Маркетинг під ключ — звучить зручно, чи не так? Але якщо у вас бізнес із серйозним оборотом, ви точно знаєте, що за цією фразою можуть ховатись абсолютно різні підходи. Для когось — це запустити сайт і виставити кілька постів у соцмережах. Для інших — повноцінна система, в якій усі кроки підпорядковані чіткій стратегії, що спирається на аналітичні дані. Але як знайти партнера, який запропонує саме стратегічний підхід? Про це розповів Ігор Воловий, генеральний директор і співзасновник агенції диджитал-маркетингу Elit-Web.

Turnkey marketing
Як відрізнити «фасадну» агенцію від стратегічного партнера, який занурюється у бізнес-модель клієнта
На перший погляд усі агенції обіцяють одне й те саме: більше лідів, високе охоплення тощо. Але в реальності підхід до роботи може бути кардинально різним. Саме від цього залежить, отримає бізнес реальну віддачу чи матиме лише красиві звіти.
«Фасадними» називають агенції, в яких клієнту пропонують стандартний набір послуг, наприклад ведення Instagram і базову SEO-оптимізацію. Ззовні все виглядає активно: щось крутиться, десь є кліки, графіки ростуть. Але є нюанс — спеціалісти у таких агенціях не заглиблюються в особливості ніші та тонкощі роботи самої компанії, не аналізують воронку продажів, не задаються питанням, куди реально йдуть ліди та чи не втрачаються даремно гроші.
Фактично така агенція ніби виконує замовлення, але не бере на себе відповідальність за фінансовий результат. А для бізнесу з високими оборотами це ризик, адже можна витратити тисячі доларів на маркетингові активності, але так і не отримати чіткої відповіді, чому прибутки не зростають.
Зовсім інший рівень — це агенції, в яких орієнтуються не на кількість постів чи розміщених зовнішніх лінків. Для них у центрі — загальний вплив диджитал-маркетингу на дохід компанії. Вони ставлять перед собою мету побудувати систему: розробити маркетингову стратегію з урахуванням цілей клієнта, налаштувати аналітику, протестувати гіпотези та працювати з конверсією та воронкою.
Спеціалісти у таких агенціях:
- занурюються у продукт, аналізують його сильні та слабкі сторони;
- досліджують аудиторію, її мотивацію, шляхи прийняття рішень;
- працюють із командою продажів, бо маркетинг не може існувати у вакуумі;
- рахують не лайки, а маржу та рентабельність.
Стратегічний партнер не створює ілюзію активності. Замість цього він фокусується на прибутку, масштабуванні, а також на тому, що справді хвилює власників великого бізнесу.
Що входить у справжній маркетинг під ключ для бізнесу з великими оборотами
Для бізнесу з обігом у кількасот тисяч доларів категорично недостатньо працювати окремо в різних рекламних каналах. Для розвинутих компаній діє зовсім інша логіка: окремі інструменти — це лише розрізнені гвинтики, які самі по собі не дадуть проривного результату. Реальний ефект з’являється лише тоді, коли вони об’єднані в єдину систему, де кожен елемент пов’язаний з іншими та працює на досягнення чіткої мети. У справжній маркетинг під ключ входить наступне:
- Стратегія з чіткими цілями. Це завжди центр системи. Стратегія визначає, які дії стануть найбільш ефективними для конкретного бізнесу на визначеному етапі його розвитку.
- Проєктування воронки. Спеціалісти досліджують шлях клієнта від того етапу, коли він вперше зіткнувся з продуктом до покупки, а далі — до повторного звернення. Вони враховують етапи прийняття рішення та пропонують точки контакту на кожному з них. Також вони виявляють слабкі місця, де потенційні покупці втрачаються, та намагаються покращити взаємодію.
- Запуск рекламних кампаній. Контекстна, таргетована реклама, ремаркетинг — усе це дійсно важливо. Але ще більш значуще — не запускати ці кампанії окремо одна від одної, а інтегрувати їх у загальну стратегію. Бо навіть найкраще оголошення не дасть результату, якщо веде на слабку сторінку, «ловить» не ту аудиторію чи потрапляє на очі у незручний момент.
- SEO-оптимізація. Ці роботи не менш важливі, особливо для бізнесів у B2B-сфері або в нішах із тривалим циклом прийняття рішення. SEO сприяє тому, що сайт залишається на виду, який би запит не заводив потенційний клієнт. Грамотне SEO включає технічну оптимізацію сайту, правильну структуру посадкових сторінок і продуману контентну стратегію, яка відповідає на запити реальних клієнтів.
- Глибока аналітика. Без точних даних жодна система не буде ефективною. Тому справжній маркетинг під ключ завжди передбачає налаштування цілей у Google Analytics, підключення наскрізної аналітики та регулярну звітність із чіткими висновками та рекомендаціями.
- Контентна стратегія. Тексти — це спосіб говорити з клієнтом його мовою, відповідати на запити та вибудовувати довіру. Контент охоплює все — від текстів на сторінках сайту до постів у соціальних мережах. І на кожному етапі воронки він має чітко підштовхувати до дії.

