SEO залучає клієнтів на онлайн-платформи. Хоча щороку підвищуються вимоги до SEO, гра варта свічок: 70-80% користувачів дізнаються про бренд завдяки органічному пошуку, ігноруючи платну рекламу. 28% з них купують товар або послугу. В 2021 році SEO-фахівцям потрібно враховувати нові метрики і уважно ставитися до потреб споживача.
Принцип EAT при просуванні в Google
Механізм оцінки контенту в Google EAT розшифровується як Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness.
Покажіть експертність: публікуйте пости на сайті, додайте мега-теги, що відповідають контенту. Структуруючи матеріал, вкажіть категорію, поставте опис під відео або фото, розмістіть субтитри, таблиці, схеми, інфографіку.
У блозі Moz повідомляється:
“Коли мова заходить про сектор охорони здоров’я, фінансову справу і безпеку, Google не підтримує сторінки, які діляться непрофесійними порадами, непереконливими думками або дають посилання на підозрілі веб-сайти”.
Авторитетність дозволяє Google оцінити матеріал і індексувати публікацію. Покажіть користувачу і оціночній системі EAT компетентність і експертність. Наприклад, писати медичні статті або давати рекомендації щодо вашого здоров’я повинен лікар, людина з медичною освітою. Вкажіть ПІБ автора. Заповніть профіль фахівця документами (освіта, місце роботи), портфоліо. Вкажіть контакти і посилання на соціальні мережі для зв’язку. Якщо ви приймаєте гостьові публікації, зробіть те ж саме. Покажіть, що для вас пишуть тільки професіонали.
Достовірність. Перш за все, сайт переконує. Довіру у користувачів викличуть розділи:
- «Про нас»: тут представлені редактори, видавці, контент-менеджери та інші учасники команди;
- Політика конфіденційності;
- Рекомендації з безпеки використання продукту (якщо у вас інтернет-магазин);
- Перелік постачальників, авторів або спонсорів, в чиїй надійності ви переконуєте клієнта. Підтвердіть безпеку послуг для користувачів.
- У профілі фахівця вказуйте конкретні цифри і проекти. Наприклад, так виглядає сторінка експерта, яка виходить на першу сторінку в Google за запитом “хороший профіль фахівця”:
Профіль містить коротку інформацію про фахівця, візуальну складову і містить користь для читачів (а саме, чек-лист).
Лонгрід
Всупереч популярній думці, що люди не сприймають тексти більше ніж на 800 слів, лонгрід стає домінуючим жанром в нинішньому році.
Компанія Wordstream провела експеримент. До 2012 року журналісти публікували контент менше 1000 слів. Фокусувалися на SEO, оптимізували статті за ключовими словами. А потім дізналися, що ведучий новинний ресурс Quartz відмовляється публікувати матеріали в діапазоні 500-800 слів. Причина в тому, що ця довжина занадто велика, щоб поділитися постом у соціальній мережі. Але надто маленька для розкриття теми.
Wordstream став публікувати лонгріди, і середній час перебування аудиторії на сайті збільшився в три рази: від 1 хв 33 с до 4 хв 35 сек. При цьому, 2450 слів містить найпопулярніший пост, який переглядали понад 100 тисяч разів, із середнім часом читання 8 хвилин.
Google вважає лонгріди джерелами корисної інформації для читачів.
Специфікою цього формату є занурення автора в тему. Але завжди потрібно пам’ятати, що такий формат подачі інформації затребуваний серед ЦА, яка любить читати довгі тексти. Тому, щоб уникнути витрат часу читачів, не комбінуйте кілька тем в матеріалі. Привертає увагу глибоким аналізом і адекватним викладом.
Для оптимізації матеріалу використовуйте інфографіки, схеми, фото, чек-листи, таблиці, які поєднуються за колірною гамою між собою. Забезпечте читабельність лонгріда.
Управління сніпетами
Сніпет – це анотація вашого матеріалу і посилання на нього, яку бачить користувач на сторінці Google серед інших результатів пошуку.
