Тема виходу на зарубіжний ринок актуальна для кожного – послуги, товарний бізнес, інфобізнес. Кожен хоче заробляти у валюті, бо так стабільніше.
Перед тим, як виходити на ринок, я, контент-маркетолог та копірайтер, вирішила згадати свій досвід спілкування з європейцями, проаналізувати менталітет та почала ставити багато питань нашим людям у Америці чи Європі.
Тож ділюсь з вами висновками та думками.
Менталітет українця і європейця: у чому різниця та як продавати європейцям?
Головна відміна у менталітеті українця та європейця – відношення до праці. Ми більші трудівники, землероби, хлібороби. А європейці розслаблені, спокійні. Вони працюють у чіткий час та не хвилиною більше.
Звичайно, похибка може бути. Так само як не всі українці трудівники. Але більшість саме такі і для продажу товарів/послуг це варто знати.
Також у європейців мінімальна цінність усього матеріального. На території України ти можеш хизуватись автівкою, грошима, прикрасами. Європейцям до цього все одно.
Згадайте бренди ІКЕА або JYSK. Їхня головна цінність – зручність, доступність та практичність. У північних країнах Європи народились філософії лагом та хюґе. І бренди якраз дотримуються цих принципів.
Тому вони не звернуть увагу на триггери розкоші та багатства. На відміну від українців. І цією цінністю багато хто користувався.
Через свій більше менш спокійний характер європейці розсудливіші. Вони більше міркують, будують плани, більш раціональні. А ми – емоційні. Запалюємось наче сірник та стоїмо на своєму. Але ця емоційність інколи грає нам на руку – наприклад, наші пісні.
На жаль, через різні події у українців є комплекс меньшовартості. Тому у нас ще немає таких крутих результатів, про які мріємо та глибоко у душі знаємо, що все можемо. У європейців з цим все нормально, тому вони впевнені в собі, швидше тестують ідеї, не бояться помилок та постійно вивчають щось нове.
Але є моменти, які нас поєднують:
- Жага до свободи, особистої незалежності;
- Любов до сім’я.
Знаючи цю інформацію ви можете вільно та впевнено продавати. Строювати більш релевантний контент та знаходити нові цінності, які допоможуть у роботі.
Мій досвід спілкування з європейцями
Я рік жила у Естонії, країні-мати Skype та Bolt. На практиці я про них дізналась:
- В них життя повільне та спокійне;
- Можна робити все.
Обидві тези добре підтверджують те, що я написала вище про відмінність менталітету.
Ні, естонці не тормозять. Їм просто нема куди поспішати. Саме так місцеві про себе говорять і інколи самі ж над собою шуткують з цього приводу.
У Естонії багато старт-апів і проектів-единорогів. Вони інноваційні. А підтвердження тому – роботи, які розвозять пошту, каси-самообслуговування, на яких я розрахувалась ще у 2015 році, безпілотний автобус, електронні вибори та автоматична передача показників лічильників води/світла. При цьому всьому вони спокійні та не квапляться. Це розповсюджується і на роботу.
Як і всюди, є амбіційні люди, а є ті, кого і так все влаштовує. І якщо говорити про бізнес, то людей, яких влаштовує наявний рівень багато. Таких і в нас багато. Проте краще орієнтуватись на першу группу.
Вони відкриті до спілкування та тестувань. Спілкуватись із ними саме задоволення, бо багато розумних людей, тих, хто подорожує та постійно розвивається.
Естонці, і всі європейці, більше люблять Facebook та купують через сайти, аніж через соцмережі. Це варто враховувати, якщо бажаєте виходити на європейський ринок.
А що ж Америка?
Америку вважають матір’ю продажів та маркетингу.
Саме у США з’явилось багато сучасних методик, технологій, принципів для роботи у сфері продажів та маркетингу. Кожен поважаючий себе спеціаліст дивиться на те, що там відбувається. Читаючи книжки, думає: «Як би це в себе застосувати?», «Ох, ну так. В Америці все простіше. В нас так не спрацює».
І я вам скажу, що це правда. Я вже працюю з клієнткою з Америки і вона сама мені сказала:
Американці менш розбалувані. Вони можуть погодитись на першу послугу, яку побачили. Не будуть вишукувати меншу вартість чи не довіряти спеціальну. Вони простіше наважуються на дії. Тому їм загалом простіше продавати.
Коли я вивчала конкурентів моєї клієнтки, то побачила наскільки в них інший підхід до соцмереж. Вони взагалі не приділяють йому уваги на тому рівні, як ми. Проте вони люблять, щоб був якісний сервіс. Якщо їм послуга/продукт сподобаються, то американці точно повернуться.
Разом з тим я чула такі фрази:
Американці продають себе всюду. Вони просто боги. Їхній впевненості можна позаздрити та постійно вчитись.
Гадала, що це міф, так як не знаходила підтвердження тому.
Але після розмови з іншою клієнткою з Америки моя думка змінилась. Вона розповіла історію:
«Плаваю я у басейні. Підходить до мене дівчина і каже: «У вас така гарна дитина». Я, звичайно, подякувала. І ми продовжили розмову. Американська ввічливість. 🙂
Вона невпинно каже речення за реченням, а потім прозвучало: «Доречі, я ріелтор». І дівчина почала себе подавати, розповідати чим може допомогти. Я їй сказала, що також ріелтор і ми мило посміхнулись. Проте для себе підмітила, як вона легко та невимушено перейшла до своєї діяльності.
Вони дуже легко зав’язують розмову та переходять до продажу. Хвилина і все. Ти вже окутаний діалогом з американцем і він вже тобі щось продає, хоча б ідею».
Якщо чесно, всю нашу розмову з клієнткою я сиділа з очима по 5 копійок. Я не могла повірити, що таке дійсно є, що це не міф. Це реальность. Американці дійсно так відносяться до своєї справи. І вони не думають «якось не зручно», «а якщо не потрібно?», «та чому я буду забирати час у людини». А просто продають.
Загалом, в американців є чому вчитись у плані продажу. Вони топ. І в першу чергу нам треба прибирати усі негативні думки. Тільки уявіть як зміниться наше життя, коли почнемо робити так, як вони.
Звичайно, у роботі на європейський чи американський ринок є багато тонкощів та особливостей. Про них можна дізнатись лише практикуючи. То ж я вам бажаю скоріше масштабуватись, виходити на нові ринки та отримувати крутий досвід. А якщо будуть питання з контент-маркетингу, то я з радістю допоможу.