Рекламна індустрія завжди дуже швидко переходила на нові технології, так як нові технології пропонують нові способи залучення нової аудиторії. За допомогою віртуальної реальності (VR) і доповненої реальності (AR) можна створювати штучні світи. Додаткова реальність дозволяє вам побачити те, що можна було тільки уявити. Незалежно від того, чи хоче користувач здійснити подорож в епоху динозаврів або літати на свою нову кухню: з VR і AR це завжди можливо. AR може привернути увагу людей більш ніж на 85 секунд, підвищити рівень взаємодії на 20 відсотків і підвищити рейтинг кліків при покупці на 33 відсотки. Після уповільнення зростання в 2016 році ринок віртуальної реальності відновився протягом 2018-2019 року.
Що таке віртуальна реальність і додаткова реальність і як вони працюють?
Віртуальна реальність: це якийсь «інший світ», вимір в яке поміщають користувача. Він може бути використаний стосовно повністю цифрового світу або світу, який включає в себе поєднання реального і віртуального.
Доповнена реальність: це середовище в реальному світі яке доповнює фізичний світ віртуальною інформацією. У разі доповненої реальності графіка, звуки і сенсорний зворотній зв’язок додаються в наш природній світ для створення поліпшеного користувацького досвіду.
Візуальний маркетинг в даний час дуже популярний. Тріумф відео і фотографій на таких платформах, як Instagram, Pinterest, а також на Facebook або новинних сайтах говорить сам за себе. Переміщені картинки набагато емоційніші, ніж чистий текст. Цей новий, емоційний спосіб розповідання історій хвилює менеджерів з маркетингу, тому що тепер вони можуть представити свої продукти в будь-яке користувальницьке середовище завдяки AR. Деякі видатні приклади показують, як це працює. Віртуальна і доповнена реальність – все ще дуже нові форми технологій. Перші користувачі стверджують, що цей вид технологій змінить спосіб, яким ми споживаємо медіа. Якщо AR розвивається і стає основним розважальним засобом в Америці, то реклама і маркетинг, ймовірно, також підуть.
Тім Кук, генеральний директор Apple, сказав, що AR в один прекрасний день буде таким же важливим в нашому повсякденному житті, як «триразове харчування». Крім цього, той факт, що так багато великих багатонаціональних корпорацій вкладають кошти як в додаткову реальність, так і в віртуальну реальність, ймовірно, буде достатнім для більшості маркетологів, щоб включити ці технології в рекламні компанії на довгі роки. Уже понад 75% найбільших брендів світу інтегрували VR в свою маркетингову стратегію – і це не дивно, тому що це потужний маркетинговий інструмент.
AR як інструмент продажів
Проектування віртуальних об’єктів в фізичне середовище є одним з найбільш очевидних застосувань AR, враховуючи, що це в основному те, для чого він призначений, і те, що було показано досі. Бренди додаткової реальності можуть показувати свої продукти в їх природньому середовищі – в основному на дисплеї смартфону. Успішні приклади показують, що це працює. Доповнена реальність на пристроях iOS відкриває нові можливості. За допомогою iPhone і iPad, які вже використовують технологію AR можна переглядати зображення з 360-градусного огляду через камеру в реальному часі. Відмінна особливість, особливо з точки зору продажів. Важко візуалізуються в Інтернеті продукти, такі як меблі або аксесуари для дому, просто створюють додатки AR в будинках потенційних клієнтів. Клієнт вже може побачити обраний ним диван в його спальні і подивитися, як він вписується в його інтер’єр.
Наприклад, додаток Place-App від IKEA дозволяє вам спробувати меблі прямо у себе вдома. Або компанія Modiface, за допомогою якої косметичні продукти можна зручно тестувати в домашніх умовах через додаток AR через смартфон. Не дарма косметична компанія L’Oréal купила компанію.
Додаткова реальність змінює ваш світ. Навіть Nike використовує AR – маркетинг. Наприклад, гігант спортивних товарів дозволяє своїм шанувальникам побачити нові моделі кросівок з цією функцією.
