Головних причин низької конверсії може бути кілька. Невдало розташована кнопка «Купити», неповні або незрозумілі описи товарів, відсутність фотографій, точної вартості. Обчислити і виправити недоліки цілком реально. З чим пов’язана низька конверсія і як її підвищити – нижче в статті.
В ідеалі потрібно виявляти проблеми, з якими можуть зіткнутися користувачі, ще на стадії тесту інтернет-магазину. Але якщо він вже працює, то виконайте наступні дії:
- Запровадьте систему відстеження конверсії – тобто співвідношення кількості відвідувачів до реальних покупок. Однією з програм, яка допоможе в моніторингу, є Яндекс.Вебвізор.
- Проаналізуйте сценарії поведінки покупців на сайті. Уявіть себе на місці відвідувача. Визначтеся, куди б ви зайшли після переходу на сайт і що б робили до підтвердження замовлення. Далі порівняйте написаний вами сценарій з тим, як реально поводяться середньостатистичні покупці. Вивчіть близько 50 заходів і спробуйте зрозуміти, чому вони або йдуть сценарієм, або ні: де затрималися, чому закрили сторінку на певному моменті.
- Залучайте сторонніх фахівців. Попросіть трьох осіб, які раніше не бачили ваш сайт, пройтися за написаном вами сценарієм. Перевірте, чи зможуть вони слідувати задуманому вами плану. Вони розкажуть, що їх гальмує. У свою чергу, ви повинні скласти список проблем і постаратися їх виправити.
Після цього проаналізуйте, чи є позитивні зміни. Вплив на конверсію можна перевірити за допомогою А/В тестів. Нижче рекомендації, які допоможуть вивести магазин на новий рівень продажів і підвищити їх в рази.
Кнопка зв’язку на сайті: спілкуємося з клієнтами через месенджери і соц. мережі
Обов’язково додайте на сайт чат. Прописуючи характеристики товарів, можна щось упустити. Більшість клієнтів постійно задають навідні питання, наприклад, чи буде працювати продукт в конкретних умовах. Якщо між питанням і відповіддю проходить багато часу, користувач просто забуває, що хотів купити і де. А може, вже й зробив покупку не у вас.
Вихід – месенджери. Тим більше, що у кожної людини постійно в руках знаходиться смартфон, підключений до Інтернету. Якщо ви не плануєте постійно сидіти за комп’ютером, чекаючи, поки хтось напише в чат, або наймати для цього певну людину, даний варіант саме для вас.
В результаті інтернет-магазин отримає вдячного клієнта, а відвідувач – товар, який влаштує його в усіх сенсах.
Якщо продукту немає на складі, він володіє складними характеристиками або не працює в певних конфігураціях, чати або месенджери допоможуть утримати клієнта і підвищити конверсію.
Повноцінне наповнення контентом
Характеристики товарів і їх опису
Обов’язково складіть опис для кожного з товарів, представлених у вашому магазині. Фотографій та короткого «Замовте тут» недостатньо. Інформація про продукти – це не тільки вимога пошукових систем, але і відмінний інструмент для продажу не надто популярного товару. Наприклад, техніку від Apple або Samsung знає кожен. Але характеристики конкретної моделі залишаються за кадром. А саме це важливо при покупці.
У покупця в будь-якому випадку виникнуть питання. Чим більше з них він закриє, прочитавши опис, тим вище шанси на покупку.
Тут є нюанс. Абсолютно весь контент повинен бути унікальним. Інакше пошуковики будуть ставити магазин на нижні позиції в пошуку.
Якщо ви не зможете зробити це самостійно, пошукайте тлумачного копірайтера, який може працювати як за зарплату, так і за певний відсоток від продажів.
Але будьте пильні, так як зараз досить багато майстрів, які працюють за принципом Ctrl C + Ctrl V.
Тому не ходіть по біржах, вишукуючи авторів, – подайте оголошення про вакансії. І якщо людина зможе створити гарне резюме онлайн, приклавши до нього приклади хороших робіт, можете починати з ним співпрацю.
