Дуже боляче, коли йдуть віддані співробітники, на яких тримався бізнес. До того ж, їх заміна обходиться компанії дуже дорого. Тому у багатьох власників і керівників тільки думка про те, що ключовий співробітник піде, викликає жах і замішання. А для невеликих компаній це зовсім критично: у них одна людина закриває відразу безліч функцій, звільнення може зруйнувати процеси в кількох областях.
Але якщо ми боїмося втратити співробітників, то не можемо ними керувати. У статті розповім, як утримати цінні для компанії кадри.
Чому гроші — не найкраща мотивація
Більшість керівників не знають, що справді цінне для співробітників. Через це не можуть створити умови для того, щоб підлеглі хотіли продовжувати роботу в компанії.
Часто я чую, що ключовим фактором утримання співробітників є зарплата. Що досить добре платити — і люди працюватимуть у компанії довго. Але це повна нісенітниця.
Топові співробітники самі чудово усвідомлюють свою цінність. Вони розуміють, що можуть піти в іншу компанію, і швидше за все їм платитимуть навіть більше. Тому гроші для них далеко не головне джерело мотивації.
Ось що допоможе утримати ключових працівників.
Спосіб № 1
Підтримуйте культуру взаємовідносин у компанії
Для потужних і продуктивних співробітників важливо, щоб корпоративна культура компанії відповідала їх власним уявленням про добро і зло. Такий фахівець навряд чи захоче працювати з деспотичним керівником, який не цікавиться думкою підлеглих, лише вимагає та стукає кулаком по столу. Жорсткість доречна лише у виняткових випадках, але є управлінці, які ніби виготовлені з бетону. І від них точно йдуть ключові співробітники.
Корпоративна культура має сприяти довірчій робочій атмосфері. Ключову роль мають відігравати ввічливе ставлення один до одного, відкриті комунікації: рядові співробітники, керівники, топи та власники повинні нормально спілкуватися один з одним. Важлива можливість вільно ставити запитання, ставити одне одному завдання. Керівник повинен дбати про те, щоб підлеглі знали, куди йде компанія, та отримували відповіді на свої запитання. Це сприяє залученості людей.
Прокачуйте залученість
Напевно, ви знаєте історію про прибиральника з компанії з виробництва авіаційної техніки Boeing. Якось репортери запитали його: «У чому ваша робота?» і він відповів: «Я будую літаки». Незважаючи на те, що прибиральник тільки виносив сміття та протирав підлоги, він брав участь у конструюванні літаків. Адже якби він не робив свою роботу, колеги не змогли б нічого збудувати у приміщеннях, завалених горами сміття. Прибиральник — важлива частина бізнес-процесу, його робота шанується. Її можна і потрібно виконувати з гідністю.
І це правильна культура компанії. Вона сприятиме тому, щоб люди відчували себе цінними, важливими та продовжували працювати. Ніхто не захоче міняти хорошу робочу атмосферу на сумнівну.
Спосіб № 2
Чітко показуйте людям майбутнє компанії
Для тямущих і амбітних фахівців важливе кар’єрне зростання. Вони хочуть зростати професійно та розширювати сферу відповідальності. Якщо керівники кажуть, що їхні плани просто заробляти якомога більше, сильні люди не захочуть з ними працювати. Все тому, що вони не мають планів і стратегії: якщо лідери самі не бачать майбутнє бізнесу, значить, його не побачать і співробітники.
Навіть якщо компанія зараз дуже маленька, у ній мають бути реальні плани щодо розширення. Керівники повинні повідомляти, які кроки зроблені, давати оцінку, успішні вони чи ні. Якщо потрібно, коригувати поточні плани та розробляти нові.
Підсумок
Обов’язок кожного підприємця, який хоче утримувати класних фахівців, — розробляти стратегію та доносити її до людей зрозумілою їм мовою.
І, крім того, потрібно спілкуватися зі співробітниками. Раз на півроку директори підрозділів моєї компанії проводять інтерв’ю, де обговорюють кар’єрне зростання спеціалістів. Наприклад, як фахівцю стати керівником чи управлінцю розширити сферу відповідальності. Яке навчання для цього завершити, які результати показати.
Це допоможе вам досягти того, щоб люди працювали у вас довго та плідно. Ви можете використовувати це як драйвер для зростання вашого бізнесу. Але не розраховуйте, що співробітники працюватимуть у вас вічно. Є багато обставин, які знаходяться за межами вашого контролю: люди одружуються, переїжджають, повністю змінюють сферу діяльності.