Розвиток штучного інтелекту в останні роки став настільки стрімким, що у представників багатьох професій це викликало серйозне занепокоєння. Роботи пишуть тексти, створюють графічні матеріали, спілкуються з клієнтами та створюють креативні сценарії.
ШІ може керувати стартапом та вивести його на прибутковість за тиждень. 49 % людей прагнуть спілкуватися з роботами під час оформлення замовлень в інтернет-магазинах або дзвінків до контакт-центрів і техслужб, — Voicify. Компанії, що використовують ШІ, можуть збільшити кількість потенційних клієнтів та закритих угод до 50 %, — McKinsey. Без допомоги продуктів ШІ, у 60 % випадків спроби поновити контакт з клієнтом провалюються через витрату часу на пошук історії взаємодій із клієнтом. До 2025 року 60 % торгових компаній перейдуть до продажів, що ґрунтуються на даних й аналітиці від ШІ, — Gartner.
Автоматизації не уникнути. Та чи настільки штучний інтелект всеможливий і всеохопний? Ми перевірили це на практиці та порівняли ефективність створення скриптів: звернулися з цією задачею до нашої команди скриптологів та до чату GPT. Що з цього вийшло — читайте далі.
Як ми тестували роботу чату GPT
Нещодавно до нашої компанії звернулась одна з українських агенцій нерухомості з запитом щодо написання скриптів для обробки вхідних дзвінків/звернень клієнтів. Ідеальний шанс перевірити роботу чату GPT в дії, подумали ми.
20 листопада о 14:00 наш скриптолог та бот чату GPT отримали однакові задачі — створити скрипт (сценарій спілкування з клієнтами) з наступними вимогами:
- Скрипт повинен спонукати клієнта до зустрічі на об’єкті нерухомості для огляду.
- Скрипт має підвищити конверсію при обробці звернень.
- Скрипт має бути зручним під час навчання нових менеджерів.
- Скрипт має включати обробку заперечень.
- Скрипт має включати сценарій повторного контакту з клієнтом.
20 листопада о 14:01 ми отримали скрипт, написаний чатом GPT. Результати здивували, але до порівняння перейдемо згодом. Поки пропоную ознайомитися зі скриптом, який підготував для замовника штучний інтелект і дати йому свою оцінку від 0 до 5 ↓
27 листопада о 15:15 ми отримали скрипт, написаний скриптологом Martsenko Sales. В процесі підготовки скрипта наш менеджер прослухав дзвінки менеджерів з продажу клієнта, ознайомився зі скриншотами листувань та отримав інформацію про основні болі, проблемні місця клієнта та ситуацію з лідогенерацією.
Час ознайомитися зі скриптом, написаним нашим скриптологом та дати йому свою оцінку від 0 до 5 ↓
А тепер перейдемо до висновків. Готові?
Обʼєктивний розбір переваг та недоліків обох скриптів
Наша візуальна оцінка напевне збігається з вашою: з першого погляду очевидно, що скрипт від чату GPT значно коротший, простіший, лінійний, тоді як скрипт, пропрацьований спеціалістом, більш деталізований, структурований і розгалужений. Чи означає це, що його впровадження буде більш простим і швидким?
Як бачимо, чат GPT може надавати інформацію швидко і більш-менш точно, але він не в змозі створити глибокий зв’язок з клієнтом. Скриптолог натомість може дотримуватися більш гнучкого підходу та вибудовувати особисті стосунки з клієнтом.
Який висновок?
Загалом, використання ШІ та чат-ботів GPT в продажах є дуже перспективним напрямком. Ці інструменти здатні автоматизувати багато завдань і полегшити роботу менеджерів з продажу. Водночас людський фактор, емоційний інтелект та особиста взаємодія залишаються незамінними в багатьох аспектах продажів. І наскільки б тренованим не був робот, на даному етапі він все ще не здатен замінити собою в комунікаціях людину на 100%.
Втім, менеджерам з продажу та керівникам відділів теж необхідно пам’ятати: якщо менеджер працює “механічно”, не викладаючись на всі 100, не проявляючи щирої зацікавленості у клієнті — такого менеджера якраз досить легко замінити штучним інтелектом. В новій ері роботи з клієнтами виживуть ті, хто:
- Будуватиме партнерські відносини
- Розвиватиме емоційний інтелект;
- Спілкуватиметься з клієнтом однією мовою.
Використовуйте і посилюйте переваги, якими наділена лише людина: емпатія, емоційність, щирість. Ці риси вже давно стали важливою запорукою успішних продажів. А тепер — вони ще й конкурентна перевага людини над штучним інтелектом.
По суті, чат GPT може бути потужним інструментом підтримки менеджера з продажу, а не його заміною. Менеджери можуть використовувати чат-ботів для автоматизації рутинної роботи та зосередитися на важливих завданнях, таких як побудова відносин та стратегічне планування.
ПС. Звісно, в роботі з клієнтом ми впровадили сценарій розмов з клієнтом, прописаний нашим скриптологом.