Сьогодні ми поговоримо про нестандартний спосіб просування мобільних додатків за ключовими словами (пошуковими запитами) у Google Play та App Store. Стаття буде корисна як початківцям ASO менеджерам, так і досвідченим фахівцям, які хочуть дізнатися про новий спосіб просування додатків у сторах.
За дослідженнями, проведеними ASO-агентствами та сервісами мобільного маркетингу, майже 35% трафіку застосунки отримують із пошуку. Установки з пошуку — це органічний трафік, за який не треба платити, на відміну від трафіку з Google Ads, Facebook Ads тощо. Але як отримати, якнайбільше органічного трафіку, як привернути увагу користувачів до вашого додатку? Для цього дуже важливо не нехтувати ASO — app store optimization, а зробити його якісно. Як це зробити, розкажемо нижче
Навіщо моєму додатку потрібне ASO?
ASO — це процес покращення видимості застосунку в магазинах застосунків Google Play і Apple Store, що сприяє підвищенню коефіцієнта конверсій застосунку. По суті є дві складові оптимізації: робота з текстами додатків і візуальні ефекти. Сьогодні ми говоритимемо про текст застосунку.
Ви можете запитати, навіщо вам потрібно створювати текст, витрачати багато часу на написання опису додатку, заголовку тощо, адже можна просто додати кілька пропозицій, які дадуть користувачеві зрозуміти, про що ваш застосунок. Все досить просто. Вам потрібно оптимізувати застосунок, щоб ваші потенційні користувачі могли знайти його в магазині та завантажити. Якщо говорити про текстову оптимізацію, то вона включає аналіз ключових слів, створення заголовку, підзаголовку для Apple, короткого опису для Google і довгого опису для обох магазинів.
Алгоритми магазинів звертають увагу на ці поля, аналізують їх і вирішують, який додаток показувати користувачеві в пошуковій видачі на його запит.
Отже, уявімо, що ви просуваєте сервіс з оренди автомобілів з корисними функціями всередині. Звичайно, ваша мета обійти інші аналогічні додатки та залучити користувачів. Але єдине, що ви написали в описі застосунку — це пара пропозицій, в яких говориться, що ваш застосунок крутий і має відмінні функції. Таким чином, швидше за все, ваш додаток ніколи не буде знайдений за пошуковим запитом (або ключовим словом) «оренда автомобілів» жодним користувачем у магазині. Щоб це виправити, вам потрібно лише додати ключову фразу «оренда автомобілів» у тексти. Тепер вас можуть знайти більше користувачів, ви отримуєте більше завантажень, а значить стори вважають ваш застосунок релевантним запиту і просувають його в ТОП пошукової видачі.
Шість способів зібрати свою хмару ключових слів?
По суті, збір ключових слів — це і є перший крок, який ASO фахівець або розробник застосунку повинні зробити перед створенням текстів і переходом до оптимізації. Важливо не тільки зібрати всі запити, пов’язані з вашим застосуноком, в один файл, але й проаналізувати їх. Зазвичай на збір 150-200 ключових слів для застосунку в одному регіоні може піти до 5-6 годин, а створення всіх текстів — всього 2-3 години. Збираючи ключові слова для застосунку, ви повинні зосередитись на наступних кроках:
- подумайте, як органічні користувачі можуть знайти ваш додаток. Уявіть, що ви хотіли б знайти саме ваш застосунок в сторі. Який запит ви набрали б у рядку пошуку?
- проведіть мозковий штурм із командою. Нехай вони додадуть до списку вище свої пропозиції.
- проаналізуйте конкурентів, перевірте їх тексти, спробуйте з’ясувати ключові слова, які вони використали.
- використовуйте ASO-сервіси. Повірте, це зробить процес збору хмари ключів набагато простіше та ефективніше. Наприклад, сервіс Keyapp.top дає можливість перевірити рейтинг, популярність та кількість пошукових запитів за ключовими словами. Це значно спрощує підбір ключових слів для текстів, оскільки чим більша популярність, чим більше користувачів будуть шукати це ключове слово в магазині, тим більше органічних користувачів воно може призвести до вашого додатку.
- перевірте автоматичні рекомендації від стору. Вводячи ключові слова застосунку в полі пошуку, ви можете отримати підказки пошукової системи. Найзручніше це можна зробити на сервісі для просування мобільних застосунків у пошуку keyapp.top у розділі “My keywords”. Додайте свій застосунок та натисніть на кнопку “Suggest”.
- подивіться, що користувачі пишуть у коментарях про ваш додаток. Якщо ваш додаток вже є на ринку та має трафік, перегляньте коментарі, залишені вашими користувачами. Це ваша цільова аудиторія, тому ви повинні знати слова, які вони використовують для опису вашого застосунку.
Як бачите, існують різні методи дослідження та збору ключових слів. Найкращий спосіб покращити позиції застосунку за ключовими словами — об’єднати їх усі в одну стратегію та отримати якнайбільше ключових слів для своєї “хмари”.
Як розпочати просування за ключовими словами?
