Чи знаєте ви, що облікових записів електронної пошти в 3 рази більше, ніж облікових записів Facebook і Twitter разом узятих? Або що у вас в 6 разів більше шансів отримати перехід по електронній пошті, ніж в Twitter? Електронний маркетинг є одним з найбільш економічно ефективних способів просування вашого бізнесу, незалежно від того, чи ставите ви за мету створити свій бренд або продавати більше товарів.
Що таке Email-маркетинг і з чого він почався?
Перший електронний лист, відправлений Реєм Томлінсон в 1971 або 1978 роках в залежності від вашого джерела, ознаменувало початок ери сучасної комунікації. У повідомленні не було нічого особливого, ряд цифр і букв, який більше скидався на пароль, ніж на повідомлення, але його значення було вагомим. Лист був відправлений з одного комп’ютера на інший, подорожуючи по мережі машин, яка мало чим відрізняється від Інтернету, який ми знаємо сьогодні. Томлінсон також представив символ «@» в адресах електронної пошти по всьому світу.
Гері Тьюерк, менеджер з маркетингу в Digital Equipment Corp, відправив першого комерційного електронного листа кілька років по тому, де повідомлення досягло списку адрес електронної пошти. І ось, електронний маркетинг народився. У списку було всього кілька сотень людей, але цього було достатньо.
Email-маркетинг сьогодні
Сьогодні ми всі «захоплені» маркетингом по електронній пошті, і так, іноді він сприймається як спам, але не можна заперечувати, що добре продумане електронне повідомлення може надати на ваших клієнтів, не кажучи вже про CRM, сильний вплив.
Поштовий маркетинг допомагає вам спілкуватися з вашою аудиторією для просування вашого бренду і збільшення продажів. За допомогою електронної пошти ви можете багато чого зробити, наприклад, продавати товари, послуги, ділитися новинами або розповідати історії. Ви можете легко знайти підходящі шаблони для будь-якого повідомлення, будь то вітання нових передплатників, повідомлення клієнтів про продаж або привітання кого-небудь з днем народження.
Якщо ви хочете розповісти щось про свій бренд, електронний маркетинг є одним з найбільш економічно ефективних способів зробити це.
Насправді, дослідження, проведене DMA в 2015 році, показало, що на кожен витрачений 1 долар, електронна пошта в середньому приносить дохід в розмірі 38 доларів США (ROI). Коли покупці готові щось купити, вони часто шукають електронні листи зі своїх улюблених магазинів.
Електронна пошта повинна бути важливою складовою кожного цифрового маркетингового плану, тому що вона ефективна в стимулюванні конверсій і формуванні лояльності до бренду.
Поштовий маркетинг є найпотужнішим каналом для охоплення вашої аудиторії, і його можна використовувати для досягнення ряду різних цілей, тому варто витратити деякий час на роздуми про те, чого ви хочете досягти, перш ніж приступити до роботи. Виберіть тип кампаній, які ви хочете відправити. Існує кілька різних типів маркетингових кампаній по електронній пошті, які ви можете відправляти передплатникам, і тип, який ви вибираєте, дійсно залежить від цілей, які ви встановите.
1. Розсилка;
Електронна розсилка – це регулярно поширювана електронна кампанія, яка зазвичай зачіпає одну основну цікаву тему. Як бачите, кампанія розсилається щомісяця і містить матеріали з певної теми. Якщо ваша мета полягає в тому, щоб підтримувати зв’язок зі списком людей, яких ви вже знаєте (наприклад, існуючі клієнти), тоді розсилка є ідеальним типом кампанії для відправки.
2. Маркетингова пропозиція;
Повідомлення електронної пошти з маркетинговою пропозицією – це, по суті, будь-яка кампанія, яку ви відправляєте з метою отримання прямої відповіді. Це може приймати різні форми, в тому числі:
- Кампанія, що демонструє деякі з останніх акцій;
- Кампанія, яка пропонує знижку або спеціальну акцію на ваші товари або послуги.
3. Кампанія оголошень;
Це електронний лист, що відправляється вашим передплатникам з оголошенням про новий продукт, функції або послуги.
