Не секрет, що одним з етапів формування маркетингової стратегії бренду є конкурентний аналіз. Це — база, яка дозволяє розуміти контекст, визначати свої переваги та недоліки та знаходити певні інсайти для вашої кампанії. Це стосується абсолютного кожного каналу просування, і контекстна реклама — не виключення.
Тож ця стаття — про те, як правильно аналізувати стратегії контекстного просування конкурентів та які інструменти краще використовувати для цього.
Як визначити ваших конкурентів?
Це — перший етап аналізу. Саме тут важливо встановити, хто є вашими конкурентами у контекстній рекламі. Це можна зробити наступними способами:
- пошук вручну;
- використання “Auction Insights” у Google Ads;
- використання сторонніх інструментів, таких як Serpstat, SimilarWeb, SEMrush (про них — далі).
5 основних предметів аналізу
- Вивчайте їхні сайти. Оцініть структуру сайтів чи посадкових сторінок, контент, дизайн та пропозиції. Це може допомогти вам визначити, як ваші конкуренти привертають увагу та утримують цільову аудиторію.
- Оцініть ключові слова. Використовуйте інструменти для дослідження ключових слів, щоб визначити, які ключові слова використовують ваші конкуренти у своїх контекстних кампаніях. Оцініть кожне з них на ефективність та релевантність.
- Визначте переваги та недоліки. Зіставте свої пропозиції з пропозиціями конкурентів. Визначте їхні сильні та слабкі сторони, щоб знайти можливості для вдосконалення своїх рекламних кампаній.
- Безупинно спостерігайте за їхніми діями. Слідкуйте за рекламними активностями конкурентів, за змінами в їхніх рекламних оголошеннях, ключових словах та пропозиціях.
- Слідкуйте за трендами ринку загалом, адже світ невпинно змінюється і те, що було актуально рік тому, сьогодні може вже не працювати.
Етапи аналізу платних кампаній конкурента
- Дослідження семантики для виявлення перспективних ключових слів для вашого сайту.
- Аналіз історії оголошень для вивчення динаміки змін у кампанії. Якщо оголошення, які були запущені рік тому, зараз запускаються з мінімальними змінами, це свідчить про успішність формату та гарні результати. Проте, якщо креативи часто змінюються, це може свідчити про недостатній успіх минулих оголошень.
- Огляд тексту оголошень для знаходження успішних ідей для вашої власної кампанії.
- Оцінка повноти оголошень, яка дозволяє виділятися серед конкурентів та привертати увагу користувачів.
- Оцінка якості посадкових сторінок. Вивчіть лендинги конкурента, звертаючи увагу на такі аспекти: ефективність кнопок виклику дії (CTA), релевантність контенту, зручність користування сайтом (usability), зрозумілу навігацію сайтом, інформативність контенту та зручність процесу оформлення замовлення.
- Розрахунок рекламного бюджету для розуміння очікуваних витрат у власних кампаніях.
Корисні інструменти
Ці інструменти допоможуть вам отримати значну кількість інформації про конкурентів для ефективного налаштування контекстної реклами.
- Google Ads Auction Insights. Цей інструмент надає дані про частоту відображення, позицію на сторінці, частоту кліків і вартість кожного порівняно з вашими конкурентами.
- Semrush. Це функціональний інструмент, який дозволяє дізнатися, які ключові слова використовують ваші конкуренти у своїх контекстних кампаніях, а також оцінити їхню органічну та платну видимість.
- SpyFu. Надає можливість досліджувати конкурентні кампанії, включаючи їхні ключові слова, оголошення та бюджети.
- Ahrefs. Допомагає вивчати конкурентну ситуацію з точки зору SEO та контекстної реклами. Ви можете аналізувати ключові слова, оголошення, посилання та контент вашого конкурента, а також отримати дані про їхній органічний трафік.
- SimilarWeb. Надає зведену статистику про вебсайти конкурентів та їхні джерела трафіку, популярність, розподіл трафіку за країнами та їхні рекламні стратегії.
Окрім того, у 2023 році Google впровадив новий сервіс — adstransparency.google.com. Він надає можливість перевірити активні рекламні оголошення конкретного сайту та інформацію про рекламодавця. Для отримання інформації просто введіть назву компанії рекламодавця та отримайте результати!