Що таке e-commerce видача? E-Commerce видача — це сторінки результатів за комерційними, продуктовими запитами. Така видача вирізняється великим набором різних елементів, карток товарів, віджетів, фільтрів.
Усі ці елементи спрямовані на те, щоб користувач використовував для пошуку товарів саме пошук Google, а не пошук на маркетплейсах, таких як Амазон. За даними EMarketer, у Q3 2023, 61% користувачів у США починають шукати товар одразу на Амазон, минаючи пошук Google. Ця частка користувачів зросла на 4% з Q2 2023.
Які існують елементи e-commerce видачі Google
Безкоштовні лістинги
Безкоштовні лістинги — це додаткова функція Google Shopping. Після завантаження фіду товарів можна ввімкнути безкоштовні лістинги, тоді товари показуватимуться в різних блоках із продуктами у видачі Google.
Як потрапити в Google Free Listings
Функція популярних товарів спирається на ті самі інструменти, які використовуються для платних торгових кампаній і розширених результатів. Вам треба завантажити товари в Google Merchant, пройти модерацію та налаштувати безкоштовний лістинг. Документація.
- Створюємо акаунт у Google Merchant Center
- Заповнюємо дані про компанію
- Підтверджуємо право власності на сайт
- Проходимо модерацію акаунта
- На сайті створюємо фід товарів
- Завантажуємо фід товарів у Merchant Center
- Проходимо модерацію фіда
- Активуємо функцію безкоштовних лістингів
Критерії безкоштовних оголошень Google
Щоб отримати право на участь у безкоштовних лістингах, переконайтеся, що ви дотримуєтеся правил Google:
- Зміст і практика: Дотримуйтесь рекомендацій Google щодо забороненого контенту, заборонених практик, обмеженого контенту та вимог до сайту. Детальну інформацію можна знайти на сторінці допомоги Google.
- Політика повернення: Чітко відображайте політику повернення на своєму веб-сайті та у своєму акаунті Merchant Center.
- Політика доставки: Надайте посилання на політику доставки у своєму акаунті Merchant Center.
Атрибути, необхідні для безкоштовних оголошень
Кожне оголошення про товар має містити:
- ID,
- титул,
- посилання,
- посилання на зображення,
- ціна,
- валюта,
- опис,
- доступність
Популярні продукти Google
Популярні Товари — це добірка товарів за вашим ключовим словом. Популярні Товари не є оплаченими рекламними позиціями Google Shopping, а є безкоштовною та органічною добіркою товарів. Функція доступна не у всіх країнах. В Україні функція в бета-тестуванні.
Де можна подивитися за якими ключами є Google Popular Products?
Для адаптації стратегії просування в пошуку можна заздалегідь визначити за якими запитами або товарами є Популярні Продукти у видачі. Виділити ключі з потрібними функціями видачі можна через фільтр Ahrefs — SERP Features.
Також за аналогією з Ahrefs є фільтр у звіті за ключами:
Вкладка “Покупки”
Вкладка SERP Shopping Tab замінює собою звичайні онлайн-магазини. На вкладці доступні різні пропозиції товарів, фільтри товарів. Функція доступна у всіх регіонах. В основному заради неї і є сенс налаштовувати акаунт Google Merchant Center.
Google Lens
У пошуку Google Lens за товарними запитами є як органічні результати, так і картки товарів із ціною та інформацією про продавця, наявність товару.
Google Images
Аналогічно з Google Lens на вкладці картинок до органічних результатів за картинками підмішуються картки товарів. Їх можна визначити за міткою продукту, як на скріншоті. Додаткова інформація про продукт не виводиться.
YouTube — Супер Рідкісний вид
Згідно з довідкою Google, на сторінці роликів під відео можуть з’являтися оголошення товарів. Ми не змогли знайти приклад таких лістингів і в довідці зазначено, що такі лістинги доступні тільки авторитетним товарам. Це товари з авторитетних сайтів і максимально оптимізовані картки товарів.