4. Запрошення на захід;
Електронний лист із запрошенням на захід – це кампанія, призначена для підвищення обізнаності про ваші заходи і залучення людей до участі.
Створіть новий список з нуля
Якщо ви плануєте використовувати електронну пошту для спілкування з аудиторією, адрес електронної пошти якої у вас ще немає, вам потрібно почати збирати e-mail адреси і створювати свій список з нуля.
Щоб створити список адрес електронної пошти:
Створіть форму реєстрації на своєму веб-сайті. Коли люди заходять на ваш сайт вперше і їм подобається те, що вони побачили, вони захочуть підписатися на розсилку новин від вашого бренду. Створіть форму для підписки на розсилку і встановіть спливаюче вікно для нових відвідувачів.
Використовуйте старий добрий реєстраційний лист. Якщо він знаходиться в вашому звичайному магазині або на заході, який ви проводите або відвідуєте, коли вас оточують люди, які займаються тим, що ви робите, надайте їм місце для підпису.
Проводьте реєстрацію через соціальні мережі. Якщо у вас немає значного списку адрес електронної пошти (або ви просто хотіли б, щоб він збільшувався), але у вас є зацікавлені передплатники в соціальних мережах, поділіться своєю реєстраційною формою в соціальних мережах.
Щоб додати більше передплатників в існуючий список:
- Організуйте конкурс. Ми дуже зацікавлені в тому, щоб спонукати людей підписатися на розсилку, і ми знаємо, що конкурси працюють. Спробуйте запропонувати приз для якогось щасливого нового передплатника.
- Знижки при першому замовленні. Якщо ви продаєте товари через інтернет-магазин, запропонуйте людям знижку на перше замовлення, якщо вони підписуються на ваш список розсилки. Це не лише спонукає людей підписуватися, а й стимулює їх купувати.
- Хороший контент. Якщо у вас є блог або ви створюєте контент на своєму веб-сайті, то пропозиція відправляти передплатникам ваш кращий контент по електронній пошті є потужним стимулом для їх приєднання до вашого списку. Зробіть ваші електронні листи легкими для обміну. Коли ви створюєте гарні, цікаві та креативні електронні листи, люди захочуть поділитися ними.
Чи можна купувати списки адрес e-mail пошти?
Хоча багато компаній так роблять, але це не зовсім бажано, оскільки «куплені» списки не дуже ефективні. Відсоток їх ефективності 10-20%.
Просто більшість людей з цих листів будуть ідентифікувати вашу розсилку як спам. Деякі фільтри небажаної пошти позначають кампанію, якщо хтось з тим же IP-адресою раніше відправляв спам. Все-таки кожна компанія має репутацію і необхідно дотримуватися закону про захист від спаму. Це ваше обличчя, ваша репутація.
Правила розсилки
Не забувайте деякі правила. Ви повинні включити посилання для скасування підписки і давати людям можливість відмовитися від підписки на розсилку в кожному відправленому вами листі.
Якщо ви плануєте використовувати електронну пошту, щоб підтримувати зв’язок з існуючими клієнтами, тоді ваш список адрес електронної пошти може бути сформований шляхом імпорту відомостей про існуючих клієнтів в обраний вами інструмент маркетингу електронної пошти.
Ваші метрики можуть багато розповісти вам про ефективність кампанії та про те, як поліпшити ваші поштові кампанії, але є дві речі, які ви завжди повинні робити після кожної кампанії, незалежно від того, як вони виконувалися.
1. Переслати ще раз вашу розсилку
Незалежно від того, наскільки ефективна тема, у вас завжди будуть передплатники, які не відчиняють її з різних причин. Надішліть свій електронний лист ще раз, орієнтуючись на сегмент списку тих, хто не відкривав його з першого разу.
2. Чистіть свої списки
Якщо повторна відправка як і раніше призводить до низьких показників залученості деяких ваших передплатників, не бійтеся очистити свій список. Регулярно перевіряйте дані передплатників для моніторингу активності і рейтингів залученості. Видаліть або додайте адреси тих, хто не бере участь, щоб поліпшити загальні показники ваших основних передплатників.