Світ маркетингу невпинно розвивається, і маркетологи змушені боротися за увагу споживача на тлі зростання його вимог до товарів та послуг. Швидка реакція на зміни, оперативність тестування гіпотез, вивчення поведінки споживачів та генерація якісних заявок за розумний бюджет — ось запорука перемоги у цій боротьбі.
Сьогодні поговоримо про квіз — інструмент лідогенерації, який за умов правильного використання здатен забезпечити вагомі результати.
Що ж таке квіз?
Це опитувальник, завдання якого інтерактивно зібрати відповіді на питання, що вас цікавлять, та контактні дані потенційних клієнтів для подальшої комунікації з ними.
Квізи можуть значно полегшити роботу працівникам відділу продажів, адже генерують заявки, що вже містять інформацію про потреби та смаки потенційних клієнтів.
Загалом, збір заявок відбувається за одним із двох сценаріїв:
- Сценарій перший. Споживач залишив на сайті свій контакт. Телефонуючи вперше, менеджер з продажів буде з’ясовувати, в чому полягає потреба людини, її вподобання, а також які додаткові послуги могли б її зацікавити. Така розмова потребує часу та участі досвідченого спеціаліста відділу продажів, який вміє ставити ефективні запитання відкритого та закритого типу. Крім того, підготовка пропозиції також потребує часу, а отже, повторного дзвінка, що зменшує ймовірність продажу.
- Сценарій другий. Під час першого дзвінка спеціаліст відділу продажів має інформацію щодо вподобань клієнта, умов та термінів, які йому комфортні, додаткових послуг, що можуть його зацікавити. Фактично менеджер з продажів готовий надати споживачу конкретну пропозицію, а не телефонує з питаннями.
Спрямувати комунікацію за цим сценарієм можна за допомогою квіза. Відсоток конверсії таких заявок буде значно вищим.
Давайте розглянемо кілька прикладів квізів, створених за допомогою сервісу конструктора квізів ADS quiz, щоб переконатися в універсальності інструменту.
За допомогою квізів можна запропонувати потенційному клієнту обрати варіант товару чи послуги, як, наприклад, житло для відпочинку. Поставте декілька питань з різним типом взаємодії, візьміть контакти та надайте готовий оффер, вигідний вашому клієнту.
Ви можете запросити людину до відділу продажу на перегляд квартири або ж до спортзалу. Послідовність та сама: потрібні вам питання, підготовка пропозиції, продаж.
Перейдіть за посиланнями, щоб детальніше ознайомитися з форматом взаємодії квізів.
Як бачите, ви можете втілити у своєму квізі абсолютно будь-яку ідею. Експериментуйте з видами опитувальників та досягайте бажаних результатів!
Які ж є види квізів?
Можна виокремити такі:
- Квіз для збору контактних даних. За допомогою квіза ви можете легко отримати контакти користувача. Просто запропонуйте йому пройти тест і наприкінці попросіть вказати контактну інформацію, яку надалі використовуватимете для дзвінків, розсилок тощо.
- Розважальний квіз. Опитування за тематикою вашого бізнесу допоможе скласти портрет цільової аудиторії та збільшить лояльність до вашого бренду, адже на рівні психології людям подобається, коли їх думкою цікавляться. До того ж квіз здатен урізноманітнити ваш контент і зробити взаємодію з брендом більш інтерактивною.
- Квіз-анкета. Такий опитувальник буде доречним, якщо для підготовки пропозиції ви маєте отримати від клієнта багато інформації. Створіть необхідну кількість запитань, а в кінці попросіть споживача залишити контактні дані.
- Квіз, що продає. Такий квіз дозволить вам з’ясувати потребу клієнта у конкретному товарі чи послузі та допоможе сформулювати пропозицію для нього. А якщо запропонувати споживачеві знижку за проходження квіза, ви не лише матимете якісну інформацію щодо його вподобань, а й вищі шанси отримати заявку.
