Кожен місяць власник бізнесу, CEO повинен розпочинати зі створення маркетингового плану, контролювати бізнес-процеси, делегувати завдання й аналізувати цифри та виторг. Та чомусь і досі маркетинг сприймається на рівні SMM, таргету чи разової реклами.

Маркетинговий план
Поставтеся до управління маркетинговою діяльністю як до важливого відділу компанії та почніть діяти за алгоритмом.
Робити самостійно чи вивчати менеджмент і створити команду?
Часто маркетинг асоціюється в українських підприємців із однією платформою чи запуском реклами. Усвідомлення лишається на рівні виконання відірваних завдань: запущу SMM, створю таргетовану рекламу, розроблю сайт-візитку — і зароблю купу грошей.
Але маркетинг — це процес, постійний і безперервний, не обмежений одноразовим запуском таргету чи відео в TikTok.
Що входить у поняття маркетингу:
- Учасники цього процесу.
- Цілі, заради чого працюємо, чого хочемо досягти.
- Інструменти і платформи, які допоможуть виконати цілі.
- Фінанси, бюджети на маркетинг.
Ці чотири складові взаємопов’язані та мають діяти разом. А власник бізнесу — людина, яка повинна уміти управляти маркетинговою діяльністю й здійснювати проектний менеджмент. Щоб побачити результат, достатньо почати щомісяця системно виконувати 5 етапів.
1. Починаємо з розробки маркетингового плану
Треба поставити цілі в маркетингу: глобальні та на кожен місяць. Наприклад, у січні отримати 55 лідів, запостити 11 дописів та Reels в інстаграмі, додати 3 нові сторінки на сайті.
Під цілі вибираємо маркетингові інструменти й деталізуємо роботу. Ви маєте затвердити контент-план, знати, яку рекламу запустимо, що просуваємо.
Щомісяця включаємо маркетингові інструменти по трьох напрямках:
- Впізнаваність — SMM, контент-маркетинг, SEO, блог на сайті, публікації на сторонніх сайтах.
- Performance — сайт, таргетована реклама, реклама в Google, YouTube.
- Retention — програма лояльності, CRM, система збору відгуків, мерч бренду, імейл-маркетинг.
В ідеалі маркетинговий план формуйте 25 числа кожного місяця на наступний.
2. ТЗ для відділу маркетингу
Визначаємо, хто маркетинговий план буде реалізувати. Є різні рівні розвитку відділу маркетингу: від 1-2 працівників на фрилансі до роботи з агенцією або постійним відділом маркетингу.
Якщо є SMM-спеціаліст, таргетолог, дизайнер, роль керівника відділу маркетингу виконує власник бізнесу. Саме він розроблює маркетинговий план і відповідає за менеджмент процесів. Тільки відділ маркетингу — формат, коли проектний менеджмент виконують за вас.
Як працюємо з людьми? Після розробки маркетингового плану ці ідеї треба «продати» команді, розповісти про цілі, KPI на місяць і ваше бачення, щоб кожен учасник добровільно взяв роботу. Щомісяця визначаємо фокус, бо менеджмент — це ключ до зростання!
3. Затвердження бюджету на маркетинг
Класно знати витрати у маркетингу на пів року, рік. Але на досягнення цілей треба виділити бюджет, у 2025 році не варто сподіватися тільки на органічне просування.
Бюджет на маркетинг складається з:
- Оплата команді: СМО, маркетолог, роботу SMM-спеціаліста, таргетолога, копірайтера, дизайнера.
- Рекламного бюджету: витрати на таргетовану рекламу, рекламу в Google тощо.
- Бюджету на продакшн: оплату роботи за монтаж відео, оренду фотостудій.
- Технічного забезпечення: підписка на Canva, додаток для субтитрів, домен сайту.
Маркетинговий план без бюджету — неробоча схема. Маємо знати наперед, яка в нас буде сума витрат. Скажімо, SMM без бюджету на просування може не дати досягти бажаних показників, може не «залетіти» органіка.
Якщо вам треба шаблон маркетинг-плану, то прогугліть його та заповнюйте вже готовий або складіть зручні таблиці для себе.
4. Реалізація маркетингового плану руками й мізками команди
Є команда, інструменти, фінанси. Лишилося — не заважати під час реалізації. Роль власника бізнесу — дати командні проявити себе під час виконання плану і не припуститися помилок делегування, не займатися мікроменеджментом.
Ви не маєте перероблювати сторіс по 10 разів, змінювати десь колір букви, заходити щодня в рекламний кабінет, відписувати в діректі, коли для цього є відповідальні менеджери.
Щоб не робити помилок делегування, треба постійно ставити запитання:
- Наскільки сильно це слово/буква вплине на результат мого бізнесу? Якщо глобально не впливає, то не правимо.
- Чи відповідає фокус у цей момент моїй ролі в компанії? Наприклад, замість скрупульозної вичитки сторіс, підприємець може зробити чи попросити у відповідального працівника звіт PNL і проаналізувати тенденцію росту свого бізнесу, пройтися по цифрах, подивитися кореляцію інструменту до росту виторгу.
5. Аналіз маркетингу за місяць
Усю маркетингову роботу важливо аналізувати, перевіряти ріст показників. Але краще це робити вкінці місяця або раз на 2 тижні і попросити оцінку показників у команди. Аналіз маркетингу впродовж одного дня неефективний, для розуміння ситуації треба великі проміжки часу.
Які інструменти управління маркетингом я використовую?
Управління бізнес-процесами в моїй команді з 20+ спеціалістів Marketing Office — головна щоденна задача. Особливо, коли менеджерю не тільки свої бізнес-процеси, а й клієнтські.
5 обов’язкових щоденних інструментів управління CEO компанії:
1. Плани у робочих тайм-менеджерах
Маю онлайн-доступ до усіх задач команди і здійснюю «контроль без контролю». Співробітник навіть не знає, що перевіряю завдання і прогрес. У Marketing Office використовуємо український робочий простір Worksection.
2. Звіти та KPI у Google-таблицях
Можу відкрити, наприклад, вересень 2023 року і подивитися трафік на сайті. Маркетингові плани та звіти повинні бути у вільному доступі та заповнюватися щотижня і щомісяця.
3. Робота по календарю
Маю правило: немає зустрічі в календарі — її взагалі нема. Команда знає мій щоденний розклад, люди бронюють час для зідзвонів самостійно, а я не думаю зайвий раз про плани.
4. Щотижневі зідзвони з командою по затвердженому регламенту
Кожного тижня маркетолог, дизайнер, HR, сервіс-менеджер пишуть у чаті звіт за тиждень і плани. А на зборах разом отримуємо мотивацію, говоримо про досягнення, аналізуємо роботу й отримуємо інсайти.
5. Зустрічі one-to-one
Якісно надаю зворотний зв’язок по роботі кожному працівнику. Є багато різних методик надання фідбеку, їх треба вивчати і водночас не переборщити: давати проявлятися кожному учаснику команди, не придушувати потенціал, дозволяти зробити власні помилки та приймати відмінне від вашого бачення.
На початку розвитку бізнесу власник проходить стадії від гніву, заперечення і до прийняття. Лише з прийняттям, делегуванням і налагодженим проектним менеджментом команда росте. Не бійтеся звернутися по допомогу, щоб збудувати успішний відділ маркетингу та почніть із малих кроків до якісного управління маркетинговою діяльністю.