Споживач постійно знаходиться в процесі вибору і порівняння пропозицій, тому будь-якому бізнесу потрібно дбати про формування взаємовідносин з клієнтом. Позитивний досвід взаємодії з компанією – це основний фактор прийняття рішення про покупку. Як в цьому допомагають персоналізовані товарні рекомендації на сайті, розповідаємо в цьому матеріалі.
Навіщо вашому сайту товарні рекомендації
Статистика говорить: 45% покупців охочіше роблять замовлення на сайтах, де є товарні пропозиції, а 56% з більшою ймовірністю повернуться на такий сайт.
Рекомендації сприяють:
- росту конверсії;
- поліпшенню поведінкових факторів – збільшується час сесії і глибина перегляду;
- перелінковці сторінок – це потрібно для індексації сайту пошуковими системами, розподілу ваги посилань;
- росту середнього чека покупки;
- росту залученості і довіри клієнта – ви економите його час, полегшуєте пошук по сайту, показуєте увагу до його інтересів;
- просуванню товарів.
Як формувати персональні товарні рекомендації на сайті
Впровадити персоналізовані добірки на сайт можна такими способами:
- Самостійно – ви своїми силами пишите і додаєте алгоритм.
+ індивідуальне налаштування алгоритмів;
– вимагає багато ресурсів і часу; навіть якщо ви знайдете талановитих програмістів, результат може не виправдовувати вкладені кошти. - Модулі рекомендацій в CMS
+ готове рішення;
+ сумісність з кодом сайту, що враховує особливості движка;
– ймовірна відсутність складних алгоритмів ШІ, широкої аналітики і кастомізації зовнішнього вигляду блоків;
– спроби доналаштувати функціонал загрожують порушенням роботи сайту. - Сервіси автоматизації маркетингу
+ швидке впровадження на сайт;
+ забезпечення роботи алгоритму лежить на боці сервісу;
+ наявність додаткових механік: наприклад, висновок персональних товарних рекомендацій в email-розсилках, на сайт, в інших каналах (месенджери, пуші);
– не можна коригувати алгоритми.
Види товарних рекомендацій
Рекомендаційні блоки можна розділити на такі види:
- Неперсоналізовані – не враховують поведінку користувачів – це розпродажі, бестселери, гарячі пропозиції.
- Персоналізовані – при підстановці товарних позицій система враховує дані конкретного користувача: стать, середній чек покупок, історію переглядів, улюблені бренди тощо.
Такі алгоритми відстежують всі зміни в поведінці клієнтів і допомагають створювати для них максимально корисні рекомендації. Також рекомендаційні добірки можуть будуватися з урахуванням даних самих товарів: категорії, назви, опису, ціни тощо. Наприклад: “Схожі товари”, “З цим товаром купують”.
Розміщення рекомендацій на сайті
Рекомендаційні блоки зазвичай виводять на наступні сторінки сайту:
- Головна – наявність товарних рекомендацій обов’язково для сайтів електроніки, косметики, одягу та інших тематик з великою кількістю товарів. Найчастіше користувач просто губиться серед величезного асортименту. Подивіться, як це питання вирішує MAKEUP – виводить на головну персональні рекомендації “Спеціально для вас” і загальні: новинки, бестселери, подарунки та знижки.
- Сторінка категорії – можна використовувати блоки загальні ( “Краще в категорії”) та персональні ( “Спеціально для вас”, “Вас зацікавить”). Наприклад, так робить “Фокстрот”:
- У кошику – додавайте блоки для збільшення чека покупки. Так, Lamoda доповнює кошик персональної добіркою “Рекомендуємо” (враховує товари з цієї ж категорії).
- Пошук – рекомендації виводяться на сторінку видачі, тут можна показати як загальні, так і персональні блоки.
- На сторінці товару – практично будь-які блоки. Так, MAKEUP виводить пропозиції: позиції цієї ж колекції, схожі товари, покупки інших клієнтів.
- Сторінка 404 – якщо видалена сторінка товару або адресу введено неправильно, розумно показати користувачеві вибірку з асортименту:
Місце розміщення товарних рекомендацій на сторінці залежить від загального дизайну сайту і ваших уподобань. Зазвичай розміщують:
- блок бестселерів – вгорі на головній сторінці сайту;
- супутні / аналогічні товари – внизу картки під основним товаром;
- супутні товари – внизу в кошику. Тут краще не додавати інші блоки (наприклад, схожі позиції), щоб не перешкодити завершенню покупки.