Також додайте дані про доставку. Навіть якщо ваша торгова точка знаходиться в центрі міста, не факт, що клієнту буде зручно самому забрати посилку. Якщо у вас буде доставка по місту або країні, це в рази підвищить конверсію.
Транспортну компанію вибирайте, відштовхуючись від їх рейтингу і переваг роботи з кожної зокрема. А інформація про те, з ким ви співпрацюєте і за скільки днів зобов’язуєтеся доставити продукт, повинна бути на видному місці в картці товару.
Додайте переваги магазину
Є безліч магазинів-одноденок, які беруть гроші клієнтів і зникають. Тому, замовляючи товари, покупці 10 раз думають, а чи варто.
Вкажіть гарантії повернення, обміну на самому видному місці. Так клієнт буде впевнений в тому, що ви його не обдурите.
Ще не забудьте про те, що необхідно правильно і красиво оформити головну сторінку. Тут все по аналогії з вітринами офлайн-магазинів. Вони повинні бути яскравими, цікавими покупцеві, а також чіплятися. Клієнти зможуть відразу зрозуміти, що продається в категоріях товарів, чи можуть вони розраховувати на які-небудь знижки.
Іншими словами: якщо ви зацікавите відвідувача, він продовжить вивчати ресурс, в іншому випадку розвернеться і піде.
Тобто головна сторінка повинна бути інформативною і лаконічною. Якщо не можете зробити це самостійно, найміть в штат веб-дизайнера або маркетолога.
Попросіть кандидатів на цю посаду створити резюме на основі шаблону. Якщо хоч один з них зможе вас вразити, значить, це ваш кандидат.
Використовуємо чат-боти для автоматизації продажів
Чат-боти дозволяють налаштувати швидке спілкування з клієнтом, навіть коли вас немає за комп’ютером. Підійдуть такі програми як для великих інтернет-магазинів, сервісів, так і для бізнесменів малого сегмента. З їх допомогою можна витрачати менше часу і сил на спілкування, а відвідувач, в свою чергу, отримає необхідні відповіді.
Перевага бота в тому, що він працює цілодобово. З його допомогою:
- оформляються замовлення;
- приймається оплата;
- зберігається вся інформація про переваги користувача, яка згодом вирушає на пошту розробнику.
Природньо, що прописати алгоритм необхідно правильно, щоб бот грамотно розмовляв з клієнтом. Якщо ж в процесі спілкування виникнуть будь-які нетипові питання, співробітник може перехопити чат або зв’язатися з покупцем самостійно.
Ще однією цікавою фішкою бота є можливість повторних продажів. Як тільки користувач вступає в діалог, його не потрібно більше повертати на сайт. Йому можна буде продати що-небудь в будь-який час. Звичайно, якщо клієнт не відпише або не заблокує бота.
Тому, прописуючи скрипт, зробіть так, щоб бот не спамив, а всього лише вітав зі святами або повідомляв про зниження цін. Подібні інструменти так само ефективні, як і e-mail розсилка.
Ще чат-бот накопичує власну базу передплатників, сегментує клієнтів. Таким чином підвищується ефективність спілкування, адже тепер ви будете знати, які саме моделі зацікавили передплатників. Згодом можна буде сформувати акцію саме по цим товарам. Створюється подібний рекламний хід навіть самостійно – в платформах конструкторів.
Оптимізація під голосовий пошук
Для початку додайте на сайт хоча б звичайний пошук. Даний пункт можна пропустити тим, у кого в магазині 5 або 10 товарів. У цьому випадку досить кожен з них виставити на головну сторінку, і ніяких проблем у користувачів не буде.
Але коли асортимент складається з декількох десятків, сотень, а то і тисяч позицій, пошук встановити варто. Можна розробити свій скрипт, але більшість йде простим шляхом і використовує сервіси Google.
Заради покупки одного товару користувач не переглядатиме десятки сторінок, а введе назву в рядок і відразу виявить те, що йому необхідно. На перший погляд може здатися, що це дрібниця, але вона вказує на те, що ви дбаєте про своїх відвідувачів.
