Одним із найважливіших етапів оренди квартири є укладання орендної угоди з власником нерухомості та перевірка документів. Саме до останнього процесу варто підійти з усією ретельністю, щоб уникнути неприємних ситуацій. У цій статті ми розповімо про те, які документи слід просити у орендодавця, а також про особливості укладання договору.
Список необхідних документів для оренди житла
Якщо вас цікавить оренда квартир, Київ запропонує широкий вибір хорошої нерухомості в різному ціновому діапазоні. Ви можете оцінити його на порталі country.ua, де зібрані найкращі пропозиції з усіх районів столиці. Сама оренда складається з кількох етапів, включаючи пошук житла та його огляд. Проте фінальним буде укладення договору із перевіркою документації. Ви не тільки маєте право, але й повинні вимагати з власника:
- паспорт та ідентифікаційний код;
- правовстановлюючі папери (договір купівлі-продажу, дарчу, спадковий договір та ін);
- дозвіл на оренду квартири від інших власників, якщо такі є.
Бажано укладати договір у присутності нотаріуса, який не тільки засвідчить папери, а й зможе оцінити справжність наданої документації. У деяких випадках від імені власника нерухомості може бути його представник. У такій ситуації у нього на руках має бути довіреність на ведення такої діяльності, підписана господарем квартири та завірена нотаріально.
Що вказувати у договорі?
При складанні орендної угоди ретельно вивчіть кожен пункт, запропонований орендодавцем, а також за потреби вносьте свої пропозиції. Вони можуть стосуватися:
- пункту про дострокове розірвання договору;
- штрафних санкцій;
- вимог орендодавця.
Пам’ятайте, що у вас є не тільки обов’язки, але й права, які повинні дотримуватись власником квартири. Наперед продумайте різні умови, щоб уникнути спірних моментів у майбутньому. Від того, наскільки серйозно ви підійдете до процесу, залежатиме тривалість та комфорт проживання в орендованій квартирі.