Наш досвід свідчить про те, що є специфічні та популярні ніші, у яких досить важко налаштувати професійне SEO-просування. Однією з таких тематик є інформаційні технології. У цій публікації я поділюсь з вами досвідом розкручування сайтів ІТ-компаній і варіантами розв’язання проблемних ситуацій пов’язаних з нішею.
Проблемна ситуація № 1. IT-продукт складний для інтуїтивного розуміння
Коли мова заходить про IT-послуги, то не кожен замовник розуміє, що саме йому потрібно. Декому здається, що в нього в компанії все й так працює. Інші, прочитавши пропозицію айтівців, зупиняються на складній термінології та відмовляються від замовлення. Постає перше питання — як донести до клієнта, що сайт, програмне забезпечення або налаштування мобільного додатку — це не марнування грошей, а життєво необхідна інвестиція?
Рішення № 1. Великі можливості контент-маркетингу
Щоб доступно розповісти клієнтам про свою пропозицію, заведіть блог, де простою мовою розкажіть, що саме ви робите, опишіть деталі, розтлумачте незрозумілі терміни. Підключайте експертів і зробіть усе для того, щоб клієнт зрозумів, про що ваш продукт. Говоріть із читачами їхньою мовою, доводьте свою думку за допомогою цифр і фактів.
У написанні таких матеріалів є ще один складний момент: автори можуть не розумітися на технічних деталях, а спеціалістам важко висловити свою думку простими словами. Тоді доведеться йти на компроміс — фахівець готує перший варіант тексту, копірайтер обробляє його, а потім технічний спеціаліст ще раз переглядає, щоб не було фактичних помилок. Так ви зможете бути впевненими у якості матеріалів і напишете про свої послуги так, щоб аудиторія зрозуміла, що їй не обійтися без запропонованих вами IT-послуг.
Контент варто публікувати не лише на самому сайті, а й за його межами — на авторитетних тематичних інтернет-майданчиках, які читає ваша цільова аудиторія. Зовнішній контент-маркетинг надає компанії статус, підвищує рівень експертності в очах власників бізнесу та маркетологів. А ще це допоможе довести авторитетність вашого сайту пошуковим алгоритмам.
Рішення № 2. Професійний розвиток топменеджерів компанії та провідних спеціалістів
Щоб продавати IT-послуги, менеджерам і піарникам самим потрібно розумітися на продукті та «тримати руку на пульсі» останніх тенденцій у світі інформаційних технологій. Мотивуйте їх до саморозвитку, інвестуйте в освітні проєкти для менеджерів, і ви переконаєтеся, що це працює.
Рішення № 3. Розроблення власного зручного сайту
Для IT-компанії вебресурс працює як найкраща візитівка. Клієнт не замовить власний проєкт у тих, хто погано працює сам на себе. Чітка структура та якісне юзабіліті, коректне розташування форми замовлення, якісний контент, адаптивний дизайн — це обов’язкові атрибути сайту IT-компанії.
Проблемна ситуація № 2. Споживач не знає, як вибрати підрядника
На відміну від логістичної служби, постачальника сировини чи бухгалтера, IT-компанію в більшості випадків вибирають за відгуками та рекомендаціями. Розповідаємо, як можна розширити інформацію про себе.
Рішення № 1. Сайти-відгуковики
Зареєструйтеся на популярних інформаційних порталах, в Гугл Картах, на майданчиках із відгуками. Стимулюйте клієнтів залишати коментарі (наприклад, за допомогою листів-нагадувань, знижок чи бонусів). Стежте за тим, що пишуть про вас в Інтернеті та в соцмережах, оперативно реагуйте на негатив.
Рішення № 2. Відеовідгуки
Візьміть на себе створення відеовідгуків, наприклад під час планової зустрічі з клієнтом. Такому формату контенту більше довіряють, як показує наш досвід в Elit-Web.
