У 2024 співпраця бізнесу з блогерами набула шалених обертів. За даними опитування Statista (лютий 2024), 10-20 % маркетингового бюджету витрачається на інфлюенс-маркетинг, — 90 % маркетологів вважають його ефективним, а 72 % відзначають, що він краще досягає цільової аудиторії.
Проте все ще існують міфи, які оточують процес. Команда агенції комунікацій «ВАРТО» знає з власного досвіду реалізації проєктів, що співпраця з блогерами — це не лише про креативність та стихійність. 71 % споживачів роблять покупки на основі рекомендацій у соцмережах. А отже для реалізації влучних кампаній потрібен стратегічний підхід. Керівниці SMM-проєктів агенції, Анастасія Цвень та Юлія Середа, допомагають розвінчати чотири міфи про співпрацю між бізнесом та блогерами.
Міф 1: Співпраця з блогерами — це швидко і легко
Багато хто вважає, що співпраця з блогерами не потребує багато зусиль і часу. Насправді процес досить складний і потребує ретельного планування та аналізу. Юлія Середа ділиться:
Всі блогери різні; їхнє відношення до співпраці різне. Тож потрібно закласти час на побудову діалогу.
Крім того, важливо враховувати документацію та узгодження технічних завдань, що може зайняти чимало часу.
Перевагою співпраці з агенцією для реалізації інфлюенсерських кампаній є наявність великої актуальної бази блогерів та комплексний підхід, що дозволяє оптимізувати витрати часу та фінансові ресурси бізнесу. Агенція бере на себе відповідальність за ефективний відбір блогерів, які відповідають цілям компанії, а також за оцінку результативності на кожному етапі кампанії: від статистики переглядів та охоплення аудиторії до конверсії, звітності та аналізу довгострокового впливу на бізнес.
Міф 2: Кількість підписників — головний показник ефективності
Існує думка: чим більше підписників у блогера — тим ефективніша буде співпраця з ним. Однак, на думку Анастасії Цвень, важливо звертати увагу на якість підписників та їхню активність.
Не дивіться на блогерів тільки як на цифру. Звертайте увагу, як він подає інформацію та які життєві принципи несе.
Можна мати багато підписників, але якщо їхня активність низька — ефективність рекламної кампанії знизиться.
Під час блогерської кампанії для торгової марки «На здоров’я» ми впровадили швидке, ефективне та дієве рішення для просування трьох нових продуктів: йогуртів «Болгарія», «Греція» і «Туреччина». Ми визначили дві групи блогерів: нано- та мікроблогери, а також блогери-мільйонники. Для кожної групи ми розробили формат, що найкраще залучатиме з їх аудиторією та отримає позитивні відгуки. Як результат, кампанія отримала середній ER (показник залученості) 4.8% та охопила понад 2,8 мільйона унікальних користувачів.
Міф 3: Співпраця з блогерами не потребує стратегічного підходу
Багато хто думає, що співпраця з блогерами — це суто творчий процес без чіткого плану. Команда агенції «ВАРТО» впевнена, що стратегічний підхід є ключовим.
Не кожен може побачити, що, наприклад, на сторінці мало підписників, але активність досить висока. Потрібно також аналізувати, чи брав блогер участь в «гіві» (give away) або розіграші. Якщо так, його чинна статистика може бути неправдивою.
Тому важливо проводити глибоке дослідження та підбирати блогерів, які максимально відповідають цілям кампанії.
У процесі співпраці з брендом Brit ми створили перший в Україні чатбот для власників домашніх улюбленців на базі штучного інтелекту Chat GPT-4, який був успішно інтегрований в Telegram під назвою @BritCareFriendlyBot. Для промоції бота ми залучили 5 блогерів в Instagram. Загальна кількість контактів кампанії склала понад 2,3 млн. Блогери протестували чатбот і поділилися власним досвідом зі своєю аудиторією — щоб якомога більше українців дізналися про чатбот та законектилися з нашим дружнім консультантом.
Міф 4: Блогери завжди готові до співпраці
Інколи здається, що блогери завжди відкриті до співпраці з брендами. Однак, реальність інша. Юлія Середа наголошує на важливості ретельного відбору блогерів та попереднього аналізу їхньої діяльності.
Для реалізації дійсно яскравої співпраці треба бути уважними і слідкувати за блогерами до того, як запропонуємо співпрацю.
Не всі блогери готові працювати з брендом тільки тому, що він до них звернувся. Деякі лідери думок мають обмеження щодо реклами певних продуктів.
Етапи побудови співпраці з блогерами
Агенція комунікацій «ВАРТО» має 19-річний досвід успішної співпраці з лідерами думок різних масштабів. Експерти агенції систематично відстежують їхню активність і можуть швидко та ефективно підібрати блогерів для кампанії бренду. Керівниці SMM-проєктів агенції «ВАРТО» поділилися чек листом «Як побудувати ефективну співпрацю з блогерами?»:
- Отримати запит на проведення блогерської кампанії від клієнта.
- Дослідити бренд та його цільову аудиторію.
- Знайти блогерів відповідно до цільової аудиторії бренду.
- Перевірити активність сторінок блогерів, їхню репутацію та відповідність вимогам бренду.
- Написати блогерам з пропозицією співпраці, узгодити деталі та умови.
- Підписати договори для захисту обох сторін і гарантування виплат.
- Створити технічне завдання та сценарії для блогерів. Контролювати знімальний процес та погоджувати контент з клієнтом.
- Опублікувати рекламний контент на сторінках блогерів.
- Зібрати статистику та проаналізувати ефективність рекламних дописів.
- Сформувати звіти для клієнтів про результати кампанії.
Співпраця з блогерами — це ефективно. Для досягнення успіху в цьому напрямі потрібно враховувати безліч факторів і не спиратися на поширені міфи. Головне — це ретельний аналіз, чітке планування та уважний підбір партнерів для співпраці.