Також необхідно поліпшити навігацію. Для вас, особливо якщо сайт створювали ви, все меню є інтуїтивно зрозумілим. Але відвідувач може довго шукати те, що йому необхідно, навіть коли товари розставлені по категоріям.
Тому з самого початку краще не плутати потенційного клієнта, а прописати зрозумілий для нього маршрут. Тут ми повертаємося в самий початок статті, в якому пропонувалося скласти навігаційну карту дій кожного клієнта.
Подивіться, як вони переміщуються по сайту, скільки категорій розкривають, як скоро знаходять необхідний продукт. Постарайтеся спростити цей процес і додайте візуальні підказки.
Тепер повертаємося до голосового пошуку. Тут, як і зі звичайним рядком, можна прописати свій шаблон, але більшість користується скриптом від Google.
За допомогою цієї технології пошукова система заощадить час користувача. Голосовий набір значно спростить покупку продукту. За даними сайту Searchengines, є прогноз, відповідно до якого, до кінця 2020 роки половина всіх запитів в Google буде зроблена голосом.
Даний тренд вже давно розвивається на Заході, а власники сайтів в Рунеті тільки недавно почали намагатися відповідати новим вимогам.
Щоб оптимізувати сайт під голосовий пошук, необхідно виконати кілька завдань:
- Постарайтеся прискорити сайт. Це дуже важливий фактор, від якого залежить ранжування в пошукових системах. Люди, які використовують голосові запити, часто роблять їх на ходу. Тому пошуковики пропонують їм сайти з високою швидкістю завантаження. Підвищити показник досить просто. Для початку необхідно налаштувати кешування за допомогою спеціальних менеджерів, наприклад xCache. Також варто видалити невикористовувані дані з бази, переглянути індекси, оптимізувати розмір зображень, встановити технології AMP. Останні дозволять швидко завантажувати сайт навіть при низькій швидкості.
- Давайте розширену відповідь на запити користувача. Іншими словами, чим більше ключових слів міститься в описі товарів, тим вище ймовірність попадання саме вашого сайту на перші позиції пошуку. Для нульових позицій можна використовувати не тільки кейвордс, але і такі розширені сніппети, як таблиці, списки і параграфи. Ще можна додати різні відео із товарами, так як Google часто відображає на нульових позиціях ролики з YouTube.
- Налаштуйте FAQ. Щоб з’являтися в пошуковій видачі частіше, потрібно грамотно налаштувати блок питань і відповідей. Голосовий пошук користувачі використовують не тільки для того, щоб сказати «Купити (назва товару) в (місті)», а й щоб задавати питання. Якщо на вашому сайті знайдуться відповіді, пошуковик підніме його в позиціях.
- Оптимізуйте сайт під мобільні гаджети. Вище було сказано, що більшість голосових запитів робиться з мобільних девайсів. Тому варто перевірити, наскільки версія для смартфонів оптимізована під пошукові системи. В обов’язковому порядку перевіряється головна сторінка, категорії, картки товарів, а також фільтри.
- Використовуйте в картках товарів низькочастотні запити. Аналіз пошукових систем по голосовому пошуку показує, що користувач застосовує довгі ключові слова. Для отримання релевантної відповіді він не буде формулювати запит коротко, а робить це в розмовному стилі. Тому постарайтеся правильно зібрати семантику.
- Структуруйте всі дані. Є глосарій, що дозволяє оптимізувати все саме для голосового пошуку. Щоб впровадити отриману інформацію, можна застосувати спеціальний плагін, майстер розмітки, а також деякі роблять це вручну в HTML.
- Наповніть сторінку Google Мій бізнес. Більшість голосових запитів надходить зі смартфонів, підключених до GPS. Телефон самостійно визначає локацію і шукає щось недалеко від себе. Тому на вашому сайті повинна бути контактна інформація про всі точки (магазини) із зазначенням конкретної адреси.
Оптимізувавши швидкість завантаження сайту і максимально підлаштував його під голосові запити, ви зможете в рази підвищити конверсію. Це приведе до вашого магазину багато нових відвідувачів і підвищить відсоток продажів.
