Оскільки партнерський маркетинг стає все більш популярним з кожним днем, то цифрова індустрія вимагає допомоги афілійованих менеджерів.
В умовах нестабільного економічного клімату багато компаній скорочують свої традиційні маркетингові бюджети на альтернативні методи. Зокрема, одним з популярних каналів є партнерський маркетинг.
Дізнайтеся, що саме роблять ці професіонали і як стати експертом в цій галузі.
Хто такий партнерський менеджер?
У цифровій рекламі афілійована особа – це бізнес-посередник, який пов’язує рекламодавця (покупця реклами) з одним або декількома видавцями (продавцями реклами) для просування продукту або послуги на основі ефективності та отримання натомість розумної комісії. Це може бути самозайнятий маркетолог, але частіше компанія, яка купує трафік у видавців і перепродує його рекламодавцям через мережу філій. Ця компанія називається партнерською мережею.
Партнерський менеджер – це співробітник, основна роль якого полягає в збереженні і розширенні партнерських акаунтів в мережі CPA. Ця робота пов’язана з «вирощуванням» портфеля існуючих афілійованих осіб і проактивним підходом до підвищення ефективності кампанії і вирішення вхідних запитів.
Наприклад, багато туристичних фірм співпрацюють з сайтами з продажу квитків. Сайт, де продають квитки – це товар, туристичний сайт – партнер, а клієнти цього сайту – цільова аудиторія. І завдання нашого менеджера в тому, щоб залучити трафік.
Плюси і мінуси професії
- Така професія з’явилася не так давно і попит на неї зараз величезний
- Хороша зарплата
- Робота з мінімальним стресом
- Можливість працювати віддалено
- Можете вести цікаві і довгострокові проєкти
Мінуси
- З мінусів, мабуть, те, що менеджер має багато рутинної роботи, яку потрібно поєднувати з креативними ідеями.
Необхідні якості
- Комунікабельність
- Відповідальність
- Знання англійської мови
- Аналітичний склад розуму
- Уміння вести переговори і проводити презентації
Це не та професія де ви сидите і чекаєте команди від керівника. Потрібно бути дуже ініціативним, постійно придумувати шляхи розвитку компанії. Якщо ви просто сидите на ставці, то вас вважатимуть поганим менеджером.
Список обов’язків
- Пошук і виявлення потенційних партнерів, розпізнавання потенційних партнерів серед клієнтів
- Розробка стратегії партнерської програми і визначення ключових показників ефективності
- Підготовка рекламних матеріалів для партнерів: готовий банер, текст, скріншоти
- Моніторинг партнерських кампаній і акцій конкурентів
- Постійне спілкування з партнерами (відповіді на електронні листи, наступні дії)
- Моніторинг партнерської діяльності, щоб гарантувати дотримання партнерської політики і правил бренду у всіх онлайн-каналах.
- Вивчення ринкових тенденцій
- Визначення бізнес-потреб і написання специфікацій партнерської програми
- Координація роботи розробників, UX-дизайнерів, графічних дизайнерів, тестувальників програмного забезпечення, контент-фахівців
Партнери по поставкам, з якими працює афілійований менеджер
Є чотири типи партнерів-постачальників, з якими афілійований менеджер має справу щодня:
Мережі або бізнес-посередники, які беруть участь в різних партнерських програмах і кампаніях і перепродують трафік від видавців (веб-сайтів і мобільних додатків) рекламодавцям (брендам, агентствам, розробникам). Мережі часто працюють один з одним і проводять масштабні перехресні рекламні угоди, дозволяючи афільованому маркетингу бути хорошим каналом для видавців для монетизації інвентарю, а для рекламодавців – для орієнтування і охоплення нової аудиторії.
Філії, або самостійно зайняті маркетологи і підрядники, які діють або від свого імені, або від імені мережі CPA для виконання цієї роботи. Фактично, незалежний партнер використовує ті ж інструменти і методи партнерського маркетингу, що і мережі, для реклами клієнтських програм і запуску пропозицій CPA.
Видавці або ті компанії / приватні особи, які володіють веб-сайтами або мобільними додатками, на яких фактично розміщується реклама. Афілійований менеджер може працювати з рядом видавців веб-сайтів / додатків, щоб купувати трафік і платити на основі продуктивності CPA.
Медіа-баєри RTB. Внутрішній медіабаінг зазвичай делегується групі з 2-5 осіб, що володіють достатніми компетенціями, щоб ефективно купувати трафік CPM або CPC на рекламних платформах з підтримкою RTB або DPS, таких як Google Adwords, Facebook Ads, Nexage, Applovin, Revmob і інші.
Медіа-баєри працюють в тісній співпраці з афілійованими менеджерами, щоб узгодити налаштування і цілі кампанії. Їх основне завдання – купити і оптимізувати трафік CPM / CPC під бажану ціну за конверсію.
Зарплата
Афіліат-менеджер отримує певний відсоток в залежності від типу партнерської програми і тарифного плану.
Плата може бути за: CPV показ реклами, CPA дію, CPI завантаження, встановлення, CPS продаж, CPC перехід за посиланням.
Кар’єра
За рік цілком реально вирости до senior. Все залежить від вашого бажання, прагнення до розвитку знань, наскільки ефективно ви справляєтеся з завданнями і того драйву, який ви будете вкладати в справу.
Навчання на афіліат-менеджера
Так як професія нова, то у вузах цього не навчають, та й поки що не створили курсів, які навчали б конкретно цієї професії. Але ви можете вивчити всю літературу самостійно або ж піти на курси, які допоможуть освоїти основні навички.
«Трафік менеджер» від Вища школа таргета
У наш час без реклами бізнесу не вижити. Вам не обійтися без розуміння всіх рекламних каналів і вміння їх комбінувати. Як працювати з кожним із каналів трафіку розкажуть на цих курсах.
«Спеціаліст з інтернет-маркетингу» від WebPromoExperts
Курс розрахований на початковий рівень. Ви зрозумієте, як працювати з пошуковою оптимізацією, вивчите основи веб-аналітики, принципи роботи контекстної реклами, розберетеся в рекламних кампаніях і аналізі їх ефективності.
«Digital-marketing для b2b» від Нетологія
Даний курс вже для досвідчених фахівців. Вам розкажуть про діджитал-інструменти в b2b і способах їх адаптації під бізнес. Навчать зменшувати цикл угоди, працювати зі складними проєктами і вибудовувати довгострокові відносини з партнерами.
«Web Analytics» від IMBA
Знання у веб-аналітиці партнерському менеджеру можуть стати в нагоді для того, щоб грамотно оцінити веб ресурс, з яким ви хочете співпрацювати.
Цей суперінтенсив дасть вам нові знання про те, як визначити точки зростання бізнесу, як аналізувати інформацію на сайті, патерни поведінки відвідувачів.
І наостанок я залишу вам інтерв’ю з провідним афіліат-менеджером Джошем Сполдінгом, який дасть вам пару настанов, якщо ви зацікавилися цією професією.