Ура, ви запустили сайт! Неважливо, це інтернет-магазин, компанія, що надає послуги, або взагалі інформаційний ресурс. У всіх цих і інших випадках сайт марний, якщо на нього не заходять відвідувачі (адже навряд чи ви працювали над ним, тільки щоб потішити самолюбство). Тому наступне завдання – залучення трафіку. Як це зробити? Є чотири способи, про які ми і розповімо в статті.
Пошукове просування
Довго і дешево.
SEO – це оптимізація сайту під вимоги пошукових систем, за рахунок чого ресурс відображається в органічній видачі. Наприклад, ви вбиваєте в пошук «куди поїхати на машині по Україні» і отримуєте результат:
Власники сайтів на перших рядках – молодці, вони оптимізували сторінки під цей запит і збирають трафік.
Просування сайту в інтернеті таким чином націлене на перспективу – перші результати помітні через кілька місяців, не раніше.
SEO включає два великих кластера робіт: внутрішню і зовнішню оптимізацію. Внутрішня має на увазі «налаштування» самого сайту:
- коригування з технічного боку (сюди входять швидкість завантаження сайту, відображення елементів верстки, структура, внутрішня перелінковка, дублі сторінок, коди відповіді сервера, розмітка сторінок та ін.);
- збір семантичного ядра;
- опрацювання контенту тощо.
Результат – сайт красивий і зручний для користувача, «все на своїх місцях», він завантажується з нормальною швидкістю на будь-яких пристроях і не суперечить вимогам пошукових систем.
Зовнішня оптимізація – це робота над просуванням і впізнаваністю компанії в інтернеті. Для цього розміщують посилання на зовнішніх ресурсах, підключають крауд-маркетинг, публікують матеріали на тематичних майданчиках тощо.
У комплексі ці роботи дають хороший результат, єдиний мінус – час. У зв’язку з цим SEO не допоможе, якщо:
- вам потрібні продажу прямо зараз;
- у вас маленький асортимент (виняток – у конкурентів в ніші така ж ситуація);
- продукт новий, на нього відсутній попит;
- дуже маленький бюджет на старті (так, SEO – це відносно дешево, але на початковому етапі приготуйтеся до витрат на покупку посилань, тексти та інші роботи фахівців);
- ваші основні конкуренти – це великі портали, агрегатори та маркетплейси: змагатися з ними дуже складно, а іноді і взагалі неможливо.
Найкраще пошукове просування підходить, коли ви можете чекати результату протягом декількох місяців, у вас молодий сайт, ви готові займатися проектом систематично (а не «зробити одну задачу і забути»), ваші конкуренти вже отримують профіт з органічної видачі.
Контекстна реклама
Швидко і дорого.
Контекстна реклама (або платний пошук) – один із способів просування товарів або послуг в інтернеті, коли оголошення показуються у відповідь на певний запит користувача. Великий плюс КР – рекламні посилання завжди вище у видачі, ніж результати органічного пошуку.
Порівняйте: перші чотири рядки займають саме рекламні оголошення. Крім того, реклама відображається і в бічних блоках. Банери можуть розміщуватися і на сторонніх ресурсах.
Рекламні кампанії запускаються в системах Google AdWords і Яндекс.Директ, про тонкощі налаштування в кожній з них в рамках цієї статті ми говорити не будемо.
В цілому КР ефективна для:
- швидкого збільшення продажів при сформованому попиті;
- підвищення впізнаваності бренду;
- анонса нових продуктів і заходів (вважається, що якщо попиту на ринку поки немає, контекстна реклама безсила, проте це не зовсім так, її можна використовувати для виведення нових продуктів, про що докладно розповідається тут);
- ніш з дорогими і складними послугами;
- ситуацій, коли точні соціально-демографічні параметри цільової аудиторії виявити складно.
Контекстна реклама точно не підійде, якщо:
- у вас дуже обмежений бюджет;
- ви продаєте товар за низькою ціною (або у нього низька маржинальність) – тоді витрати на просування просто не окупляться;
- ви не готові приділяти багато часу налаштуванню кампанії або надати доступ до кабінету фахівцям – в інтернет-маркетингу все змінюється дуже швидко, і важливо регулярно проводити аналітику і коригувати стратегію, щоб досягти результату.
