За опитуваннями, більше 60% представників покоління Z купляли продукти, які побачили в соціальних мережах та 73% представників покоління Z слідкують за одним або двома брендами в соціальних мережах.
Покоління Z — люди, народжені з 1990 по 2010. Те, що попередні покоління вважали «технологіями майбутнього», для покоління Z є звичним та обов’язковим елементом повсякденності. Це, в першу чергу, і є основною різницею між ними та поколінням Y, адже дитинство останніх припало на часи, коли «технологічний бум» ще не відбувся, тому у “Зумерів” особливі стосунки з технологіями та свої поведінкові реакції, якщо мова йде про покупки в інтернеті.

Покоління Z
Зумери є цільовою аудиторією багатьох направлень бізнесів, тому підприємцям та маркетологам дуже важливо розуміти характеристику та поведінкові реакції даної категорії людей.
Цінності покоління Z
Споживачі покоління Z мають чіткі цінності та погляди на світ і не бояться їх висловлювати. Представники покоління Z відомі своєю соціальною відповідальністю, а також вимогливістю до автентичності брендів та персоналізації в рекламі.
Згідно з опитуванням ICSC та Big Village, 53% покоління Z хочуть, щоб бренди, в яких вони купують, підтримували ментальне здоров’я, екологічні проблеми (включаючи зміну клімату та сталий розвиток) більше, ніж будь-які інші ініціативи.
Ми повинні піклуватися, тому що ми будемо тут наступні 70 років чи більше. Ми будемо збирати плоди — і можливі наслідки
— сказав учасник панелі покоління Z Клей Лют під час заходу CommerceNext у червні 2023 року в Нью-Йорку.
Звички покоління Z в цифрах
- 81% представників покоління Z віддають перевагу персоналізований рекламі, порівняно з 57% у Мілленіалів та 42% у Бумерів.
- Покоління Z здійснюють покупки онлайн вдвічі частіше, ніж Мілленіали.
- Більше 60% покупців покоління Z купляли продукти, які побачили в соціальних мережах.
- 73% представників покоління Z підписані на один або більше брендів у соціальних мережах.
- 32% представників покоління Z знаходять бренди та продукти через блогерів та інфлюенсерів.
- 59% респондентів кажуть, що довіряють брендам, ріст яких вони спостерігали в соціальних мережах.
- На сьогодні 94% покоління Z використовують соціальні мережі.
- 48% представників покоління Z зробили рекомендацію за допомогою «сарафанного радіо».
- 68% покоління Z хочуть, щоб усі бренди допомагали суспільству.
- Приблизно 94% покоління Z використовують соціальні мережі сьогодні.
- 61,1 мільйона представників покоління Z у США активно використовують соціальні мережі.
- Середній представник покоління Z проводить в середньому 2 години 43 хвилини на день у соціальних мережах.
- 50% покоління Z використовують соціальні мережі щодня.
- Середній представник покоління Z проводить більше ніж 10,6 годин в Інтернеті кожен день.
(ресурси: Bloomberg L.P., Unsupervised, Forbes, Kargo Commerce, Hootsuite, PR Newswire, Marketing Charts, Morning Consult, Convince & Convert, Meta.)
Покоління Z і соціальні мережі
Покоління Z виросло в епоху швидких цифрових змін. У підлітковому віці вони стали свідками буму смартфонів, носимих пристроїв, віртуальних асистентів та інших інноваційних технологій. Це глибоке занурення в технології робить їх більш відкритими до інтеграції нових технологій у своєму житті.
Соціальні мережі — основний канал для покоління Z для читання новин, обміну думками та пошуку відповідей на актуальні запитання та проблеми.
Instagram є найпопулярнішим вибором для взаємодії в соціальних мережах серед користувачів покоління Z, згідно з опитуванням EMARKETER про уподобання покоління Z у соціальних мережах від липня 2023 року.
Щодо контенту у форматі коротких відео, TikTok залишається переважною платформою серед покоління Z, більшість респондентів вказали її як основну для коротких відео в соціальних мережах.
Проте майже половина респондентів також повідомили, що переглядали короткі відео в Instagram Reels та YouTube Shorts, що свідчить про їх звичку взаємодіяти з різними платформами.
YouTube займає лідируючу позицію, коли йдеться про довготривалі відео, але і TikTok набирає популярності, і навіть починає тестувати 15-хвилинні відео на своїй платформі.
Що стосується прямих трансляцій (тобто реального часу трансляції аудіо та/або відео контенту через інтернет для глядачів), покоління Z обирає TikTok, хоча YouTube залишається абсолютним лідером у цій сфері.
На всіх платформах автентичність є ключем до залучення покоління Z.
«Покоління Z точно дуже прямолінійне,» — сказала Меган Брофі, віцепрезидент з маркетингу Abercrombie & Fitch, виступаючи на саміті The Lead Innovation у липні 2023 року. «Вони дуже прозорі. Вони хочуть реальності. Вони хочуть автентичності.» Як результат, реклама для покоління Z може бути «неідеальною» та «хаотичною», за словами Брофі.
Вона зазначила, що підхід Abercrombie & Fitch до маркетингу через інфлюенсерів полягає в пошуку творців, які вже носять одяг Abercrombie, що відповідає бажанню покоління Z бачити реальних людей, які діляться щирою рекомендацією, а не акторів бренду.
Однак наявність безкінечних можливостей для розваг під рукою також вплинула на тривалість уваги.
Згідно з глобальним дослідженням Yahoo та OMD Worldwide, поколінню Z потрібно лише 1,3 секунди, щоб втратити активну увагу до реклами — менше часу, ніж будь-яким іншим віковим групам.