Сніппети
Важливою частиною e-commerce видачі є оптимізований сніппет. Такий сніппет містить додаткову інформацію про магазин, товар. Сніппет стає візуально більшим і яскравішим, що збільшує CTR.
У результаті на ваш сайт можуть клікати частіше, ніж на конкурента, попри те що конкурент перебуває вище у видачі.
Disclaimer: Наявність коректної мікророзмітки не гарантує появу розширеного сніппета. Google сам вирішує коли показати розширений сніппет, а коли звичайний.
Як отримати розширений сніппет товарів
Для формування розширених сніппетів потрібно використовувати різні види мікророзмітки на сайті:
- Відгуки та рейтинги — частина мікророзмітки товарів, дає змогу вивести в сніппет рейтинг у вигляді зірочок і кількість відгуків. Приклад.
- Хлібні крихти — розмітка ланцюжка навігації, дає змогу вивести шлях до товару у вигляді ланцюжка навігації в сніппеті. Приклад.
- Розмітка категорії товару — для розмітки сторінок категорій товарів використовується мікророзмітка товарів для кожної картки товару в плитці товарів на сторінці категорії. Потрібно використовувати мікророзмітку типу Product і розмічати тільки ту інформацію, яка є на сторінці категорії в плитці товарів.
- Розмітка картки товару — потрібно використовувати різні варіанти мікророзмітки типу Product, щоб вказати всі характеристики товару, які є на сторінці. Приклади мікророзмітки типу Product у довідці Google.
Сніппет товару
Сніппет товару може містити додаткові елементи:
- Картинка;
- Рейтинг;
- Відгуки;
- Ціна;
- Умови доставки;
- Умови повернення;
- Знижки;
- Наявність;
- Переваги та недоліки.
Категорія
Модифікація товарного сніппета — сніппет категорії. Якщо категорія сайту містить мікророзмітку товарів із картинками для карток товару, то з’являється сніппет із групою картинок.
При цьому такий сніппет також може містити додаткові елементи, як-от рейтинг, умови доставки тощо.
Віджети інших пропозицій і рекомендацій
Для поліпшення якості пошуку та пропозиції різних додаткових товарів Google використовує кілька віджетів із додатковими пропозиціями. Ці віджети Google формує самостійно, бере інформацію з сайтів.
Як потрапити в блоки пропозицій і рекомендацій?
Подібні віджети з’являються і зникають, оскільки вони потрібні Google для тестів — які продукти і бренди популярні, яке представлення товарів і брендів збільшує клікабельність, що утримує користувача в пошуку. Спеціально вплинути на появу в такому лістингу не вийде, але якісніші, авторитетніші сайти і товари потрапляють у подібні лістинги частіше. Річ у тім, що Google радить тільки ті сайти і сторінки, яким довіряє, тому добре оптимізований сайт і товар мають більше шансів потрапити в пропозиції.
Люди також купують
Збережіть улюблені бренди
Досліджуйте бренди
Блок знань
Це звичайний віджет Knowledge Pack, просто сформований для продукту. До цього віджета потрапляють офіційні сайти виробників продуктів.
Інформація у віджет підтягується з різних джерел, а не тільки з офіційного сайту.
Опрацювання сторінок товару, з розкриттям інформації про продукт важливе тільки для брендових магазинів. Якщо у вас звичайний сайт e-commerce, ви представляєте багато різних брендів, то потрапити в Knowledge Pack за товарним запитом буде дуже складно, практично неможливо.
Таблички з цінами
Ще є метод таблиці цін. Використовується на сторінках категорій. Це просто таблиця цін без мікророзмітки. За допомогою неї можна потрапити в нульову видачу. Наприклад, ви були на 8 позиції, і за допомогою тільки цієї таблиці потрапляєте відразу вище за всіх. Вона виводиться тільки за запитами зі словом “ціна”. Важливо таку таблицю регулярно оновлювати.