Грамотно створений квіз здатен виконати одночасно декілька функцій. Наприклад, сформувати уявлення про потребу споживача та отримати його контактні дані.
Розглянемо процес створення квіза на прикладі no-code конструктора квізів ADS quiz. Сервіс дуже простий у застосуванні та функціональний, оскільки успішно інтегрується до різноманітних сервісів.
У цьому конструкторі ви зможете створити квіз з нуля самостійно або ж скористатися готовими шаблонами.
Структура квіза
Перш ніж створювати квіз, ретельно продумайте його зміст та цілі, яким він слугуватиме.
Найбільш ефективним буде квіз, створений орієнтовно за такою структурою:
- Стартова сторінка;
- Питання квіза;
- Сторінка контактів;
- Сторінка подяки.
Давайте поговоримо детальніше про кожен з елементів структури.
Стартова сторінка
Основне завдання стартової сторінки — зацікавити користувача пройти ваш квіз. Важливо повідомити людині кількість запитань квіза, скільки часу потрібно буде витратити.
Чудово спрацює бонус за проходження квіза. Це може бути гайд, урок, безкоштовне заняття, чек-лист чи будь-яка цінна послуга.
Інколи стартова сторінка може бути непотрібна. Якщо, наприклад, рекламне повідомлення чи веб-сторінка, що містить посилання на квіз, уже має інформацію, яку ми рекомендуємо зазначати на першому слайді квіза.
Наступний крок — робота з питаннями.
Запитання квіза
Вони мають бути максимально корисними для вас, оскільки за їх допомогою ви отримуватимете інформацію для підготовки оффера. Не варто ставити питання заради питань. Також врахуйте, що їх не має бути багато. Надмірна кількість втомить користувача та зменшить ваші шанси на отримання заявки. Оптимально підготувати 4-6 запитань.
Радимо сформулювати максимально чіткі запитання з конкретними відповідями або ж просто з варіантами «так»/«ні». Це значно спростить користувачеві процес проходження квіза та наблизить вас до отримання ліда.
Проте якщо ви помітите, що до квіза надходять заявки низької якості, додайте вільне поле замість варіантів відповідей. Користувачеві потрібно буде прописати відповідь самостійно, й незацікавлені респонденти просто цього не робитимуть.
У ADS quiz можна налаштувати кількість відповідей на питання — одна або кілька, увімкнути автопродовження, якщо відповідь одна, щоб збільшити відсоток конверсії, а також позначити питання обов’язковим чи дати можливість пропустити його.
Зверніть увагу на оформлення свого квіза: естетично виглядатиме квіз, слайди якого будуть оформлені в одному стилі.
Після того, як користувач надав відповіді на всі питання, нагадайте йому про бонуси, які він отримає, коли залишить заявку.
Сторінка контактів
Після всіх питань йде сторінка, на якій користувач залишає свої контакти. Це і є ваші заявки (ліди).
Конструктор ADS quiz дозволяє розмістити 4 рядки вводу на сторінці збору контактів. До того ж поля «Телефон» та «Е-mail» мають спеціальні маски для розпізнавання даних, які не дозволять користувачу вказати невірний формат електронної адреси чи неправильну кількість цифр номера. Інші два поля ви можете використати, як вам зручно. Наприклад, попросіть людину вказати прізвище, нікнейм у соцмережах тощо.
Тепер ви вже маєте достатньо інформації, щоб надати споживачу комерційну пропозицію та продати свій товар чи послугу.
Сторінка подяки або редірект
Після отримання заявки подякуйте користувачу за приділений час. Також можете запросити його приєднатися до ваших соцмереж чи відвідати ваш сайт.
За бажанням можна налаштувати перехід на сторінку подяки або ж прямо на ваш сайт.
Вітаємо! Квіз готовий!
Інтеграції
Проте створити квіз — це ще не все. Наступний етап — автоматизація вивантаження заявок.
Цей етап можна пропустити, якщо, для прикладу, вам нікуди вивантажувати заявки з квізів і вам зручно працювати у внутрішній СRM-системі сервісу. Проте доцільно поширювати заявки у власну CRM-систему чи хоча б на електронну пошту чи в бот Telegram.
