То ж… креативники, давайте розбиратись зі Штучним інтелектом, щоб він уже перестав вас лякати)
Найпопулярніший страх, пов’язаний зі Штучним інтелектом — це заміна людини машиною та безробіття.
На ваш страх аргументовано відповідає креативна директорка OMGagency Тоня Кузьміч.
McKinsey Global Institute кажуть, що до 2030 року від 400 до 800 млн працівників в усьому світі можуть втратити свої робочі місця через роботів та автоматизацію. Звучить це жахливо, але давайте трошки знизимо градус драматизації та розберемось.
Кому перш за все загрожує ШІ?
Вважається, що насамперед тим, хто виконує рутинні дії, що повторюються: секретарі, кур’єри, аудитори, співробітники бекофісів та кол-центрів, водії, машинні оператори, працівники мереж фастфуду, фермери. Кажуть, що ШІ вже навчили писати код, тому під загрозою перебувають навіть ІТ-фахівці (але щось мені здається, що якщо це відбудеться, то дуже нескоро та частково).
Навпаки, кост на креативні послуги може тільки зростати, як на хенд-мейд продукцію:) Колись Інтернет викликав не менше занепокоєння, ніж зараз ШІ, але, як бачите, креативні професії від цього не постраждали)
Тому, раджу із задоволенням юзати нові фічі ШІ для пошуку ідей та натхнення.
Так, ви можете знайти застосування ШІ у своїй ніші й додавати це в резюме!
Якщо ви послуговуєтесь ним для закриття рутинних задач, а на творчість залишається більше часу, приємно мати в команді такого гравця. Інтегрувати ШІ можна не лише в рутинні завдання, а наприклад, і в розробку креативних стратегій для клієнтів — гловне застосувати свою креативність і за рахунок нового інструменту підвищити свій цінник.
Контент же створений людиною, експертом у своїй ніші — буде дорожчати.
Бо нагальний тренд сучасності — екологічність інформації, достовірність, тобто повага до споживача ціїє інформації.
Тобто, мені, як споживачу інформації цікавіше послухати першоджерело, а не щось, що створене компіляцією фактів чи творочості інших людей на основі якихось алгоритмів.
Логічно, що із цього також випливає проблема авторського права.
Авторське право та ШІ
З початку 2023 року, результати роботи ШІ підпадають під правове регулювання як неоригінальні об’єкти, що були згенеровані комп’ютерною програмою (КП) й охороняються правом особливого роду (sui generis).
Це означає, що неоригінальні об’єкти, створені КП, відрізняються від існуючих подібних об’єктів і утворюються без прямої участі фізичної особи. У такому разі, особисті немайнові права не виникають, оскільки твір повинен бути оригінальним результатом творчої діяльності людини, а не ШІ.
Майнові права на неоригінальні об’єкти, створені КП, належать авторам таких КП, їх спадкоємцям або особам, яким автори або їх спадкоємці передали (відчужили) майнові права на КП. Або правомірним користувачам КП.
Однак, є кілька проблем, які потребують уваги. По-перше, ШІ не залучає інформацію з повітря, а навчається за допомогою вже існуючих творів, що належать авторам або правовласникам. Це може призвести до порушення авторських прав інших осіб.
По-друге, правила використання сервісів, таких як ChatGPT чи Midjourney, регулюють питання авторських прав по-різному. Також уже починають говорити про програми, що перевіряють тексти на плагіат, створені ШІ.
То чи варто хвилюватися про те, що контент, створений людиною, перестане бути затребуваним? Відповідь очевидна.
Підсумовуючи, штучний інтелект швидко змінює спосіб роботи креативників.
Автоматизуючи повторювані завдання та надаючи інформацію про поведінку клієнтів, штучний інтелект дозволяє створювати більш релевантний і привабливий контент, адже в нас з’являється більше часу на власне творчість.
Однак для креативників важливо розумно використовувати інструменти штучного інтелекту та гарантувати, що їхній контент залишається орієнтованим на людину та ефективним.
Щоб залишатися на зв’язку з ком’юніті креативників та отримувати свіжі новини про диджитальний світ долучайся до Що? денник про рекламу: вакансії, тренди та тенденції в брендингу, мотивація ком’юніті, корисні гайди.