Просування в соціальних мережах
Тут все відносно: якщо таргет, то швидко, ведення аккаунта – довго, а вартість залежить від завдань, які треба вирішити бізнесу.
SMM включає всі маркетингові зусилля, спрямовані на просування компанії в соціальних мережах. Це і формування репутації бренду через оформлення сторінок і створення спільнот, і таргетована реклама, націлена на конкретний сегмент аудиторії, і комплексні дії, «що б’ють по всіх фронтах».
В яких галузях потрібен SMM:
- послуги (фітнес-центри, туризм, громадське харчування, школи, салони краси та ін.);
- товари широкого вжитку (одяг, взуття, косметика, товари для дому та дітей, аксесуари і т. д.);
- фахівці (мається на увазі просування особистого бренду репетитора, стиліста, лікаря, тренера та ін.).
У всіх цих випадках при розробці грамотної стратегії і регулярності роботи над сторінкою або спільнотою буде успіх.
Але є ситуації, коли SMM не дасть очікуваного ефекту. Просуватися в соціальних мережах майже безглуздо:
- Вузькоспеціалізованій В2В-сфері (наприклад, якщо ви продаєте складне обладнання для медицини або промисловості, навряд чи потенційні клієнти будуть шукати вас в Фейсбук, вони підуть прямо на сайт).
- Бізнесу, націленому на надання моментальних рішень. Це евакуатори, таксі, ремонтні служби та ін. Адже коли виникає проблема подібного плану, людині потрібно вирішити її тут і зараз, а тому просувати ці ніші краще в пошуку (органічному або платному).
- Ще є думка, що SMM не підходить для бізнесу, який працює переважно офлайн, наприклад, продуктових магазинів. Це правильно лише частково. Наприклад, мережа продуктових магазинів може повідомляти в соціальних мережах про акції та знижки, появі нових товарів, влаштовувати конкурси і взаємодіяти з аудиторією іншими способами. Це можливість якщо не розкрутити бренд, то сформувати його репутацію.
Контент-маркетинг
Довго і дорого.
Якщо коротко, контент-маркетинг – це комплексне просування бренду за допомогою контенту, спрямоване на формування лояльності аудиторії, підвищення довіри до компанії і популяризації товарів або послуг. Іншими словами, ви даєте користувачам максимум корисної інформації, розповідаєте все, про що вони хочуть знати, а відвідувачі розуміють, яка ви класна компанія, і працюють з вами.
На практиці не все так просто. Адже фішка не в кількості публікацій в блозі або на зовнішніх ресурсах, а в їх якості. Ви дійсно повинні бути корисні людям, давати їм цікаву інформацію, якої немає у конкурентів, тільки тоді вас цінуватимуть.
Контент-маркетинг – це про довгограючі стратегії, коли ви готові систематично працювати над темами і публікаціями, аналізувати конкурентів, вносити коригування до плану, спілкуватися з користувачами і вкладатися фінансово.
Коли КМ точно підходить:
- бізнес, де продажі базуються в основному на консультаціях (чим більше закриєте клієнтських питань, тим вище ймовірність угоди);
- нові продукти, стартапи;
- товари і послуги класу преміум, а також з тривалим періодом прийняття рішень;
- виробники.
Але це не означає, що в інших нішах КМ безсилий. Все залежить від особливостей бізнесу, конкуренції, наявності ресурсів і багатьох інших речей – треба проводити аналіз ринку і дивитися, чи підійде вам такий формат просування.
Можна виділити три ситуації, коли не варто витрачати ресурси на КМ:
- Ви вже монополіст у сфері або просто великий бренд, який всі знають і люблять.
- Ви надаєте послуги, які потрібні терміново і спонтанно (зламалася машина, прорвало трубу і ін.).
- У вас невеликий офлайн-бізнес.
Висновок
Який спосіб просування в інтернеті вибрати саме вам? Однозначної відповіді не існує, так як все залежить від типу бізнесу. Проаналізуйте конкурентів, подумайте, які завдання стоять перед вами на даному етапі розвитку, поспілкуйтеся з фахівцями, щоб знайти оптимальне рішення.