Багато організацій прагнуть безоплатної співпраці з інфлюенсерами. З одного боку, це зрозуміло, адже такий підхід може здатися економічно вигіднішим. З іншого боку, чи дійсно це ефективно?
Чи можливо співпрацювати з інфлюенсерами безоплатно?
Так, існує ймовірність знайти інфлюенсера, готового співпрацювати безкоштовно. Це може бути вигідно для обох сторін:
- Для організації: економія коштів на маркетингових витратах.
- Для інфлюенсера: отримання безкоштовного продукту чи послуги, а також розширення аудиторії.
Однак, важливо розуміти, що безкоштовна співпраця має свої недоліки:
- Менша зацікавленість інфлюенсера: відсутність винагороди може бути причиною, чому було докладено недостатньо зусиль для просування вашого продукту.
- Відсутність гарантій результату: не можна бути впевненим, що інфлюенсер дійсно виконає свої зобов’язання й публікація буде якісною.
- Ризик отримання негативного контенту: якщо інфлюенсеру не сподобається ваш продукт, він може опублікувати негативний відгук, що зашкодить вашій репутації.
Чи нормально співпрацювати з інфлюенсерами за гроші?
Так, співпраця за гроші — це цілком звичайна практика. Варто зазначити, що професійні інфлюенсери вкладають багато зусиль у розвиток свого каналу, контенту та аудиторії. Це потребує часу, ресурсів та креативності. Тому цілком нормально платити їм за їхню працю, вплив та доступ до аудиторії.
Переваги роботи з інфлюенсерами за гроші
Платна взаємодія з інфлюенсерами може забезпечити професійний підхід до співпраці, адже це дозволяє зафіксувати усі домовленості та очікування у договорі, а також забезпечує для обох сторін:
- прозорість щодо формату висвітлення інформації, меседжів, неймінгу, хештегів, тегів проєкту, організації чи продукту;
- прозорість в очікуваних результатах (КРІ);
- чіткість таймінгу співпраці;
- визначеність гонорару або іншого виду компенсації (наприклад, безплатні продукти, послуги тощо).
Крім цього існує більша ймовірність публікацій в обраних інфлюенсерів та більше ентузіазму з їх боку, що призводить до кращих результатів.
Реклама у блогерів може бути дуже ефективною. Дослідження показують, що люди з більшою ймовірністю обирають продукти, якщо їх рекомендує впливова особа, якій вони довіряють.
Недоліки платної взаємодії з інфлюенсерами
- Вищий кошторис просування проєкту;
- Невідповідність виділеного бюджету отриманим результатами;
- Непередбачувано низька залученість аудиторії порівняно з кількістю підписників або показниками попередніх публікацій;
- Неправильне представлення бренду через авторський tone of voice або інтерпретацію цінностей проєкту у контенті;
- Ризики для іміджу організації або бренду, якщо інфлюенсер потрапляє у несприятливу чи конфліктну ситуацію, змінює свою позицію щодо тематики або організації через деякий час.
Інфлюенсери та лідери думок. У чому відмінність?
Інфлюенсери — це люди, які мають вплив на певну аудиторію. Часто саме їхня діяльність принесла їм славу, а не контент, який вони транслюють у блозі. З погляду цифрового маркетингу, інфлюенсери мають широке охоплення аудиторії.
Лідери думок — експерти у певних галузях. Часто вони мають меншу аудиторію, ніж інфлюенсери. Проте, їхні підписники — більш нішева аудиторія, і вони більш глибоко зацікавлені у тематиці й типі контенту, який їм транслюють лідери думок у своєму блозі. Погляди таких людей цінують, до їхніх думок дослухаються.
Чому лідери думок іноді розміщують інформацію про щось безоплатно?
По-перше, якщо продукт, послуга або ідея відповідають цінностям експерта у певній галузі, вони можуть бути готові просувати їх безкоштовно, щоб підтримати те, у що вони вірять. Наприклад, деякі лідери думок можуть ділитися інформацією про діяльність людей зі схожими інтересами з метою підтримки їхньої діяльності.
Друга причина — підтримка лояльності своєї аудиторії, збільшення впізнаваності та авторитету у певній тематиці. Надаючи регулярно безкоштовну та цінну інформацію з теми, вони можуть нарощувати свою аудиторію та стати більш впізнаваними експертами у своїй сфері. Це допомагає їм укріпити свій статус лідера думок.
Тож для ефективної співпраці на безкоштовній основі варто шукати лідерів думок, які вже поділяють цінності вашого проєкту або продукту. Часто доступ навіть до меншої, але нішевої аудиторії є ціннішим, ніж інформація на медіамайданчиках чи в інфлюенсерів широкої тематики.
Приклади вдалих інтеграцій:
Платна інтеграція з інфлюенсеркою
Анімований музичний кліп, створений разом з alyona alyona в рамках інфокампанії «Інклюзивна відбудова українських міст» від Доступно.UA.
Безкоштовна інтеграція з лідером думок
Юрій Степанець, громадський діяч, депутат Миколаївської міської ради.
Юрій підтримав ініціативу Доступно.UA та поділився власною історією з життя у своїх розповідях в Instagram.
Бартерна інтеграція із інфлюенсером
Блогер та стиліст етноодягу Леонід Мартинчик для бренду українського вишитого одягу Hoyra.
Рішення про співпрацю з інфлюенсерами безкоштовно чи за гроші залежить від ваших цілей, бюджету, очікувань та необхідності чітко слідувати брифу та tone of voice організації.
Якщо у вас обмежений бюджет, можна спробувати домовитися про безоплатну співпрацю, але будьте готові до того, що результат може бути не таким, як ви очікували. Якщо вам потрібен більший контроль над контентом, таймінгом проєкту та власне маркетинговими результатами, тоді співпраця за гроші буде більш доречною.
В будь-якому випадку, важливо знайти інфлюенсера чи лідера думок, чиї цінності та аудиторія відповідатимуть вашому бренду. Це збільшить шанси на успішну рекламну кампанію.