Сьогодні ми поспілкувалися з Інною Пашняк, засновницею рекламної агенції АI Ads Media Group, яка розпочала свою кар’єру з цифрового маркетингу, переїхавши з Києва до Сан Франциско на навчання та здобула диплом магістра з міжнародного маркетингу в Hult Business School. Упродовж своєї кар’єри Інна керувала командою в рекламній агенції Publicis, працювала на контрактній основі в компанії Google та в медичній корпорації Providence DIG.

Інна Пашняк
Розкажіть як ви наважилися на переїзд і чому ви вирішили навчатися в США?
На той час я вже декілька років працювала в Американському Посольстві США і до нас приїздили американські гості-експерти, для яких ми організовували заходи з українськими студентами та спеціалістами з різних сфер. В той час почали тільки з’являтися перші українські стартапи, про Кремнієву долину мало хто знав і вона поступово ставала меккою для молодих підприємців з усього світу, а такі компанія Гугл, Фейсбук та Твіттер здавалися чимось недосяжним, за межею фантастики і дуже цікавими. Онлайн маркетинг був на початкових етапах свого розвитку. Один з таких гостей, який до нас приїхав був Джо Роспарс, медіа директор президентської кампанії Барака Обами, він був першим, хто застосував онлайн медіа стратегії під час передвиборчої президентської кампанії в США для просування свого кандидата і здобув для нього перемогу. На одному з круглих столів з українськими студентами він ділився своїми лайфхаками і це дуже справило на мене велике враження, я зацікавилася інтернет маркетингом, а згодом вступила до Hult Business School і влітку переїхала до Сан Франциско.
Чим відрізняється навчання в Америці від навчання в Україні та чи важко розпочинати кар’єру в сфері маркетингу в США?
Навчатися в США було цікаво, оскільки принцип навчання був більш практичний, аніж теоретичний. Викладачі нам давали завдання багато читати, але потім усі проекти були реалістичними і максимально наближеними до життя. Наприклад, одне з завдань, яке робила наша команда — ми повинні були створити новий продукт, якого немає ще на ринку, розробити його дизайн та бренд, сформувати цінову політику, запропонувати методи просування його для користувачів, визначити конкурентів, передбачити ризики, порахувати бюджет та розробити маркетингову стратегію, яку вся команда презентувала на фінальному екзамені.
Щодо роботи в США — так починати все з нуля було дуже важко, адже американці завжди хочуть, щоб у тебе був американський і релевантний досвід і не зважають чим ти займався(займалася) в Україні чи в будь-якій іншій країні, звідки ти приїхав. Також, в США зовсім інші стандарти написання резюме та проведення співбесід і дуже важливий нетворкінг. Тобто, викладачі нам радили у вільний час ходити на заходи та розширювати своє коло знайомств, тому що так було легше знайти роботу, коли тебе людина бачила в реальному житті. В Сан Франциско і в Кремнієвій долині таких заходів було дуже багато, особливо для тих, хто будував стартапи.
Як розвивалася кар’єра в США і яких результатів вдалося досягнути?
Мені пощастило працювати на контракті в Google, де наша команда отримала багато знань щодо платформи YouTube та контекстної реклами Google Ads. Також, в команді були дуже цікаві люди з різних країн, дуже талановиті і спілкуючись з ними я отримувала багато знань і практики.
Згодом я працювала менеджером з онлайн реклами в медичній корпорації Providence в Сіетлі, а потім у відомій топ міжнародній рекламній агенції Publicis.Там я керувала командою з цифрового маркетингу і здобула надзвичайно корисний досвід.
Наша команда в рекламній агенції Publicis тісно співпрацювала з Google та Microsoft командами і тестували найновітніші інструменти та тактики з онлайн реклами і в минулому році команді вдалося виграти нагороду Google за інновацію та оптимізацію рекламних компаній в сфері фармакології. Ми використовували автоматизовану рекламну стратегію призначення ставок (Value-based bidding strategy), яка на основі алгоритмів, історичних даних та індивідуальних сигналів користувачів (місцезнаходження, часу дня, мови), автоматизовано регулює ставки в реальному часі для кампаній з оплатою за клік та отримали успішні результати, а також збільшили прибуток за рекламу для клієнтів.
Також працівники Google, і Microsoft проводили тренінги спеціально для нашої агенції, тому ми знали про усі новинки з перших вуст. Цей досвід надихнув мене створити власний бізнес. Я намагаюся втілювати всі інноваційні методи онлайн маркетингу в роботу своєї рекламної агенції AI Ads Media Group і сподіваюся що вийду на гарний рівень в майбутньому, але на все звісно потрібен час і багато роботи.

На фото: День Вишиванки. Google кампус в Маунтейн В’ю
Яким на вашу думку є майбутнє цифрового маркетингу зважаючи на розвиток штучного інтелекту?
Спостерігаючи за основними трендами, очевидно що цифровий маркетинг стає більш автоматизований, а маркетингові платформи легші та більш інтуїтивні в користуванні.
В майбутньому акцент буде ставитися все більше на візуальних та віртуальних засобах просування товарів, таких як зображення, рілзи, короткі відео, все популярнішими стають віртуальні примірки, а також нещодавно Google запровадив 360・ перегляд для реклами взуття, тобто контекстна реклама для взуття міститиме зображення, яке можна скролити і розглядати з різних ракурсів, пропонуючи більш інтерактивний спосіб вибору продуктів для споживача. Я гадаю, що згодом такий підхід буде використовуватися і для інших предметів шопінгу.
Платформи онлайн реклами Google та Microsoft включатимуть компонент штучного інтелекту — тобто можна буде набрати “яка кампанія найефективніша в акаунті A?” і платформа видаватиме правильну відповідь. Також платформи контекстної реклами будуть давати підказки. Наприклад, редактор Google Ads Editor буде автоматично давати підказки, щоб допомагати рекламодавцю писати текст для заголовків та опису онлайн реклами. Тобто, я думаю що девіз маркетингу в майбутному — це візуальні засоби, штучний інтелект, автоматизація та інтуїтивність.