Це означає, що рекламний контент повинен миттєво привернути їхню увагу, інакше він буде проігнорований на користь чогось іншого.
Як купують покоління Z?
Соціальні мережі та інфлюенсери відіграють найважливішу роль у процесі купівлі для покоління Z, але традиційні канали, такі як покупки в магазинах та електронна комерція, також формують їхні звички покупок, згідно з доповіддю EMARKETER про шлях до покупки покоління Z.
Соціальні мережі відіграють важливу роль у пошуку та відкритті нових товарів, особливо коли мова йде про косметику, одяг, а також товари для здоров’я та особистої гігієни, згідно з опитуванням EMARKETER.
Улюблені соціальні мережі покоління Z для відкриття нових товарів — це TikTok і Instagram, оскільки вони забезпечують зручний доступ до відгуків та коментарів користувачів.. Представники покоління Z використовують пошук відео в ТікТок замість Google, щоб знайти нові продукти та бренди та отримати відгук і детальний огляд від реальних користувачів. Так зʼявився хештег #tiktokmademebuyit (переклад: ТікТок змусив мене це купити), який щоденно використовують сотні тисяч користувачів в ТікТок.
Не дивлячись на сліпу довіру 30-секундним відео-оглядам в ТікТок, представники покоління Z більш обережні у своїх покупках і менш схильні до імпульсивного шопінгу, ніж старші покоління.
Як закохати в свій продукт покоління Z?
Щоб привернути увагу покоління Z, бренди повинні мати потужну онлайн-присутність. Це означає не лише наявність вебсайту, а й активну присутність та взаємодію з цільовою аудиторію, спілкуючись “її мовою”.
Сильна онлайн-присутність включає в себе:
- Адаптивні вебсайти та онлайн-підтримка: Важливо, щоб вебсайти були зручними для мобільних пристроїв і оптимізованими для різних гаджетів. Покоління Z очікує моментального завантаження, зручну навігацію та можливість отримати онлайн-підтримку. Неякісно спроектовані сайти або відсутність онлайн-менеджера можуть призвести до втрати лідів та довіри до бренду.
- Взаємодія в соціальних мережах: Бренди повинні бути там, де покоління Z проводить свій час, щоб встигнути вхопити хоча б декілька хвилин їх уваги скрізь безкінечний потік різноманітного контенту в їх інфополі. Активна і оригінальна взаємодія на платформах соціальних мереж є необхідною, якщо ви хочете достукатись до покоління Z. Це включає регулярні пости, історії, прямі ефіри та відповіді на коментарі та повідомлення. Автентичність і прозорість в спілкуванні важливі, оскільки покоління Z цінує щиру та персоналізовану комунікацію зі сторони бренда.
- Різноманітність контенту: Тривалість уваги аудиторії сьогодні настільки коротка, що бренди мають бути оригінальними, інтегруючи рекламу своїх продуктів в соціальні мережі. Створюючи свою контент-стратегію, потрібно включати різноманітність форматів для кожної з платформ комунікації бренду. Бренди повинні створювати контент, який не тільки інформує, а й розважає і має викликати бажання поділитись або прокоментувати допис.
- Автентичність та прозорість:
Покоління Z цінує прозорість та персоналізацію у взаємодії з брендами. Вони вміють розпізнавати нещирі маркетингові тактики і частіше взаємодіють з брендами, які є справжніми і щирими в своїй комунікації та діях. Важливо не прикривати негатив або проблеми, якщо вони виникають, а відкрито прокоментувати ситуацію та продемонструвати вирішення конфлікту перед своєю аудиторією. - Прозора комунікація: Будьте чіткими щодо цінностей та місії вашого бренду. Уникайте ідеального чи заздалегідь підготовленого контенту, який може виглядати нещирим.
Пряма реклама спрйимається, як фоновий шум для покоління Z. Вони хочуть бачити реальні кейси використання вашого продукту справжніми людьми зі справжніми проблеми, які їм також відгукуються. - UGC-контент (User Generated Content): Справжній тренд 2024 та 2025 років. Заохочуйте вашу аудиторію створювати та ділитися контентом з щирими відгуами або процесом використання вашого продукту. Це буде створювати комьюніті бренду та викликати більше довіри до продукту через відгуки реальних користувачів.
- Контент за лаштунками: Покоління Z — фанати прозорої комунікації та обирають бренди, ріст яких вони самі можуть спостерігати та навіть брати учатсь в процесі. Поділіться закулісними моментами зі створення вашого бренду або продуктів. В процесі розробки нововведень запитуйте зворотній звʼязок та заохочуйте аудиторію приймати участь в процесі створення. Це допоможе аудиторії відчути себе частиною команди та збільшити довіру та лояльність до діяльності бренду.
Висновок:
Поява покоління Z означає суттєву зміну в споживчому середовищі. На відміну від попередніх поколінь, вони з самого народження перебувають у технологічному середовищі, що сформувало їхні очікування та поведінку в унікальний спосіб створювати оригінальні формати подачі інформації та нові тренди в комунікації.
Ця група — це не просто черговий споживчий сегмент; вони є майбутніми рушіями економічного зростання та культурних трендів в соціумі.
Для маркетологів важливо не просто враховувати особливості покоління Z, а й активно до них адаптуватися, адже це є ключем до довгострокового успіху.
Ресурси:
Bloomberg L.P., Unsupervised, Forbes, Kargo Commerce, Hootsuite, PR Newswire, Marketing Charts, Morning Consult, Convince & Convert, Meta.
Global survey of Yahoo and OMD Worldwide.
EMARKETER’s July 2023 US Gen Z Social Media survey.