Реклама в інстаграм у блогерів дозволяє бізнесу підвищити охоплення і впізнаваність бренду, збільшити довіру до компанії, створити попит, наростити кількість продажів. Але найчастіше вартість реклами у популярних блогерів досить висока. Крім того, аудиторія топ-блогера може бути занадто неоднорідною. А часом аккаунт надмірно насичений рекламою, і розміщення залишається без уваги. Однак всі ці нюанси можна вирішити при співробітництві з наноблогерами. Про те, хто це, чим корисні бізнесу і як шукати блогерів в інстаграм, розповідає Андрій Калашник, директор з маркетингу сервісу аналітики trendHERO.
Хто такі наноблогери
Наноблогерами називають активних користувачів соціальних мереж з відносно невеликою аудиторією – від 1 000 до 10 000 передплатників. Звичайно, обсяг аудиторії – це не єдина характеристика. Головна ознака, за якою користувача можна віднести до наноблогерів, – це регулярний постинг контенту.
Тематика може бути найрізноманітнішою – від експертних публікацій до заміток з особистого життя. Але, як правило, у кожного наноблогера є одна або кілька улюблених тем, з якими він працює найчастіше.
Чому бізнесу вигідно співпрацювати з наноблогерами
Одне з найбільш очевидних переваг роботи з наноблогерами – невисока вартість послуг. Можна домовитися про розміщення реклами за невелику суму, а то і зовсім отримати рекламу в обмін на подарунок від бренду або по бартеру. Наноблогери не розпещені пропозиціями від рекламодавців і охоче йдуть на діалог.
Але є й інші вагомі плюси:
- Однорідність аудиторії. Користувачі підписуються на наноблогера не через його популярність, а тому що їм дійсно близька тематика блогу. Тобто цільова аудиторія у блогера має схожі інтереси і/або характеристики. Бізнесу простіше знайти «своїх» клієнтів у наноблогерів, ніж у блогерів-мільйонників зі значним розкидом аудиторії.
- Зацікавленість передплатників. Стежити за творчістю невеликого акаунту користувачів мотивує інтерес до публікацій. Передплатники наноблогера уважніше стежать за виходом нових матеріалів.
- Велика залученість. Аудиторія наноблогерів більш активно коментує і лайкає публікації, оскільки сприймає блогера не як «зірку», а як звичайну людину.
- Лояльність і довіра аудиторії. Передплатники відносяться до наноблогеру як до одного зі своїх френдів в соцмережах і, відповідно, довіряють його порадам більше, ніж рекомендаціям мегаблогерів і селебріті.
Підсумовуючи всі переваги, можна зробити висновок, чому бізнесу вигідно співпрацювати з наноблогерами. По-перше, за ту суму, яку запросить блогер інстаграм з декількома сотнями тисяч або мільйонами передплатників, бізнес може залучити кілька десятків наноблогерів. По-друге, можна підібрати максимально релевантну аудиторію, яка лояльно ставиться до контенту від наноблогера і проявляє велику залученість. Тобто, співпраця з наноблогерами – оптимальна відповідь на питання, як підвищити охоплення аудиторії.
Однак для бізнесу є і деякі складності у співпраці з наноблогерами. Перш за все, це затратно по часу: потрібно перевірити кожного блогера на відповідність і відсутність накруток, потім індивідуально обговорити завдання і умови з кожним блогером. Але найголовніше: наноблогерів потрібно спочатку знайти. Розберемо, де шукати блогерів з невеликою аудиторією.
Як шукати блогерів для реклами в інстаграм
Для пошуку наноблогеров можна використовувати кілька способів. Постараємося коротко їх описати і розібрати основні переваги та недоліки. Отже, шукаємо блогерів для співпраці.
Ручним способом
Можна шукати відповідні акаунти Instagram через вбудований пошук. Для цього потрібно вказати в пошуковому рядку ключові слова або хештеги, пов’язані з певною тематикою. Серед виданих результатів слід знайти акаунти з відповідною кількістю передплатників і релевантною вашому бізнесу тематикою.
Припустимо, компанія займається виробництвом аксесуарів для автомобілів і працює в межах Санкт-Петербурга. Можна пошукати для реклами акаунти, пов’язані з тематикою авто і з аудиторією, яка відповідає за геолокації. Вказуємо в пошуковому рядку Інстаграма тематичну фразу з додаванням регіону – #автотюнінгспб.