Як збільшити ймовірність показу ваших товарів у віджетах e-commerce видачі?
Усі ці функції пошукової видачі використовують дані зі сторінки продукту для участі продуктів у безкоштовних списках або створення розширених сніппетів. Отже, скористайтеся нашим керівництвом з оптимізації сторінок продуктів, щоб підвищити вашу видимість в e-commerce видачі.
- Використовуйте мікророзмітку товарів на сторінці товарів — Розмітка структурованих даних має вирішальне значення для правильного розпізнавання і відображення ваших товарів у Google. Дотримання рекомендацій Google щодо мікророзмітки продуктів забезпечує доступну організацію інформації про продукт, підвищуючи ймовірність того, що ваші продукти будуть показуватися частіше. Важливо дотримуватися вимог як для оголошень продавців, так і для сніппетів товарів, щоб максимально збільшити ймовірність включення в Google Популярні товари.
- Використовуйте ключові слова в назві та описі товару — Визначте ключові слова з високим пошуковим попитом і поставте їх на початку назв товарів. Назва товару має бути стислою і містити характеристики товару, такі як модель і бренд виробник. Назва товару не має бути розпливчастою і вводити в оману.
Є товари, де в назві одразу має йти бренд і модель, наприклад iPhone 15 Pro 256GB Natural Titanium.
А є товари де з назви не зрозуміло що це взагалі таке, тоді перед брендом і моделлю треба додавати категорію “Амортизатор ASHIKA MA-00134” - Оптимізуйте опис товару — потрібно включати варіанти (колір, матеріал, розмір) і демографічні характеристики (вік, стать) продукту, які часто шукають покупці. Наприкінці опису товару, де у користувача починається зона прийняття рішення, включіть заклик до дії для підвищення конверсії.
- Додайте на сторінки товарів відгуки та рейтинги, використовуйте їх у мікророзмітці — Відгуки та рейтинги — найважливіші фактори, що впливають як на вибір популярних товарів Google, так і на загальний успіх бізнесу. Відмінне обслуговування клієнтів, персоналізація купівельного досвіду і спрощення процесу купівлі сприяють позитивним відгукам і рейтингам. Реалізація рекламних програм відповідно до цілей бізнесу ще більше підвищує задоволеність клієнтів і збільшує ймовірність включення до списку популярних продуктів Google.
- Встановлюйте конкурентні ціни — Конкурентоспроможна ціна також може допомогти збільшити кількість показів і кількість кліків, особливо для брендів, що конкурують із маркетплейсами.
- Використовуйте зображення високої якості — Якісні зображення товарів — це ключ до залучення клієнтів і оптимізації оголошень Google Популярні товари. Правильне освітлення, мінімальний фон і хороший ракурс, сприяють створенню привабливих знімків товарів. Редагування зображень з урахуванням кольору, роздільної здатності та оптимального розміру забезпечує їх відповідність вимогам таких платформ, як Google Shopping, що підвищує їх ефективність для збільшення конверсії. Використовуйте відео та 3D фото на товарах, особливо якщо товари обирають за зовнішнім виглядом. Це актуально для одягу або ювелірних виробів.
- Додавайте опції до ваших товарів — Ціна, звісно, має значення, коли ви конкуруєте з кількома конкурентами, але наявність додаткових опцій, кольорів, наприклад, може допомогти вам виділитися — або, принаймні, утримати вас на рівних з конкурентами. Ви можете вказувати додаткові кольори або розміри товару, щоб зробити картку товару більш привабливою, за рахунок демонстрації більшого асортименту.
Висновок
Оптимізація сторінок товарів, категорій товарів, використання всіх функцій Google дасть змогу зайняти своїм сніппетом більше місця на сторінці результатів Google пошуку, що приносить більше кліків — навіть залишаючись на тій самій позиції. Всі опції, які ми розглядали в статті, абсолютно безкоштовні і дадуть змогу вашому бізнесу отримати більше клієнтів з органічного пошуку.