Розуміння даних
Віртуальна реальність надає маркетологам і рекламодавцям можливість отримувати дані про споживачів на рівнях, які раніше ніколи не спостерігалися. Маркетологи зможуть відстежувати, де ви дивитеся, як ви себе почуваєте і з якими продуктами ви взаємодієте. Це означає, що маркетологи можуть краще зрозуміти, які продукти хочуть споживачі, і в кінцевому підсумку сегментувати користувачів в залежності від того, куди вони дивляться.
AR: соц.мережі і рекламні технологи
Навіть соціальні медіа-платформи, такі як Snapchat або Facebook, все більше покладаються на функції AR. Таким чином, користувачі можуть прикрашати свої знімки спеціальними додатками AR, так званими лінзами, навіть персонажами фільмів або фірмовими талісманами.
AR-маркетинг сам по собі буде надзвичайно популярний. Але, разом з цим, коли ви починаєте думати про те, як він може поєднуватися з іншими рекламними технологіями або носіями, це дійсно вражає і викликає інтерес.
Зовнішня реклама переживає свого роду ренесанс, і AR може дуже добре з цим працювати. У поєднанні один з одним вони дають нескінченні можливості. Кожен рекламний щит або автобусна зупинка можуть стати вуликом інтерактивності, де ви дійсно зможете здивувати свою аудиторію. Ви можете персоналізувати величезні плакати, тому те, що бачить кожен користувач, відрізняється в залежності від його профілю. Це може привести до дуже актуальних, цільових кампаній, які дають величезну участь, тому що вони не тільки унікальні і такі що запам’ятаються, але і звертаються до того, що користувач дійсно хоче побачити.
Найбільш яскраві приклади рекламних кампаній з AR
Яскравий і популярний приклад з VR, який мав свого часу величезний успіх – робота агентства Grand Visual (Великобританія) 2011 року. Щоб просувати аромат Lynx Excite (бренд, також відомий в деяких країнах під назвою AX), був організований дводенний маркетинговий хід на станціях Вікторія (Лондон) і Нью-стріт (Бірмінгем), де пасажири могли взаємодіяти з віртуальними ангелами, які з’явилися на гігантському цифровому екрані, коли вони стояли на знаках з написом: «Дивись вгору». Кампанія отримала дві нагороди «Бронзовий Каннський лев» в категоріях «Зовнішня реклама» і «Медіа» і була включена в Зал слави на відкритому повітрі.
Робота агентства Engine Creative (Великобританія). У випуску Top Gear Mag за грудень 2011 року друковані та відеоматеріали об’єдналися завдяки безшовним захоплюючим обкладинках і контенту, який ожив завдяки технології AR. Крім того, що вони виграли нагороди «Вибір редактора і читача» на нагороди FIPP, вони опублікували понад 8 випусків з 50 000-100 000 переглядів на номер і 27% коефіцієнтом залученості і CTR 25%.
Приклад роботи агентства Tap2C (Польща). Польська марка Hector & Karger використовувала Augmented Reality для просування своєї моделі AW 15/16. У партнерстві з Tap2C, які використовують нашу технологію розпізнавання зображень і AR, вони створили інтерактивний довідник під назвою RE_ALITY. Читачам довелося кривати Viva! Обкладинка журналу Moda для перегляду фотосесій, можливості перегляду моделей з усіх боків і навіть покупки предметів з колекції.
Приклад маркетингу в віртуальної реальності у 2017 році Infiniti в парі з OmniVirt створила тест-драйв для Infiniti Q60. Глядачі в віртуальному досвіді отримують можливість проїхати на Q60 по декількох маршрутах. Користувачі можуть чути ревіння двигуна по пустельних дорогах, в швидкісних тунелях і на поворотах шпильки через гірські перевали. Вид з точки зору водія, тому глядачі отримують повне уявлення про враження від водіння Q60.