Кожен блок може бути підв’язані до певної сторінці сайту.
Як формуються персональні товарні рекомендації в сервісах
Сервіси відрізняються функціоналом, тому вважаємо необ’єктивним узагальнювати процес формування персоналізованих блоків. Для прикладу ми коротко опишемо, як це працює в eSputnik.
У цій платформі можна формувати товарні рекомендації прямо в особистому кабінеті. Для цього потрібно:
→ підключити веб-трекінг (відстеження поведінки відвідувачів на сайті), з його допомогою можна будувати сегменти, відправляти індивідуальні добірки через різні канали: email, моб / веб-пуш, Viber, виводити рекомендаційні блоки на сайт;
→ активувати необхідний тариф;
→ вибрати алгоритм для створення рекомендацій, визначити місце розміщення на сторінці і зовнішній вигляд карток в блоці.
Налаштувати алгоритм виведення персональних рекомендацій в eSputnik можна легко без спеціальних знань:
- Вибрати тип сторінки – це головна сторінка, сторінка категорії, сторінка товару, корзина, сторінка 404. Для кожної з них доступний свій перелік рекомендацій. Наприклад, для сторінки товару доступні відразу всі типи.
- Вибрати джерело рекомендацій. На головній можна показати блоки товарів переглянутих раніше, а авторизованим користувачам – позиції на основі попередньої активності. Наприклад, алгоритм із загальними рекомендаціями “Популярне на сайті” враховує найпопулярніші позиції, а “Персонально для вас” – покупки кожного користувача. При створенні пропозицій алгоритми штучного інтелекту враховують:
- зміст і кількість дій користувача на сайті (пошук, відвідування сторінок, додавання в обране / в кошик) за певний час;
- наявність товару.
- Налаштування фільтрів – для кожного алгоритму можна відрегулювати умови підбору позицій. Наприклад, виводити товари потрібного бренду, цінового діапазону, категорії, додавати або виключати з вибірки, задавати кількість. Це зручно, коли конкретним товарам потрібно задати пріоритет.
- Зовнішній вигляд рекомендацій – можна вибрати один з готових шаблонів, відредагувати його під фірмовий стиль або завантажити власний HTML-код з CSS-стилями.
- Вибір місця розміщення на сторінці – його можна задати самостійно, без допомоги програмістів і знання коду: просто вказати елемент, щодо якого буде виводитися блок, і положення (перед, після, всередині).
Важливо! Висновок товарних рекомендацій через систему ESP не впливає на швидкість завантаження сторінки.
Як оцінити роботу товарних рекомендацій
Після створення рекомендації можна перевірити установку блоків самостійно, а вже потім відкривати для всіх відвідувачів сайту. Додатково можна провести А / В-тестування: для цього потрібно розділити аудиторію на кілька груп (виділити контрольну і тестову).
Коли рекомендацію видно всім відвідувачам починається збір статистики роботи цього блоку. Дуже спрощує роботу, якщо платформа самостійно проводить аналітику і дозволяє формувати докладні звіти. Це допоможе вам об’єктивно вибрати робочі моделі розміщення і види блоків рекомендацій для вашого сайту.
Щоб оцінити роботу рекомендації зверніть увагу на наступні критерії:
- перегляди;
- переходи;
- CTR;
- кількість покупок (транзакцій);
- продано товарів (кількість одиниць товару);
- сума покупок;
- середній чек.
До висновків
Персональні рекомендації – це перш за все турбота про клієнтів, ви економите їх час, скорочуєте кількість дій пошуку по сайту, в результаті прискорюєте процес покупки і збільшуєте кількість замовлень, що в кінцевому підсумку сприяє зростанню прибутку компанії. З першого погляду механіка може здатися складною, для цього сервіси автоматизації маркетингу надають простий і зручний функціонал створення товарних пропозицій на сайті. Маркетолог може легко самостійно все налаштувати в особистому кабінеті. Для цього не потрібні сторонні інтеграції або розробники. У ваших руках працюючий інструмент для збільшення конверсії вашого сайту, будьте на крок попереду конкурентів!