Наприклад, так виглядають відео-сніпети у відповідь на запит PPC campaign:
На сьогоднішній день є три форми сніпетів:
- прямі відповіді на питання,
- додаткова інформація,
- списки.
Опис документа, швидкі посилання, дата публікації матеріалу, піктограма сайту – ці елементи точно потраплять в сніпет.
У фрагменті тексту рекомендується використовувати більше ключових слів.
Оптимізація ілюстрацій
Графічна інформація сприймається краще, ніж текстова. Ілюстрації більше не носять допоміжний характер. Найчастіше вони замінюють основний текст, доповнюються схемами, таблицями, інфографікою.
Щоб зберегти смисловий фон матеріалу для кожної ілюстрації, поставте опис, заголовок, альт-текст, а після продублюйте в потрібному місці статті.
Поширені помилки при оптимізації ілюстрації:
- використовувати «важкі» формати, наприклад, png замість jpg;
- ігнорувати альт-теги;
- зменшувати формат фотографії за допомогою стилів на сайті, а не самого файлу;
- порушувати логічний зв’язок між текстами і смислами ілюстрації.
Добре оптимізовані ілюстрації встановлюють емоціональний зв’язок з відвідувачами сервісу і покращують індексування зображень в пошукових системах.
Локальні рейтинги пошуку
Поліпшення рейтингу сервісу в результатах місцевого пошуку пояснюється наступною залежністю пошукових систем. Найпопулярніші релевантні запити залежать від геолокації користувача. Чим відоміший ви в локальних топах, тим вище шанси, що пошукова система просуне вас користувачеві як відповідний результат, грунтуючись на демографічному факторі.
Щоб дізнатися, що цікаво аудиторії в конкретному регіоні, зробіть наступне:
- включіть VPN, вибравши країну і місцевість, де живуть ваші клієнти;
- відкрийте вкладку Google Chrome інкогніто;
- введіть назви, так чи інакше пов’язаних з тим, що ви робите;
- проаналізуйте результати і виділіть ключові слова.
Національні інтернет-пошуковики і цілеспрямовані пошукові системи, наприклад, Koders.com – пошуковик для програмістів, створюють власний рейтинг видимості, який дозволяє просуватися в світовий топ.
Поліпшити локальні рейтинги можна за допомогою постійного фідбеку. Відповідайте на відгуки споживачів. Відкритість приверне нову клієнтську базу, що підвищить рейтинг вашого ресурсу. Повні дані компанії, фотографії, підтверджені адреси, контактні телефони, посилання на соціальні мережі: персоналізація ресурсу привертає позитивні відгуки і є рушійною силою локальних і глобальних рейтингів.
Нова метрика Google – Core Web Vitals
Web Vitals – система оцінки онлайн-матеріалів – керується наступними показниками:
- LCP – швидкість завантаження основного контенту (Largest Contentful Paint);
- FID – час очікування до першого взаємодії з контентом (First Input Delay);
- CLS – стабільність верстки та елементів, які не перешкоджають взаємодії з контентом (Cumulative Layout Shift).
Ці критерії оцінки варто розглядати як вимоги Google до матеріалів.
Оптимізація для алгоритму BERT
Алгоритм BERT заснований на здатності розуміти природну мову. За допомогою цього інструменту користувачеві пропонують його результати, що будуть відповідати пошуковим намірам. Аналіз спрямований не на окремі слова, а на цілі речення.
Оптимізація починається після того, як ви переконалися в якості свого контенту. Настав час відредагувати матеріал, грунтуючись на рекомендаціях, які сприяють попаданню ресурсу в блок з відповіддю на питання, яке хвилює користувача пошукової системи.
Розмовний стиль як принцип природної мови.
Ведіть діалог, задавайте питання і відповідайте на них.
Розбивайте текст на легкі для читання підзаголовки ліл параграфи. Найчастіше саме їх разом з таблицями, інфографікою можна побачити в блоці з першою же відповіддю на запит в пошуковій системі.
Google Passage Ranking
Google Passage Ranking ранжирує результати, аналізує і допомагає пошуковій системі краще зрозуміти контент і просунути його в топ, якщо якість матеріалу відповідна.
