Сьогодні багато маркетологів в соціальних мережах беруть до уваги психологію людини при просуванні бренду в соціальних мережах. Технічною мовою ми називаємо це нейромаркетинг.
Ви можете бути здивовані, помітивши, що нейромаркетинг – це не зовсім сучасна маркетингова стратегія. Цей термін був вперше введений ще в 2002 році, коли дослідники почали аналізувати нейронну активність і вивчали активність мозку, коли споживачі переглядали рекламу або вивчали продукти.
«Немає нічого більш потужного, ніж ідея, час якої настав» – Віктор Гюго.
Сама ідея отримати можливість «заглянути в мозок людей», щоб зрозуміти, що змушує їх прийняти рішення про покупку, була дуже захоплюючою і цікавою. Це була революційна ідея, оскільки читання думок споживачів було і залишається дуже бажаним аспектом для маркетологів і дослідників.
Що таке нейромаркетинг і звідки він виник?
Нобелівський лауреат Френсіс Крік назвав це надзвичайною гіпотезою: ідея про те, що всі людські почуття, думки і дії – навіть сама свідомість – є всього лише продуктами нейронної активності в мозку.
Ідея нейромаркетингу була винайдена Джеральдом Зальтманом в 1990 році. Він заснував своє дослідження на принципах нейробіології, і через понад два з половиною десятиліття принципи нейробіології все ще залишаються як і раніше.
Нейромаркетинг – це процес вивчення поведінки споживачів за допомогою різних інструментів. Це метод, який глибоко досліджує несвідомі дії, що здійснюються споживачем, і то, як ці реакції впливають на купівельну поведінку.
Одна з причин зростаючого інтересу до нейромаркетингу серед сучасних маркетологів полягає в тому, що за допомогою цього процесу вони сподіваються знайти чіткі способи впливу на купівельну поведінку і рішення. Вони сподіваються, що за допомогою деяких достовірних досліджень з цього питання вони зможуть якимось чином контролювати підсвідомість і змусити їх купувати продукти і послуги, які вони хочуть продавати.
Область нейромаркетингу, іноді звана споживчою нейробіологією, вивчає мозок, щоб передбачити і потенційно навіть маніпулювати поведінкою споживачів і прийняттям рішень. Нейромаркетинг, який до недавнього часу вважався екстравагантною «прикордонною наукою», за останні п’ять років був підкріплений кількома новаторськими дослідженнями, що демонструють його цінність для маркетологів.
Ці дослідження поведінки клієнтів відіграли значну роль в маркетингу в соціальних мережах, і їх результати мають вирішальне значення для розробки ефективної маркетингової стратегії, яка може перетворити більше потенційних клієнтів в клієнтів.
Розуміння нейромаркетингу ставатиме все більш цінним для більш ніж 80% компаній, які планують конкурувати в основному або повністю на основі клієнтського досвіду.
Як працює нейромаркетинг?
Деякі методи нейромаркетингу засновані на поточних дослідженнях користувацького досвіду і технологіях біометричних вимірювань, що використовуються для збору даних за допомогою:
- Відстеження очей;
- Моніторинг виразу обличчя;
- Електродермальна активність;
- Час відгуку;
- Дихання і частота серцевих скорочень для вивчення фізіологічних реакцій на подразники.
Розуміння позитивних або негативних реакцій на сенсорні стимули, такі як кольори, звуки і інші якості, може допомогти маркетологам і дизайнерам продуктів скорегувати дизайн і обмін повідомленнями для більш ефективного впливу на клієнтів.
Використовуючи апарати ЕЕГ і фМРТ для вимірювання нейронної реакції, дослідники протестували вплив брендингу з великими брендами Coca-Cola, Pepsi, Apple і деякими іншими.
Ось лише деякі з основних програм нейромаркетингу:
- Тестування дизайну продукту;
- UX / тестування сайту;
- Готовність до роботи з декількома екранами / кроссплатформене тестування;
- Посекундна оптимізація ТВ-реклами;
- Тестування аудіо брендингу;
- Ребрендинг.
У матеріалі ми наведемо кілька прикладів, як бренди використовують принципи нейромаркетингу для просування свого бренду в соціальних мережах.
1. Дайте соціальний доказ
Люди не хочуть пробувати щось нове, якщо у них немає соціального доказу. Психологія визначає це як «стадна поведінка». Тенденція на фондовому ринку – хороший приклад такої поведінки.