Тепер коли ви зібрали ключові слова та отримали відсортовану хмару з релевантними запитами для пошуку, настав час отримати з них користь. Ви повинні додати ключові слова застосунку до заголовку, підзаголовку (або короткого опису) та опису. Алгоритм зв’яже ваш додаток з цими ключовими словами і покаже у списку додатків за пошуковим запитом на маркеті.
Але цього буде недостатньо, щоб суттєво збільшити потік трафіку. Запуск рекламної кампанії за ключовими словами стане чудовим доповненням до вашої маркетингової кампанії. Швидко та легко це можна зробити за допомогою сервісу для просування мобільних додатків keyapp.top. Після реєстрації та додавання застосунку, ви можете купити установки за ключовими словами для Google Play або iOS. Тепер ваш додаток завантажуватимуть ще більше, ввівши потрібну фразу (ключове слово) у пошуку.
Як вибрати перші ключові слова для просування? Для початку вам необхідно дізнатися, за якими словами ваш додаток вже ранжується у сторі. Це легко зробити за допомогою безкоштовного функціоналу Smart Campaign. Почніть запуск кампанії та виберіть потрібний регіон. Після цього ви отримаєте список, що рекомендується платформою. Його можна відредагувати, вилучивши непотрібні ключі.
Найкраща стратегія для новачка — вибирати ключові слова з найменшою складністю, вони дешевші та легші у просуванні. Якщо ключові слова є висококонкурентними, ви витратите величезні гроші і не отримаєте значного підвищення. Конкуренція за короткі та популярні пошукові запити є надто високою. Залишіть такі ключові слова на потім, коли ви опинитеся на вершині пошукової видачі. Краще використовуйте пошукові запити, що складаються з 4-5 слів, для першої кампанії з просування.
Запускаємо тестову рекламну кампанію!
Перш ніж запустити рекламну кампанію за ключовими словами, ви повинні переконатися, що ваш застосунок коректно працює, і всередині неї є активні користувачі (до речі, тому ефективно з’єднати, наприклад, Google Ads та просування за ключовими словами). У більшості випадків Google не дасть застосунку піднятися в позиціях, якщо побачить негативну динаміку.
Перевірений спосіб розпочати просування – провести тестову кампанію. Це означає, що ви вибираєте 4-5 найбільш релевантних ключових слів зі своєї “хмари” і запускаєте 20 установок на кожне. Чому ми радимо робити саме так? Немає універсального способу просування чи конкретної кількості необхідних установок. Ранжування вашого мобільного ключового слова залежить від багатьох факторів. Під час тестової рекламної кампанії ви перевірите, чи швидко змінюється ваша позиція за ключовими словами, чи вам потрібно більше установок, щоб підвищити її. В іншому випадку ви можете побачити, що деякі ключові слова занадто конкурентні або нерелевантні, і марно таргетуватися.
Через 2-3 дні перевірте інформацію в особистому кабінеті та консолі розробника. Консоль розробника надасть вам дані про кількість доставлених установок. У свою чергу, ви знайдете історію зростання за позиціями кожного ключового слова в особистому кабінеті на keyapp.top.
Проаналізувавши цю інформацію, ви зможете оцінити кількість необхідних установок за кожним ключовим словом. Якщо 20 установок достатньо і ключове слово показує стабільне зростання, продовжуйте замовляти таку саму кількість. Для деяких фраз може знадобитися більше завантажень, тому потрібно трохи збільшити цю кількість. Але пам’ятайте, що ви можете використовувати більш високі обсяги на день на ключ, коли потрапляєте на запит у топ 20. Рекомендована тривалість тестової кампанії 7 днів. Протягом цього часу ми рекомендуємо регулярно відстежувати свій прогрес та коригувати ключові слова та всю стратегію загалом.
Давайте розглянемо деякі приклади результатів, які додаток може отримати з установками за ключовим словом. Хочемо показати кілька скріншотів із результатами просування ігор за пошуковими запитами у різних країнах. У першому прикладі ми просували гру Судоку у найпопулярнішому регіоні США. Саме ключове слово (“sudoku offline”) є досить конкурентним і має середній показник популярності. Як ви можете бачити на графіку, ми почали просування з 7-ї позиції, і за 5 днів нам удалося досягти топ-2. Загальна кількість використаних установок склала близько 1000. Це приклад для Android-додатку, тому зверніть увагу на стратегію, що використовується (5 днів, покрокове збільшення).
Насамкінець поговоримо про просування в App Store. Сама стратегія сильно відрізняється, тому що для App Store ми зазвичай використовуємо менше днів в одній кампанії і більше установок на день. Ключове слово, з яким ми працювали “match 3 games”, просувалося у Великій Британії, а загальна кількість використаних установок склала 250 за 1 день. Таким чином нам вдалося підняти позицію з топ-10 до топ-2 за 1 день кампанії.
Ці приклади показують, що просування за ключовими словами може бути успішним, і ваш додаток може займати перші позиції навіть у популярних країнах та за конкурентними ключовими словами. Найголовніше тут – вибрати правильну стратегію, щоб бути впевненим, що рангу буде досягнуто, а ви не витратите час і кошти.
Бажаємо кожному з вас займати топові позиції за ключовими словами, що найбільш відвідувані.