Упевнений, кожен з нас погодиться, що 2020-й був, дійсно, дивним роком. Глобальна пандемія COVID-19, відмова визнавати результати виборів американським президентом і його просторікування в Twitter, і т.і. Однак, якщо зупинитися на хвилинку, ми можемо згадати, що альбом Fleetwood Mac 1977 року «Rumors» повернувся в ТОП-10 хіт-парадів тому, що хлопець на ім’я Натан Аподака (Nathan Apodaca) з ніком 420doggyface208 в TikTok зняв вірусне відео з більш ніж 20 мільйонами переглядів, просто катаючись на скейтборді і попиваючи журавлинний сік під саундтрек «Dreams», з альбому «Rumors».
2020: TikTok виводить вірусний контент на новий рівень
Подібні раптові сплески популярності маловідомого вірусного контенту – не новина, однак, TikTok – улюблений додаток року, безумовно, підняв вірусний контент на новий рівень. На відміну від інших додатків для соціальних мереж, TikTok не дбає про користувачів, популярність залежить лише від контенту. Тому, як люблять підкреслювати співробітники TikTok, дійсно, у кожного є шанс отримати «благословення алгоритму» і стати «вірусною сенсацією», як на платформі, так і за її межами. А, можливо, просто потрібні правильні хештеги?
Такий підхід, безумовно, додає чарівності TikTok, особливо, в порівнянні із загальним фаворитом минулих років – Instagram, платформі, успіх якої був результатом нескінченної битви за кількість передплатників і показники залученості. Причому, співпраця з інфлюенсерами на платформі вже відбувається, як звичайне медіабронювання в традиційних ЗМІ. Чи ефективно це? Звісно. Але Instagram не вистачає тієї особливої магії і азарту, яку бренди можуть знайти в непередбачуваному і динамічному TikTok.
Однак, для досягнення успіху на платформі необхідно грати за правилами TikTok, – брендований контент конкурує з усім контентом, який може запропонувати TikTok. Це означає, що планування кампанії на місяці вперед на основі ретельно продуманої стратегії з ідеально виконаним креативом може виявитися занадто негнучким підходом, оскільки постійно мінливі тренди можуть виглядати зовсім інакше до моменту запуску кампанії. TikTok, як і інші цифрові платформи, вимагає гнучкості та готовності діяти швидко, а не ідеально, щоб домогтися успіху. У той час як Triller і Byte, два прямих конкурента, пропонують абсолютно новий набір творчих можливостей.
2020: Ігровий простір для розваг
Оскільки через пандемію велика частина населення «застрягла» вдома, весна і літо 2020 року дали додатковий імпульс, і без того швидко зростаючому, простору потокових розваг. Такі платформи, як Twitch, залучили мільйони нових глядачів, які дивилися ігрові та киберспортивні трансляції, або просто шукали нові форми розваг після того, як «проковтнули» кожен біт контенту на Netflix.
Стрімінгові платформи і ігровий простір також стали джерелами надії для багатьох артистів по всьому світу, від музикантів, до ді-джеїв і акторів. Epic Games, вже експериментують з перетворенням свого блокбастера Fortnite в простір подій, запустили режим Party Royale, перетворивши барвистий бойової шутер в місце, де гравці можуть насолоджуватися концертами і треками ді-джеїв в ігровому світі, в той час, як концертні майданчики по всьому світу закриті.
Використання ігор не за прямим призначенням не обов’язково вимагає згоди і співпраці з видавцем. Так голлівудський сценарист Гаррі Уїтта (Garry Whitta) запустив «Говорить тварина» («Animal Talking») – нічне ток-шоу за участю знаменитостей, живої музики і гумористів, що відбувається в барвистому і милому ігровому світі Animal Crossing: New Horizons і транслюється в прямому ефірі на Twitch. У той час, коли всі великі нічні ток-шоу транслювалися по телевізору, в перерві між зйомками, такі знаменитості, як Елайджа Вуд (Elijah Wood), Брі Ларсон (Brie Larson) і Sting, проводили час в Animal Crossing Islands.
Twitch в Німеччині був не настільки гламурним, але коли німецький стример Twitch Кносс (Knossi) об’єднався з репером Сидо (Sido) і його друзями, щоб провести 72 години на рибалці, понад 5 мільйонів глядачів подивилися стрім протягом вихідних, встановлюючи нові рекорди. Навіть політики все частіше звертаються до ігрового простору, щоб бути в контакті з молодими виборцями. Наприклад, члени палати представників США Олександрія Окас-Кортес (Alexandria Ocasio-Cortez) і Ільхан Омар (Ilhan Omar) провели вечір на Twitch, граючи в «Among Us» з командою творців і закликаючи глядачів голосувати на майбутніх виборах.
Успіх цих нових творчих форматів контенту в великому ігровому і потоковому просторі тісно пов’язаний зі звичками використання медіа молодими цільовими групами. Ігри та стрімінг, особливо серед покоління Z – це соціальний простір, місце, де можна зустріти друзів і однодумців, поспілкуватися, повеселитися і перепочити у важкі часи.
У 2020-му ми бачили лише першу хвилю нової ери нішевих розваг, які, ймовірно, будуть набирати популярність в майбутньому. Потенціал для брендів в цій сфері величезний і, в даний час, практично не використовується. Однак, як і у випадку з TikTok, тенденції і можливості змінюються швидко, тому, щоб стати частиною розваг нового покоління необхідно створити надійну мережу партнерів-творців контенту.
Автор: Алекс Турчан (Alex Turtschan), директор напрямку Digital Strategy Plan.Net