Грамотна адаптація сайту під мобільні пристрої
Якщо ви впевнені в тому, що ваш ресурс зручно переглядати з мобільного, можете пропустити цей пункт. Але перевірити все-таки варто.
Адже траплялися конфузи, коли на мобільних екранах ресурс просто розпливався, а розробник цього не помічав, так як заходив в нього тільки з комп’ютера. У адаптованої версії може зникнути важливий текст, картинка залазити за характеристики, кнопка замовлення кудись пропадає.
Щоб сайт відображався адекватно, не обов’язково копіювати всю інформацію з десктопної версії. Досить правильно оформити такі ключові моменти:
- Визначити кількість даних, які знадобляться клієнту для прийняття рішення.
- Обчислити, як запропонувати товар.
- Зробити заклик до дії.
На скріншоті нижче представлена головна сторінка популярного інтернет-магазину, оптимізована під мобільні пристрої. Тут нічого зайвого – тільки те, що може знадобитися покупцеві: недавно переглянуті товари, поле пошуку, актуальні акції.
До речі, над кнопкою, що дозволяє купити що-небудь, необхідно попрацювати. Варто нанести на банер простий, зрозумілий і такий, що чіпляє текст, та розташувати його на видному місці. Він повинен вигідно виділятися на тлі сторінки.
Продумати необхідно:
- Розмір. Деякі думають, що чим кнопка призову до дії більше, тим краще. Насправді, останні дослідження показали, що дане твердження абсолютно неправдиве. Велика кнопка знижує конверсію практично на 11%.
- Текст. Ваші маркетологи повинні добре подумати над тим, яка інформація дасть клієнту впевненість у простоті і швидкості замовлення. Досить замінити одне слово і конверсія може в рази покращитися.
- Колір. Робити кнопку в кольорах сайту не варто. Але виділяти її червоним або вогненно-помаранчевим також не потрібно. Вона повинна відрізнятися від головної сторінки, але виглядати красиво.
Як показують останні дослідження маркетологів, вищеописані дії зможуть підвищити конверсію сайту на 10-30%.
Працюємо з відгуками на зовнішніх майданчиках
Приготуйтеся до того, що можете побачити як позитивні, так і негативні відгуки про вашу компанію. Природньо, кожен з них впливає на продажі, адже саме під їх впливом покупець змінює думку.
Тому великою помилкою буде акцентувати увагу виключно на просуванні сайту і його наповненні. Залишати відгуки без уваги не варто, інакше реальні покупці в ваш інтернет-магазин будуть заходити дуже і дуже рідко.
Роботу з відгуками можна організувати в двох напрямках:
- Розміщувати їх у себе на сайті, оцінюючи ефективність.
- Відстежувати думки людей на зовнішніх майданчиках і моментально на них реагувати.
Знайти майданчики, на яких згадують ваш інтернет-магазин, досить просто. Досить використовувати кілька спеціальних сервісів.
Більшість користується безкоштовним софтом, наприклад Google Alerts. Він дозволяє відстежувати задані ключові слова. Повідомлення про нові публікації будуть приходити на вказану електронну адресу.
Але необхідно врахувати один нюанс. Назва компанії, що складаються з декількох слів, пишеться в лапках. Інакше результат буде більш ніж розпливчастим.
Сервіс підійде для невеликих інтернет-магазинів, але враховує він далеко не всі згадки. Тому, моніторячи відгуки на зовнішніх майданчиках, іноді доведеться пошукати їх в Гуглі або Яндексі самостійно або скористатися платними програмами.
Вони є більш потужними платформами, але тут присутня чимала абонплата. Тому зважте свої фінансові можливості і приймайте рішення.
Чи допоможе це все
Природньо, допоможе! Також можна додати фільтри на сторінку пошуку, опцію, що дозволяє купити що-небудь в один клік, підключити нові джерела трафіку і багато іншого.
Для початку впровадьте в ресурс все вищеописане і подивіться на зростання конверсії, а вже після можете замислюватися над новими фішками.
Головне, щоб все встановлене допомагало клієнту знайти необхідний товар. Коли відвідувач помітить простоту і зручність у співпраці з вами, приріст трафіку і кількості покупок гарантовані.