Рішення № 3. Участь в онлайн- і офлайн-заходах
На IT-конференції та мітапи збираються не лише вебмайстри, а й потенційні клієнти. До них приєднуються бізнесмени й маркетологи та стежать за тенденціями у світі інформаційних технологій, одночасно вибираючи для себе підрядника. Особливо важливо комунікувати з аудиторією під час війни, розповідати про свій досвід подолання кризи. Активно займайтеся нетворкінгом, так ви станете ближче до своїх майбутніх клієнтів.
Рішення № 4. Детальні кейси
Допоможіть клієнтам зробити вибір за допомогою інструмента, який розуміють усі. Розкажіть про те, як ви виконували проєкт і яких результатів досягли. Наведіть конкретні приклади того, що було до співпраці з вашою компанією та що змінилося. Якщо це кейси дизайну, додайте картинки-приклади, якщо розробка — опишіть особливості ніші й розкажіть про бізнес-цінність проєкту.
Проблемна ситуація № 3. IT-компанії мають занадто широку ЦА
Усі знають головне правило маркетингу — потрібно аналізувати цільову аудиторію. Від портрета ідеального клієнта відштовхуються під час створення контенту, сторінок послуг, тексту для контекстної реклами, ведення акаунтів у соціальних мережах. Але що робити, якщо сайти та програмне забезпечення потрібні всім — від продавців квітів до виробників двигунів?
Рішення № 1. Для кожної ніші — окрема сторінка
Адаптуйте продукт під потреби кожного сектора. Розробіть сторінки під окремі послуги та ніші, які мають найбільшу популярність (наприклад, програмне забезпечення для ресторанів, медичних закладів, корпоративного спілкування, систем безпеки, банкінгу). Розкажіть детальніше про кожну з пропозицій на сторінках блогу.
Рішення № 2. Сегментація в контекстній рекламі
Так само сегментуйте аудиторію під час запуску контекстної реклами. Створіть окремі креативи та розділіть ключові слова на сегменти за нішами та типами послуг. Також не забудьте про «довгі» низькочастотні запити.
Запустіть кампанію ремаркетингу, що допоможе повернути до 50% користувачів, які вже відвідували ваш сайт. Але не забувайте, що IT-послуги — це не той продукт, який можна продати однією рекламою. Щоб досягти високих показників конверсії, у будь-якому разі потрібен якісний сайт із детальною інформацією про компанію.
Проблемна ситуація № 4. Маркетинг в IT досить специфічний
Як подолати конкуренцію в IT та сформувати УТП? Як залучити більше клієнтів, якщо ви пропонуєте складний продукт за високою ціною? Як просувати IT-бізнес, враховуючи специфіку послуг?
Рішення № 1. Не «Замовити», а «Отримати комерційну пропозицію»
Прийняття компанією рішення про замовлення ПЗ чи створення нового сайту — це довгий процес, який часто потребує згоди кількох осіб. Тому кнопка «Замовити» доречна хіба що в розділі тарифів. З клієнтами краще домовлятися про першу зустріч, під час якої ви вже будете детально розповідати про особливості своєї пропозиції.
Рішення № 2. Підтримуйте партнерські відносини
Враховуючи багаторівневість у процесі прийняття рішення про замовлення IT-послуг, підтримуйте зв’язок зі своїми партнерами й потенційними клієнтами за допомогою листування. Листи рекомендується розсилати не лише потенційним, а й нинішнім замовникам. Поставте їм кілька запитань про те, чому вони вибрали саме ваш IT-продукт і що, на їхню думку, можна покращити. Використовуйте відповіді у блоці відгуків та для вдосконалення бізнесу.
Рішення № 3. Цілодобова клієнтська підтримка
Впроваджуйте клієнтську підтримку 24/7 — це стане потужним тригером для компанії під час вибору IT-підрядника. Також важливо донести інформацію про це потенційним лідам. Відведіть для цього помітне місце на сайті.