Чому ми це радимо? Бо налаштування відправки даних у канали зв’язку, які ви маєте у швидкому доступі, дасть вам можливість максимально оперативно обробляти заявки.
Часто на практиці зустрічаємо ситуацію, яка є однією з ключових причин недопродажу: людина залишає заявку, і з цього моменту до дзвінка менеджера минає 4-5 годин. За такий довгий час людина може змінити свою думку або ж скористатися послугами іншої компанії, яка зреагувала оперативніше.
Тож радимо не припускатися такої помилки і телефонувати чимшвидше. Оптимально передзвонити потенційному клієнту протягом 20 хвилин. Як правило, за цей час можна підготувати оффер.
Швидкого реагування можна досягти, використовуючи можливості інтеграції конструктора квізів з іншими сервісами.
Найпростіше — дублювати заявки на e-mail чи в Telegram. Ці налаштування займуть буквально кілька хвилин.
Якщо ж ви плануєте вивантажувати заявки у власну CRM-систему чи в будь-який інший сервіс, доцільно використати Webhook.
Інструменти аналітики
Для більшої результативності квізів якість трафіку з них можна аналізувати за допомогою сторонніх сервісів, таких як Facebook Pixel, Tik-Tok Pixel, Google Analytics та Tag Manager.
Ці додаткові інтеграції дозволять вам отримувати інформацію не лише про кількість переходів на квіз, а й конкретні події, такі як кліки на кнопку, надсилання контактної інформації, переходи на сторінку подяки та на сайт тощо. Також вам стане доступна інформація про аудиторію вашого квіза (географія, вік, стать, рівень доходу, сімейний стан та багато інших критеріїв), час перебування користувачів на сторінці, джерела трафіку і т.д..
Налаштування всіх цих інтеграцій у конструкторі ADS quiz потребуватиме до 10 хвилин вашого часу, але суттєво покращить ваше розуміння портрету цільової аудиторії та зробить вашу роботу із заявками значно ефективнішою.
Інтеграція квіза у сайт
Квіз можна інтегрувати в код вашого сайту, щоб отримувати заявки прямо на сайті. Для налаштування цієї інтеграції потрібно скопіювати скрипт квіза та додати в код вашого сайту.
Квіз можна встановити в тіло сайту, як Pop-up та як кнопку.
Запуск реклами на квізи
Квізи можна запускати в рекламу.
Щоб налаштувати рекламу на людей, які найімовірніше залишать заявки, потрібно оптимізувати її на певну подію. Наприклад, на подію “Лід”.
Створюючи рекламну кампанію, слід обрати ціль «Конверсія», веб-сайт як джерело генерації лідів та зазначити категорії інтересів аудиторії. У конструкторі ADS quiz ця подія створюється автоматично.
Підсумки
Давайте підіб’ємо короткі підсумки:
- Квіз — це сторінка для онлайн-опитування, універсальний інструмент для лідогенерації, який стане у пригоді підприємцям та маркетологам;
- Відповідно до ваших цілей можна створити квіз для збору контактних даних, розважальний квіз, квіз-анкету чи квіз, що продає;
- Заявки з квіза можуть консолідуватися у вбудованій CRM-системі сервісу для створення квізів, а також дублюватися у вашу CRM-систему, бот у Telegram чи на e-mail. Конструктор квізів має можливості інтеграції з різними сервісами: Webhook, Facebook Pixel, TikTok Pixel, Google Analytics та Google Tag Manager. Щоб налаштувати всі необхідні інтеграції, знадобиться буквально 10 хвилин вашого часу;
- Квіз можна вбудувати у ваш сайт;
- На квіз можна налаштувати рекламу через рекламні кабінети Facebook та Google ADS.
Радимо використовувати квізи, адже це — потужний інструмент, що буде корисним для генерації лідів, створення портрету споживача, тестування гіпотез та вивчення попиту на товари та послуги.