У світі, де люди ухвалюють безліч рішень про покупку, реклама перестала бути просто інструментом продажів – вона стала драйвером економічного зростання. І 2025 рік відкриває нову сторінку в історії рекламної індустрії, де цифрові технології, штучний інтелект та змінені звички споживачів формують абсолютно нові правила гри.

Рекламна індустрія 2025
Микола Ханко, СОО iProspect Ukraine, ділиться головними інсайтами з дослідження dentsu про майбутнє рекламного ринку та можливостями для українського ринку.
Реклама зростає вдвічі швидше за економіку
За прогнозами Міжнародного валютного фонду, у 2024 році світова економіка зростає на 3,2%, тоді як рекламний ринок зростає удвічі швидше – на 6,8%, досягнувши $772,4 млрд. Очікується, що у 2025 році ця тенденція продовжиться, і витрати на рекламу сягнуть $817,7 млрд (+5,9%), у 2026 – $866.2 млрд, а у 2027-му – $916 млрд .
Якщо говорити про регіональний розріз, то Америка – найбільший ринок, який у 2025-му сягне $384,6 млрд (+6,3%), другий – Азіатсько-Тихоокеанський регіон, де очікується зростання на 5,8% (до $253,4 млрд), третій – EMEA (Європа, Близький Схід, Африка) , де ринок реклами збільшиться на 5% і сягне $179,7 млрд.
Серед основних галузей, де прогнозується збільшення витрат:
- Фінанси (+6,4%) – зростання пов’язане з відновленням витрат на страхування. Для українського сектору це чудова можливість зосередитися на персоналізованих пропозиціях за допомогою штучного інтелекту та CRM-систем.
- Фармацевтика (5,8%) – зростання попиту на інноваційні рішення стимулює інвестиції у рекламу та освітні кампанії. Українським компаніям варто посилити акцент на цифрових каналах, як-от соціальні мережі та пошукова реклама.
- Туризм і транспорт (+5,5%) – зростання відбувається за рахунок відновлення подорожей після пандемії. Локальні гравці можуть використовувати відеоконтент та таргетовану рекламу для залучення туристів.
Цифрова реклама зміцнює свої позиції на ринку
За прогнозами, у 2025 році витрати на цифрову рекламу зростуть на 9,2% (8,8% за трирічний CAGR до 2027 року), щоб охопити 62,7% усього ринку.
Серед головного:
- Retail media (+21,9%) – цифровий канал, який найшвидше зростає. Платформи, які поєднують комерцію та рекламу, стають все більш цінними, оскільки мають доступ до даних споживачів. А це про персоналізацію та зміцнення зв’язку.
- Paid social (+8,7%) – реклама у соціальних мережах, яка інтегрує відео, шопінг та геймінг. Це зумовлено тим, що соціальні платформи залишаються ключовим інструментом для залучення молодої аудиторії.
- Paid search (+6,7%) – платний пошук зросте через розширення функціоналу на базі штучного інтелекту, який покращить релевантність пошукової видачі.
- Programmatic advertising (+11,1%) – програмна реклама продовжить зростати, адже автоматизація стає ключовим трендом галузі.
- Online video advertising (+8,0%) – короткі відеоформати, як-от TikTok та Instagram Reels, залишаються популярними серед молодіжної аудиторії.
- Display advertising (+7,4%) – банери та дисплейні оголошення з інтеграцією динамічного контенту.
Що це означає для українських брендів?
Необхідно інтегрувати глобальні тренди у локальний контекст. Наприклад, співпраця з локальними платформами (Rozetka, Prom OLX тощо) дозволить ефективніше працювати із сегментами retail media. А використання ШІ сприятиме глибшій персоналізації та оптимізації рекламних кампаній. Також брендам варто інвестувати у короткі відеоформати, які приваблюють молоду аудиторію, та експериментувати з інтерактивним контентом, що сприяє кращій взаємодії зі споживачами.
Головні тренди 2025-2027 років
Рекламна індустрія розвивається динамічно, і наступні тренди стануть визначальними у 2025-2027 роках:
- Retail media стане лідером рекламного ринку. До 2027 року витрати на цей напрям перевищать $100 млрд, випереджаючи традиційне телебачення та платну пошукову рекламу.
- Зростання Connected TV. У 2025-му витрати на рекламу у CTV зростуть на 18,4% , перетворюючи стрімінгові платформи на ключовий канал для брендів.
- Вплив AI. До 2027 року 79% рекламних витрат будуть керовані алгоритмами, що дозволить створювати високоперсоналізовані кампанії.
- Стійкість традиційних каналів. Out-of-home реклама зросте на 3,9%, завдяки інтеграції цифрових форматів, тоді як цифрове радіо продовжує утримувати свою популярність.
- Сталий розвиток. Більшість споживачів надають перевагу брендам, які дотримуються екологічних стандартів, стимулюючи компанії інтегрувати сталий розвиток у свої стратегії.
Можливості є завжди
Світовий рекламний ринок стрімко змінюється, і український бізнес має всі шанси скористатися цими змінами. Інтеграція глобальних трендів, адаптація до цифрової трансформації та використання retail media відкривають нові перспективи для розвитку.
Інвестуючи в інновації, прозорість і персоналізацію, українські бренди можуть залишатися конкурентоспроможними та ефективно взаємодіяти зі споживачами як на локальному, так і на глобальному рівні.