Що входить у маркетинг “під ключ”
Коли ці напрямки працюють разом, бізнес переходить на інший рівень і масштабується.
Коли маркетинг під ключ стає необхідністю
У невеликих компаніях часто застосовується формат «один маркетолог на все», або ж над конкретними задачами працюють окремі фрилансери. Це нормально, поки бізнес тестує, як ринок відреагує на вихід продукту, або має невеликий обіг. Але з певного моменту такий підхід починає гальмувати розвиток. Ознаками того, що варто впроваджувати системний підхід, є такі ситуації:
- кількість заявок зростає, але обсяги продажів залишаються на тому ж рівні;
- зовнішні підрядники діють несинхронно, а внутрішній маркетолог не встигає все координувати;
- є намір масштабувати бізнес, але щось заважає.
Для бізнесів із великими оборотами важливо планувати свою діяльність. Якщо маркетинг — це витрата, яка щоразу непередбачувана та непрозора, це погано. Підхід «під ключ» означає, що вкладаючи визначену суму, ви розумієте, що на виході отримаєте також певний результат або чітку відповідь — чому не вдалось і як це виправити. Коли бізнес досягає цього етапу, розрізнені активності вже не працюють. Потрібна злагоджена система, де фахівці беруть на себе відповідальність за остаточний результат.
Як виглядає співпраця, яка сприяє масштабуванню бізнесу: кейс із практики Elit-Web
Щоб не залишати цю розмову на рівні теорії, покажемо, як саме виглядає системний підхід у реальній роботі. Прикладом є проєкт комплексного просування великого інтернет-магазину меблів, який звернувся до Elit-Web із бажанням масштабуватися.
Ключ до результату — повна синергія різних каналів залучення споживачів. Команда фахівців працювала над налаштуванням контекстної реклами, просуванням у соцмережах і SEO-оптимізацією сайту. Клієнт дозволив побудувати нову модель диджитал-маркетингу з нуля — результати не забарилися.
Фахівці перезапустили рекламні кампанії в Google Ads. Якщо раніше одна група оголошень охоплювала 3-4 ключових слова, то тепер вони перебудували структуру так, щоб одному запиту відповідала окрема група з 2-3 унікальними оголошеннями. Це призвело до різкого зростання якості трафіку. Також вони додали наскрізну аналітику через Binotel і колтрекінг, щоб кожна заявка мала чітке джерело. У результаті конверсії зросли на 70%, а вартість ліда зменшилась на 22%.
Працюючи у соцмережах, спеціалісти розділили кампанії по платформах (Facebook і Instagram) і додали заклики до дії та емоційні описи. Вони створили нові аудиторії, виділивши окремо клієнтів із бази, користувачів, які відвідували сайт в останні 30/90 днів, а також схожі аудиторії. Вже через місяць вартість транзакції знизилась на 45%, а середня ціна кліку була на рівні 0,04 долара.
Справжньою основою для масштабування бізнесу стало SEO. Попри те, що зазвичай позитивних змін доводиться чекати довго, вже через 4 місяці можна було побачили помітну динаміку. Фахівці провели технічний аудит, усунули критичні помилки, частково оновили контент і розробили стратегію зовнішнього просування з акцентом на брендовані анкори. За 4 місяці трафік виріс на 42%, а кількість замовлень із органічного пошуку збільшилася на 80,4%. Урешті-решт доходи компанії виросли на 117,3%.

Ahrefs Ранк
Усе це доводить, що маркетинг під ключ передбачає створення цілісної системи, де кожен канал підтримує інший. У цьому проєкті аналітика підказала, куди варто перенаправити бюджет, реклама була спрямована на підготовлені сторінки, а SEO забезпечувало довгостроковий результат. І головне — все це працює лише тоді, коли є партнерство між командами агенції та бізнесу.