Будь-який бізнес — це завжди частина екосистеми зі своїми особливостями та правилами. Ви можете масштабуватися, розширювати нішу, концентруватися на новій цільовій аудиторії, виводити на ринок нові продукти чи, навпаки, виходити на нові ринки, та погодьтеся, щоб зважитися на будь-який з перелічених кроків, ви завжди потребуватимете інформації для прийняття рішень, даних, які б стали вагомим аргументом чи підказкою для покращення існуючої ситуації.
Завдяки автоматизованому моніторингу сьогодні є можливість збирати інформацію швидко та якісно з ресурсів з якими в ручній обробці працювати набагато складніше і затратніше по часу. І це стосується не лише моніторингу соцмереж де контент продукується та поширюється зі швидкістю світла, а й, наприклад, телевізійного моніторингу. Як показали дані дослідження Nielsen Global Media у 2020 році кількість переглядів телевізійних новин у світі зросла майже вдвічі в порівнянні з 2019 роком. За прогнозами в найближчі декілька років динаміка тільки посилюватиметься.
Далі розбираємо на прикладах з досвіду LOOQME як можна використати моніторинг галузевих новин та конкурентів собі на користь.
1. Для швидкої реакції на болючі галузеві теми
Будь-яка галузь має свої х-теми, що викликають позитив і такий же полярний набір тем із негативом. Наприклад, для банківської сфери болючими темами можуть бути — «інфляція», «зниження курсу гривні», «банкрутство» та інші. Зазвичай такі теми викликають панічні хвилі громадської думки, тому їх добре пропрацьовувати за допомогою нарощення позитивних настроїв в медіа.
Заміри тональності в таких випадках дають можливість зрозуміти чи ситуація не виходить з під контролю. Домінування негативу — буде першим тривожним дзвіночком для вас.
2. Для розуміння медіапокриття галузі й медіапланування
Оцінка медіапокриття дає можливість побачити найефективніші медіаканали, зрозуміти як їх використовують конкуренти і спланувати свої медійні прояви в джерелах, що працюють найефективніше. Медіапокриття можна оцінювати як з погляду якості так і з погляду кількості.
Наприклад, на графіку нижче показано кількість згадувань українських банків та їх розподіл за типами ЗМІ. Першим інсайтом є те, що понад 90% медіапокриття банківської сфери припадає на онлайн ЗМІ. А це означає, що цей канал банки часто використовують для комунікацій.
Кількісно також можна оцінити присутність у регіональних та національних медіа чи розподіл у топових та галузевих ЗМІ як на графіку нижче.
Для оцінки якості медіапокриття рекомендуємо працювати з індексами Media Visibility (MV), Media Favourability Index (MFI), Media Quality (МQ).
3. Для пошуку нових клієнтів
Агрокомпанія, яка займається вирощуванням технічних та зернових культур завдяки моніторингу конкурентів дізналася, що внаслідок дощів один з ключових конкурентів отримав серйозні проблеми з врожаєм пшениці і не зможе у цьому сезоні покрити потреби усіх своїх клієнтів, серед яких виробники пива та хлібобулочних виробів. Скориставшись отриманою інформацією, відділу продажу вдалося привести 3 нових клієнти, яких їхні конкуренти змушені були відпустити через недостатню кількість зерна.
4. Для побудови репутації
Репутація СEO — це козир в рукаві, який можна по-різному використовувати — від галузевої експертизи до трансляції окремих меседжів, які підсилять позиції бізнесу на ринку. В широкому розумінні побудова репутації СEO будується на індивідуальності та запитах галузі. І чим влучніше будуть адаптовані популярні тренди галузі в особистісний контекст, тим краще це працюватиме на практиці.
Якщо ви будуєте репутацію СЕО з нуля, то розпочніть з аналізу репутації інших CEO із вашої галузі, з’ясуйте, які канали комунікації вони використовують, оцініть рівень негативу щодо них в медіа та соцмережах. Якщо ж у планах зміцнити репутацію СEO, то шлях може бути таким самим, але цілі будуть інші.