E-commerce розвивається шаленими темпами, і конкуренція в цій сфері стає дедалі жорсткішою. Глобальний e-commerce вже перевищив 6 трильйонів доларів, і ця цифра тільки зростає. Тому компанії постійно шукають способи, як привернути увагу гостей та утримати їх. Просто знижками чи рекламою вже нікого не здивуєш. Тут у гру вступає гейміфікація — підхід, що перетворює покупки на інтерактивний досвід і допомагає брендам виділятися.

Автор статті: Владислав Місіюк, Digital Marketing Lead MAUDAU
Це не новий тренд, але його ефективність підтверджують цифри: інтерактивні механіки можуть підвищувати залученість користувачів майже на 50% і збільшувати конверсію до 20%. Чому це працює? Гра пробуджує азарт, додає емоції у процес покупок і робить взаємодію з брендом цікавішою. У MAUDAU вирішили інтегрувати цей підхід у форматі адвент-календарів — і це стало справжньою фішкою маркету.
Гра як частина досвіду покупця
Взагалі адвент-календар — це традиція відліку днів до Різдва, яка сягає корінням ще в ХІХ століття. Зазвичай він реалізований у форматі листівки або картонного будиночка з віконцями. Відкриваєш віконце — отримуєш цукерку, листівку чи маленький подарунок. Бренди по всьому світу вже багато років використовують формат адвент-календарів з власною продукцією перед святами.
У MAUDAU перший онлайн-адвент-календар запустили у 2023 році як експеримент. Прагнули додати інтерактиву в шопінг і зробити покупки цікавішими. Ідея проста: щодня гості відкривають новий сюрприз — знижку, промокод, безплатну доставку чи подарунок. Без складних правил, без нав’язливої реклами. Завдяки цьому, гості поверталися знову і знову. Залученість зростала, а разом із нею й виторг від адвенту.
Гейміфікація працює тільки тоді, коли вона органічно вписується в шопінг-досвід. Людям не цікаво просто гратися, якщо вони не розуміють, у чому вигода. Тому формат гри має відповідати бізнес-моделі та інтересам гостей. У MAUDAU адвент-календарі проводять на великі свята — Новий рік, Великдень, День народження MAUDAU. Це не просто акція, а частина культури бренду, яка підтримує емоційний зв’язок із гостями.
Що показав досвід гейміфікації у MAUDAU
1. Простота механіки = висока конверсія
Чим простіше гостю зрозуміти правила, тим вища ймовірність, що він братиме участь. Якщо потрібно розбиратися в складних умовах, інтерес знижується. Йдеться в тому числі про загальний дизайн: при переході на сторінку гість має одразу зрозуміти, про що йдеться, як взяти в цьому участь і навіщо це потрібно.
2. Різноманітність подарунків працює краще, ніж монопропозиція
Один із кейсів MAUDAU показав, що моноадвент із фокусом на конкретний продукт, присвячений Октоберфесту, не дав такого результату, як ті, де була різноманітність категорій і подарунків. Продажі завдяки мультикатегорійному адвенту були у 5-6 разів вищі. Це доводить, що ості віддають перевагу вибору та несподіванці, адже чим більша різноманітність, тим вища ймовірність, що гість зможе знайти щось для себе серед подарунків.
3. Дизайн важливий, але не вирішальний
Усі адвенти MAUDAU мають унікальний візуальний стиль. Проте аналітика показує, що візуальна частина підсвічує тематичне свято і впливає радше на загальне сприйняття бренду, ніж на безпосередній ріст продажів.
4. Тривалість кампанії не завжди визначає її успіх
Тестування адвентів з різною тривалістю (від двох тижнів до місяця) показало, що вирішальним фактором є якість пропозиції, а не час її проведення. Іноді короткострокові кампанії з сильними оферами демонстрували кращу ефективність з погляду продажів, ніж тривалі. До того, ж з довгими адвентами важливо використовувати додаткові інструменти — розсилки з нагадуваннями, збір аудиторії на сторінці з адвентом, ремаркетинг тощо.
5. Аналіз та адаптивність як ключові фактори
На початку одним з ключових KPI було залучення нових гостей у базу серед тих, які зайшли на сайт. Але після 2-3 адвентів стало зрозуміло, що з кожним разом відсоток нових гостей, залучених через цей інструмент, знижується на 15-20%. Тому фокус поступово змінили на товарообіг, конверсію та залученість.
У MAUDAU аналізували саме конверсію від відвідувача сторінки адвенту до учасника. Від запуску формату календарів за декілька ітерацій цю конверсію вдалося збільшити з 32% до 54%. На це повпливали кілька факторів: спрощення дизайну, чіткіша комунікація на сторінках, і, до того, ж гості звикли та полюбили тематичні адвенти. Зрештою все перераховане вплинуло на залученість та участь у кожній активності. Таким чином, регулярність дійсно важлива: люди швидко звикають до хорошо, вигідного і прикольного:)
Замість висновків
Гейміфікація працює, коли додає емоцію, зацікавлює та приносить реальну користь гостям. Щоб вона приносила результати, потрібно не просто запустити механіку, а розуміти, як вона вписується у ваш бізнес. Тестуйте різні формати, аналізуйте ефективність і змінюйте підхід, якщо щось не спрацьовує.
У MAUDAU адвент-календарі стали частиною маркетингової стратегії, тому що команда постійно вдосконалює цей формат. Він не набридає, адже кожен раз змінюється, залишаючи ефект несподіванки.
Основна порада: пробуйте, спрощуйте та робіть гейміфікацію цікавою саме для вашої аудиторії. Якщо це адвент-календар, він має бути органічним доповненням до вашого бізнесу, а не просто ще одним інструментом продажу.