Вирішили показати свою експертність, розвивати свій блог в Instagram чи Youtube? З чого ж почати експерту у формуванні спільноти зацікавлених людей навколо себе та заробляти на своїх знаннях та досвіді?
Як експертам просуватися в Instagram та які інструменти використовувати для автоматизації
Не обов’язково в експертному блозі має бути багато тисяч передплатників, щоб монетизувати. Найважливіше — це правильно “упакувати” блог, вибудувати позиціонування та дотримуватися наміченої стратегії.
Зазвичай у поняття “упакувати” вкладають стратегію створення фото-контенту і текстового наповнення.
Ми ж звертаємо увагу, що це далеко не вся “упаковка”, як кажуть багато фахівців з Instagram. Звичайно, фото та пости — це кістяк, який необхідно побудувати кожному експерту.
Після того, як кістяк вже в процесі створення та експерт вже знає своє позиціонування та послуги, які надаватиме, необхідно підготувати поле для більш точкової комунікації зі своєю аудиторією.
Де повніше можна розкрити інформацію про себе та свої послуги? Підготувати міні-сторінку (біолінк, мультипосилання).
Як вести запис на консультації, менторство чи продавати вебінари, уроки чи послуги (що важливо для таких ніш як б’юті, здоров’я, навчання)? Для цього необхідно налаштувати онлайн-запис, автоматизуючи процес бронювання дати та часу і навіть можна одразу сплатити, таким чином клієнт гарантовано дійде до вас як експерта.
І коли клієнти вже активно записуватимуться до вас на консультацію чи процедуру, вам потрібно буде десь зберігати всі контактні дані та інформацію про замовлення та бронювання. Для цього рекомендує підключити CRM систему до ваших форм збору лідів.
Раніше всі ці маркетингові інструменти потрібно було підключати з різних сервісів, у кожному оплачуючи передплату, а потім заходити та налаштовувати все в окремих кабінетах.
Сервіс Webs.li забезпечує можливість все мати під рукою та в одному кабінеті: мультипосилання та лендінг експерта, онлайн-запис та crm систему, навіть онлайн-калькулятор та міні-магазин для ваших інфопродуктів, і, зрештою, все це можна пов’язати з онлайн-оплатою та одразу отримувати гроші собі на рахунок.
У цій статті детальніше розкриємо такі можливості сервісу Webs.li: мультипосилання або міні-лендінг, онлайн-запис та систему CRM.
Особистий бренд експерта: що постити в Instagram і як визначити позиціонування
З чого розпочати роботу з розробки позиціонування для експертного блогу?
Дайте відповідь на 4 питання:
- Хто я?
- Хто моя аудиторія?
- Болі та труднощі моїх людей?
- Як я можу допомогти моїй аудиторії?
Хто я? Визначте себе у ніші
Перед тим, як зрозуміти своє місце в ніші, окресліть область, де добре обізнані. Не сильно узагальнюйте напрямок діяльності та контенту, тому що так не зможете виділитися.
Наприклад, як майстру манікюру виділитися з натовпу в Instagram? Якщо взяти нейл сферу загалом, то майстру не обов’язково бути в топі по всій ніші.
Можна забрати на себе один вузький напрямок.
Звузити область інтересів до майстра розпису або нейл-майстра, який робить манікюр супер швидко та якісно. Або поринути у трендові види манікюру: ніжна пастель, дизайн із бризками, комбінований дизайн. Тобто напрямок трендів та дизайну для експерта буде пріоритетним вектором.
Проаналізуйте, хто ваша аудиторія
Які персонажі є у вашому профілі чи яких людей потрібно шукати, щоб визначити націлення на рекламу та сферу інтересів инфлюенсерів для рекомендацій?
Для експерта у вузькій ніші не варто замовляти рекламу у блогерів із надто розмитими персонажами у профілі. Краще відбирати тих лідерів думок, які рухаються в якомусь одному напрямку, хай навіть у широкому плані, але все одно у блозі видно сферу. Таким чином, можна побачити перетин аудиторії та збільшити приплив зацікавлених людей до експертного профілю. Якщо взяти рекламу у блогера із загальним лайфстайлом, можна не знайти у його профілі зацікавлених клієнтів темою блогу. Таким чином і гроші будуть витрачені і користі не буде.
Дізнайтеся про проблеми та болі ваших людей
Щоб зрозуміти всі болючі точки аудиторії у вашому векторі: задавайте питання, тригеріть, вибудовуйте гіпотези і тестуйте, вивчайте дані — відповіді на запитання, поради, коментарі, інтереси. Виходячи з отриманих даних — створюйте контент.
Крім того, проблеми та болі аудиторії з’ясовуються по всіх типах персонажів, які є у вашому профілі і з якими вам як експерту доведеться працювати, щоб допомагати вирішувати проблеми та закривати заперечення при купівлі продуктів.
Як я можу допомогти своїй аудиторії?
Ще одне питання, останнє і дуже важливе: яким способом я можу вирішити проблеми моєї аудиторії: безкоштовно, платно чи умовно безкоштовно.
Як допомогти платно: це список ваших послуг.
Як допомогти безкоштовно: це контент у профілі виходячи з інтересів аудиторії, вашого вектора та болів, які ви можете вирішити.
Умовно-безкоштовно: обмін послугами за бартером або за умови, наприклад, придбання однієї послуги.
Також пам’ятайте, що особистий бренд експерта — це не тільки про комерційний контент, про вашу роботу та сферу, ваші послуги та продукти.
В експертному блозі також має бути особистість, тому додавайте у профіль свої думки, переживання, небагато життя та своїх цінностей.