Ранжування уривків, технологія рейтингу частин основного матеріалу представляє собою алгоритм виділення уривків, частин тексту, їх окремого аналізу. Для SEO це є ще одним елементом просування, тому що ранжирується не весь текст, який малоймовірно потрапляє під велику кількість запитів. Просувається та частина тексту, яка присвячена і відповідає саме на запит.
Побічний ефект: ознайомлення користувача з вашими матеріалами, які побічно відносяться до запиту користувача.
Інструменти структурування інформації
Такими інструментами можуть служити веб-MindMaps – інтелектуальні карти, діаграми зв’язків, схеми – один із способів візуалізації. Це допомагає створити зрозумілий і чіткий сценарій майбутнього розвитку подій, відобразити довгострокові перспективи, термінові проекти і оптимізувати підзадачі.
Існує безліч онлайн-платформ з барвистим і не відволікаючим лаконічним інтерфейсом, з хмарними технологіями. Наприклад, за допомогою SmartDraw, LucidChart і Goggle ви зможете підлаштувати процес створення інтелектуальних карт під вашу команду.
Наприклад, так можна вибудувати бізнес-модель за допомогою LucidChart:
Оцінка наміру користувача
Пошукова система аналізує поведінкові чинники користувачів, надає результати пошуку на основі намірів. Сторінки результатів пошуку генеруються таким чином, що включають в себе максимально релевантні результати, засновані на перевагах користувача, база яких безперервно поповнюється.
Google проводить досить жорстку політику по відношенню до серверів і сторінок, які обманюють користувачів. Наприклад, видають рекламу за основний контент, використовують недостовірну інформацію, вигаданих авторів, документи з метою маніпуляції користувачів і використовують чужі логотипи, бренди і назви.
Перевага вузьким нішам
Зросла тенденція відходу у вузькі ніші. Створюючи унікальний, вузькотематичний продукт, ви стаєте головним на локальному ринку, створюєте власну якісну споживчу базу, монополістом без конкурентів.
Розвиваючись в новій сфері, яка, до того ж, поки ще непопулярна, слід домогтися довіри покупців адекватною, але прибутковою ціновою політикою, співпрацювати з надійними базами постачальників, забезпечити безпечну доставку, оцінити фінансові ризики, зрозуміти ЦА, середню кількість споживачів і постійно пропонувати власну ексклюзивність.
Інформаційні сайти на нових сезонних або несезоних нішах легше просувати, покращувати. На них швидко зростає довіра з боку користувача, але в той же час великим мінусом є обмежена кількість трафіку.
Технічне SEO
Принцип пошукового просування сайту є ідеєю та планом того, як повинен виглядати сайт, що задовольняє і користувачів, і пошукові системи.
Технічного SEO потребують сайти з великою кількістю сторінок, що автоматично генеруються. Наприклад, якщо в онлайн-магазині є одна маленька неточність, помилка або некоректність, вона обов’язково тягне деформацію налагодженої системи всіх інших сторінок, установок і налаштувань.
Застосовуються системи-оптимізатори, система організації пошукового просування, розкрутки, виведення в топ веб-проекту.
Пошукові боти фіксують помилки, що знижують ранжування сайту, а технічне SEO, в свою чергу, їх виправляє.
Збільшення CTR
Показник клікабельності (CTR) є взаємозв’язком між кількістю показів банера або рекламного оголошення і натисненням користувача на них.
Як же підвищити клікабельність? Вищого показника КЕП, в порівнянні з загальними, можна досягти використанням ключових слів, які звузять тематику. «Вузькотематичні ключові», здатні залучити потенційного клієнта на конкретну веб-нішу сервісу. Також працюють підвищення релевантності для регіональних показів рекламних оголошень або банерів вашого сайту, сервісу, постійне редагування і виключення непотрібних слів з оголошення, налаштування регіонального таргетингу. Додати до ключових слів можна спеціальні слова-заклики до дії, наприклад, «знижка», «дешево», «актуально» та інші.