Часто можна побачити, як інвестори вкладають свої гроші в ринок і заробляють їх. Рішення інвесторів засноване на поточній тенденції ринку. Якщо ринок піде вгору, інвестори, швидше за все, вкладуть більше грошей. Якщо він вийде з ладу, навпаки.
Це прекрасний приклад стадної поведінки і одна психологічна риса, яку ви можете використовувати в своєму маркетингу в соціальних мережах.
Nature Made – це бренд вітамінів і харчових добавок. У цьому повідомленні на Facebook бренд представляє сертифікат USP (Фармакопея США), що підтверджує чистоту інгредієнтів в його продуктах. Пост викликав відгук у аудиторії і сприяв її продажу.
2. Додайте гумор
Гумор – це психологічний елемент маркетингу, який завжди приносить користь. Кожен хоче асоціюватися з брендом з гумористичним характером. Ця тенденція особливо популярна серед міленіалів і покоління Z. 80% студентів можуть легко згадати рекламу, в якій є елемент гумору.
3. Використовуйте емоції
Людей більше мотивує емоційна цінність бренду, ніж будь-який інший фактор. Згідно з дослідженням Harvard Business Review (HBR), емоційний зв’язок є більш впливовим фактором у залученні потенційних клієнтів, ніж задоволеність клієнтів.
Та ж філософія застосовується, коли справа стосується маркетингу в соціальних мережах. На людей більше впливає емоційний тригер, ніж будь-який інший фактор.
Airbnb – це готельний бізнес. Коли бренд вийшов на ринок Нью-Йорка, він зіткнувся з серйозним опором з боку готельного бізнесу. Щоб привернути увагу широкої публіки, компанія провела рекламну кампанію під слоганом: «Жителі Нью-Йорка погоджуються: Airbnb відмінно підходить для Нью-Йорка». Щоб посилити вплив, бренд створив відео з Керол Вільямс, яка була однією з провідних.
У цьому відео на YouTube від Airbnb бренд ділиться історією Керол Вільямс і тим, як Airbnb допомагає їй пережити фінансову кризу після смерті її чоловіка. Airbnb назвав відео «Знайомство з Керол». Відео набрало більше 300 тисяч переглядів на YouTube і сприяло просуванню ідеї бренду.
4. Створіть почуття взаємності
Взаємність – це повернення подяки, ради, рекомендації того, хто надав вам послугу. Бренди використовували цей психологічний тригер для просування своєї продукції. Часто бренди використовують цю техніку для створення списків адрес електронної пошти потенційних клієнтів.
Starbucks швидко помітила цю психологічну межу людей і почала кампанію по залученню більшої кількості потенційних клієнтів. Він спонукав людей ділитися хештегом «#Tweetacoffee» з одним зі своїх друзів. Натомість компанія запропонувала одному безкоштовну чашку кави. Кампанія знайшла відгук у аудиторії і допомогла компанії збільшити продажі на 180 000 доларів.
5. Маркетинг впливу
Маркетинг впливу – найпопулярніша тенденція в соціальних мережах. За даними Influencer Marketing Hub, компанії заробляють 6,50 долара за кожен долар, витрачений на маркетинг впливу, так чому ж маркетинг впливу такий успішний?
Відповідь проста. Люди схильні довіряти експертам галузі. У нас є вроджена риса довіряти порадам авторитетів в галузі. Звичайне спостереження за такою поведінкою можна побачити в нашому повсякденному житті, коли ми звертаємося за порадою до старших, щоб підтвердити свої рішення.
H&M – компанія з виробництва елітного одягу, яка об’єдналася з модними блогерами для просування свого бренду. Компанія об’єдналася з блогером Джулі Саріньяной і моделлю Елой Фельден, щоб продемонструвати свої наряди в Instagram. Кампанія дійсно була тактичною за своїм підходом, і вона досягла своєї мети завдяки присутності галузевих експертів.
Як видно з наведених вище прикладів, кілька брендів змогли просувати свої продукти, використовуючи безліч різних аспектів нейромаркетингу.
Яке майбутнє у нейромаркетингу?
В цілому, нейромаркетинг – це галузь, що ще тільки зароджується. Багато компаній, що працюють в цій сфері, відстають від графіка, що ускладнює встановлення легітимності лідерів галузі. У міру розвитку області та розвитку технологій нейромаркетери будуть продовжувати демонструвати свою здатність чинити безпрецедентний вплив на маркетингові зусилля і генерувати вищу рентабельність інвестицій, ніж будь-яка інша форма маркетингових досліджень.