Які особисті пости можуть бути у профілі майстра краси:
- історії, які розкривають ваші цінності;
- свій шлях експерта;
- смішні моменти з практики та з життя;
- навчання, які пройшли, щоб стати експертом;
- про гроші, заробіток — це завжди тригерить;
- деякі моменти з життя, які розкриють експерта як особистість: хобі, особисті переваги.
Такі пости формують довіру аудиторії, допомагають знайти людей, з якими ви на одній хвилі, які стають прихильними до вашого стилю життя та особистісних якостей. Тим більше що постійні розмови про експертність набридають і люди розуміють, що їм продають у лоб, починають бунтувати і йдуть. Тому інформацію про продукти варто подавати акуратно у профілі, а найкраще для комерційного представлення мати мультипосилання чи лендінг.
Мультипосилання для експерта в Instagram у сервісі Webs.li
Коли з позиціонуванням експерт визначився, стрічку зачесано і контент-план написано на місяць вперед, що робити тепер?
Де розповісти про послуги та продукти? Як розповісти детальніше про продукти, щоб не витрачати час на постійні прогріви та збирання контактів, надсилання картки для оплати та інші деталі, які варто було б автоматизувати?
Найкращий варіант для експерта, щоб перетворити монетизацію блогу та своїх знань в автоматичний бізнес-процес — це технічно вибрати сервіс, який буде помічником. Щоб в одному місці були всі необхідні інструменти для експерта.
Наявність мультипосилання з короткою інформацією про продукти та переліком соціальних мереж здатне замінити відсутність повноцінного лендінгу, що особливо важливо для експертів у вузьких нішах або експертів-початківців.
Що має бути на сторінці мультипосилання — питання риторичне: все, що необхідно в цей момент для монетизації і залежить від самого експерта.
Розглянемо блоки, які можна відобразити на сторінці мультипосилання у сервісі Webs.li:
- Посилання може бути або надане сервісом або можете підключити свій домен.
- Далі можна додати ім’я та короткий опис, вибрати фон та мову сторінки, контакти та карту (якщо необхідно).
- На платному тарифі є можливість підключити SEO та сервіси аналітики.
- Також можете зробити перелік послуг з описом та можливістю замовити та навіть відразу сплатити, підключивши платіжні системи. Має бути прайс на послуги.
- Також слід включити посилання на сайт, статті у ЗМІ, відгуки клієнтів, успішні кейси.
- З простих фотографій можна зробити міні-портфоліо з роботами.
- Блок частих питань та відповідей.
- Створити віджет онлайн-запису для майстрів сфери краси та здоров’я, наприклад.
- Можна створити квіз, якщо ваш продукт складний і потрібно уточнити кілька важливих моментів перед тим, як написати ціну за послугу або щоб дати цінність під час консультації.
- Магазин у сервісі допоможе налаштувати одразу продаж ваших продуктів.
- Більше різноманітних плюшок у системі: голосування, онлайн-калькулятор цін.
- І що важливо для будь-якої ніші — це CRM система.
Не завжди експертам варто налаштовувати рекламу на пости в Instagram, ще один варіант таргетованої реклами — налаштування через Facebook Ads Manager на збір лідів на мультипосилання з формою та онлайн-записом одразу на консультацію.
Онлайн-запис для експерта у сервісі Webs.li
Така опція як онлайн-запис буде корисною для багатьох сфер: б’юті-майстрів, лікарів, масажистів та косметологів, маркетологів та дизайнерів, туроператорам та фотографам, юристам та спеціалістам з клінінгу, тренерам по ЗОЖ, йозі, танцям та іншим спортивним напрямкам, компаніям з продажу вікон, дверей, ремонту, будівництва, систем опалення та кондиціювання, СТО та інше.
Також автоматизований онлайн-запис знімає навантаження з ваших адміністраторів. Щоб передплатники профілю ставали клієнтами і процес запису на консультацію відбувався автоматично без людського фактору, модуль онлайн-запису підійде якнайкраще.
Все, що потрібно зробити, щоб підключити онлайн-запис у сервісі — це заповнити основні налаштування: назву послуги, тривалість за часом, вартість, вибрати колір для її подальшого відображення в календарі, форму для реєстрації, яку повинен заповнити клієнт, можна також додати опис послуги, що до неї входить.
CRM система для експерта у сервісі Webs.li
CRM система — це платформа для обліку заявок/замовлень, контактів з формами реєстрації та клієнтів після замовлення/бронювання.
У сервісі Webs.li включена crm система з відображенням даних на дашборді або у вигляді канбан дошки для керування статусами. Таким чином, система обліку на платформі допомагає впорядковувати дані, аналізувати, вивантажувати в табличний файл за потреби.
Коротко про переваги системи crm на платформі webs.li
- Збір інформації про клієнтів: всі дані, які вони залишали у формах чи онлайн-запису.
- Управлінням статусами: що дозволяє наочно бачити процес обробки замовлень чи запису клієнтів на процедуру.
- Звітність: за переглядами сторінки, унікальними переглядами та кліками по кнопках у зрізі до кожного модуля на платформі. Також доступні графіки з локації, браузеру, відсоткового співвідношення загальної кількості переглядів та кліків.
- Облік онлайн-оплат за замовлення, консультації, продукти.
- Перегляд історії клієнта, коли він робив замовлення і в якихось модулях (через форми, квіз або записувався на процедуру тощо)
Для експерта важливо у роботі підходити індивідуально до кожного клієнта і саме crm система — це перший помічник у цьому.
Рівень доходу експерта аж ніяк не залежить від кількості передплатників у профілі, а лише від грамотно налаштованого процесу спілкування з аудиторією та прописаної стратегії. Коли багато процесів автоматизовані і персоні не треба вникати в кожен етап роботи воронки залучення клієнта і обслуговувати його на кожному кроці зіткнення — так експерту вистачатиме часу на просування, навчання та масштабування.