Відкриваємо перший результат і бачимо, що теоретично цей акаунт може бути придатним. Можна його перевірити і поцікавитися у власника можливістю рекламного розміщення.
Плюси: можна знайти справжні «алмази» з мегаактивною і максимально залученою аудиторією. Якщо раніше наноблогер не займався рекламою, можна домовитися про розміщення за низькою вартістю, в обмін на взаімопіар або товар.
Мінуси: ручний пошук займе багато часу. Крім того, кожен зовні відповідний профіль потрібно перевірити. Але навіть якщо аккаунт, що сподобався пройде перевірку, не факт, що користувач погодиться на рекламне розміщення.
За рекомендаціями
Дізнатися про наноблогерів потрібної тематики можна у своїх же передплатників або клієнтів. Наприклад, запитайте, на кого вони підписані і які цікаві акаунти могли б порекомендувати. Можна попросити когось зі своїх друзів ініціювати таке обговорення в коментарях до вашої публікації, щоб прохання виглядало більш природно.
Далі вам залишається стежити за коментарями і перевіряти рекомендовані акаунти на відповідність вашим запитам.
Плюси: опитування передплатників – один з відповідей на питання, як підвищити охоплення в інстаграм. Завдяки рекомендаціям можна знайти блогерів, які цікаві саме вашій цільовій аудиторії.
Мінуси: кожен аккаунт також доведеться ретельно перевіряти, а потім обговорювати з блогером можливість розміщення реклами на взаємовигідних умовах.
На біржах блогерів
Якщо ввести в пошуковому рядку браузера фразу «Біржа блогерів Instagram», в результатах можна побачити різні ресурси і величезна кількість різноманітних рейтингів. У кожної площадки є свої переваги та вади, все залежить від мети пошуку. Тому не будемо перераховувати назв, а поговоримо про характеристики, які притаманні більшості бірж для запуску реклами в Інстаграм. На багатьох біржах є фільтри, які допомагають вибрати блогера за потрібними параметрами, в тому числі за кількістю передплатників і тематиці.
На деяких майданчиках можна подивитися опис і статистику аккаунта.
Плюси: Можна зв’язатися з блогером безпосередньо (в директі або через інстаграм) або делегувати розміщення реклами біржі.
Мінуси: статистика акаунту може виявитися неактуальною, оскільки дані «підтягуються» з бази періодичних перевірок і можуть втратити свою актуальність. Не всі біржі ретельно перевіряють блогерів на відсутність накруток.
Через trendHERO
Для пошуку блогерів можна скористатися фільтрами, які дозволяють максимально докладно описати відповідний профіль.
По кожному аккаунту можна подивитися аналітику і докладну статистику. У тому числі оцінюються такі параметри, як справжність, якість і залученість аудиторії, якість коментарів, регулярність контенту і реакції користувачів.
Плюси: у базі сервісу для пошуку і перевірки блогерів в Instagram trendHERO – 80+ млн. акаунтів. Кожен з них можна перевірити по 90+ метрик на аналітику і накрутку. При цьому кожному блогеру присвоюється Account Quality Score – оцінка якості профілю, що представляє собою сумарний результат за всіма показниками. Це дозволяє виключити акаунти з низькою оцінкою.
Мінуси: послуга непридатна для розміщення реклами і не бере участі у взаємодії з блогером. У trendHERO можна тільки знайти максимально підходящі акаунти і детально їх перевірити за багатьма параметрами. Домовлятися про рекламу потрібно самостійно.
Сподіваюся, що мої рекомендації допоможуть вам знаходити потрібних наноблогерів, щоб в рази підвищити ефективність і рентабельність реклами в Instagram. А наостанок хочу дати невелику пораду щодо того, як працювати з блогерами:
Враховуйте, що у наноблогера може бути невеликий досвід рекламних розміщень або і не бути такого зовсім. Не обмежуйтеся тільки технічним завданням. Узгодьте всі етапи роботи над рекламним матеріалом, починаючи від обговорення концепції і закінчуючи узгодженням публікації безпосередньо перед розміщенням. Це допоможе вам уникнути помилок, які блогер може допустити в силу недосвідченості.