трафік із СНД чи бурж (захід).
- Сезонність та передбачувану тривалість попиту.
Для початку рекомендуємо брати не більше 3-6 оферів і щільно з ними працювати, тобто тестувати.
Після цього можна відпрацювати моделі арбітражу, їх маса, ось три найбільш популярні:
- арбітраж прямого типу, у якому трафік йде через партнерські послуги тобто СРА мережу;
- арбітраж із використанням лендінгу, при якому ліди (потенційні клієнти) приходять через односторінкові сайти-прокладки, що створюються арбітражником або його командою;
- воронки продажів, що включають лендінги, поштові розсилки, месенджери та інші інструменти просування.
Для цього роблять лендінги, пиляють креатив (рекламний контент), налаштовують рекламу та аналізують результати. Те, що приносить прибуток, не чіпають, на початковому етапі це вже успіх. Якщо система працює в нуль або невеликий мінус — докручують до плюсу та експериментують із воронками продажів, креативом та каналами залучення трафіку.
Що ще потрібно знати про арбітраж
Важливий момент – ви збираєтеся ризикувати своїми власними грошима, тому будьте готові, що частина з них може бути злита на експерименти та тести. Для початку потрібно від 300 $.
Щоб успішно увійти в арбітраж, потрібно бути «багатоверстатником» або мати багато друзів. Зверніть увагу, потрібно буде:
- Працювати із СРА;
- Користуватись аналітичними сервісами;
- Створювати односторінники;
- Робити контент (текст та картинки);
- Налаштовувати рекламу в соцмережах та пошуковику;
- Можливо працювати з месенджерами;
- Робити поштові розсилки через спеціалізовані послуги.
На початковому етапі далеко не всі арбітражники використовують складні зв’язки. Найчастіше достатньо соцмережі та лендінгу. Потрібно точно уявляти собі, як це все працює і як будувати вирви продажів з мінімальними витратами та максимальним «вихлопом». Адже гарантій бути не може, все залежить від вашого досвіду, логіки та інтуїції. Навіть якщо знайдете хороший офер, але пізно почнете над ним працювати, то просто не встигнете підключитися до прибутку. Товар вийшов у маси та вже мало цікавий покупцям.
Також не можна забувати про несумлінних продавців. На жаль, обман ніхто не скасовував. Може статися так, що вас звинуватять у низькій якості трафіку або в тому, що мало цільових дій. Тому уважно ставтеся до СРА, відгуків по ній та всьому, що там відбувається. Також поговоріть з менеджером рекламодавця, постарайтеся отримати від нього максимум інформації про ставки, ціни, географію та затребуваність товару.
Якщо хочете дійсно заробляти на арбітражі, приготуйтеся, що йтимете до доходу 2-5 місяців. І це реальна, копітка робота.
Ну і наприкінці статті рекомендуємо звернути увагу на те, що є маса курсів з арбітражу, але знову ж таки — не варто всім довіряти. Найчастіше розробники видають учням старі схеми, які приносили прибуток 3-5 років тому, а тепер втратили актуальність. Тому треба пам’ятати, що чарівної пігулки не буде. Але буде розуміння того, як працює арбітраж загалом і шлях до створення власних таблеток, тобто ефективних схем арбітражу.
Майже все у цій сфері залежить лише від вас, вашого старання, наполегливості та акуратності. Дійте, і нехай буде з вами трафік!