Проблемна ситуація № 5. Продукт оцінюють за обкладинкою
Сайт ІТ-компанії — це перший і найголовніший кейс, який бачать клієнти. Він має бути досконалим, і місце йому — у топі. Компанії, що знаходяться на першій сторінці видачі, апріорі можуть розраховувати на довіру та високу відвідуваність.
Рішення одне — комплексне просування сайту
Розповімо, як ми це робимо в компанії Elit-web. Ми завжди відштовхуємося від думки, що діджитал-стратегія має бути вимірюваною. На старті ми визначаємо початкові показники:
- кількість відвідувачів сайту;
- конверсії з кожного каналу просування;
- кількість і якість сторінок, що посилаються на ресурс.
Після того, як ми визначили «точки відліку», формулюємо мету. Вона має бути конкретною.
Наприклад:
- підвищити кількість відвідувачів на 35% до січня;
- отримувати 20 продажів щомісяця;
- вийти на першу сторінку видачі за 30 пошуковими запитами за 5 місяців.
Ціль задана, приступаємо до реалізації. SEO-просування виконується в кілька етапів.
Етап 1. Проводимо аудит сайту
Допомагає виявити неочевидні помилки, через які йдуть клієнти. Це можуть бути, наприклад, повільне завантаження сайту, дубльовані сторінки, відсутність протоколу https. Крім того, сайт тестують на предмет юзабіліті: фахівець перевіряє, наскільки зручно ним користуватися, чи легко знайти потрібну інформацію й оформити замовлення.
Етап 2. Аналізуємо конкурентів
SEO — поле для експериментів. Необхідно в тестовому режимі використовувати кілька варіантів інструментів, щоб вибрати найефективніший. Легко заощадити час можна, якщо добре вивчити діяльність конкурентів. Ви побачите, які методи подобаються вашій спільній цільовій аудиторії, а які — не дуже.
Етап 3. Збираємо семантичне ядро
Знаходимо та групуємо ключові слова, за якими сайт можуть шукати потенційні клієнти. З огляду на високу конкуренцію, акцентуємо увагу на «довгих» низькочастотних запитах.
Етап 4. Покращуємо структуру сайту
На цьому етапі ми додаємо нові сторінки послуг. Припустимо, бачимо, що користувачів цікавить «промисловий інтернет речей». У компанії є така пропозиція, але окремої сторінки про це немає. Отже, її потрібно створити й оптимізувати під відповідні ключові запити.
Також робимо окремі сторінки для бізнес-рішень для окремих сегментів цільової аудиторії. І не забуваємо про якісний блог.
Етап 5. Проводимо внутрішню оптимізацію
На цьому етапі ми оптимізуємо все, що знаходиться на сайті:
- метатеги та заголовки;
- зображення;
- тексти (пишемо нові під ключові слова);
- мобільну версію сайту;
- URL.
Ведемо блог і налаштовуємо перелінкування. Усе це потрібно для покращення ранжування онлайн-проєкту.
Етап 6. Зовнішня оптимізація
Окрім системи внутрішніх посилань, на сайт мають вести посилання ззовні. Так пошукова система розуміє — на ресурс посилаються, тож йому довіряють.
Зазвичай зовнішнє посилання вписується в тематичну статтю, яка публікується в інтернет-виданні. Ресурс має відповідати трьом вимогам: мати високу відвідуваність, її повинна читати ваша цільова аудиторія, майданчик має бути надійним і легальним.
Також варто розповісти про себе в соціальних мережах у відповідних спільнотах. Загалом IT-компанії варто завести бізнес-акаунт у Facebook і LinkedIn, щоб збільшити охоплення та лояльність аудиторії. Зверніть увагу й на інші соціальні мережі: YouTube, Dribbble, Bēhance, Medium, Pinterest, хто знає, може, навіть TikTok.
Висновки
Просування IT має власну специфіку. Це складний продукт, що коштує досить дорого, тому клієнтам часто буває складно ухвалити рішення. Але ви завжди можете допомогти їм за допомогою трьох каналів впливу: SEO, контекстна реклама й SMM. Успіхів вам із проєктами!