Система автоматичного моніторингу інформаційного поля — сучасний надійний інструмент, яким користуються тисячі брендів по всьому світу. Але його ефективність напряму залежить від якості налаштування. Розбираємо найпоширеніші помилки, аби всі необхідні згадки одразу потрапляли до аналітиків та піар-спеціалістів.

7 помилок при налаштуванні моніторингу ЗМІ
Помилка 1. Ключові слова визначені некоректно
Найчастіше налаштування системи моніторингу ЗМІ розпочинається з визначення ключових слів, які потрібно буде шукати. Зазвичай це назва компанії/організації, імена її керівників, назва продукту. Якщо назва компанії чи продукту унікальна — вам пощастило і налаштування системи пройде без складнощів. Але частіше назва може бути не унікальною (так само можуть співпадати і прізвища керівників). В такому випадку варто переглянути результати пошуку Google — подивіться, з якими словами разом з вашим ключовим словом видача стає не релевантною. Наприклад, ваш продукт – цукерки, але на ринку присутній бренд кави з аналогічною назвою. Відповідно, “кава” буде ваше “мінус” слово для зазначення слова-виключення у моніторинговій системі.
Помилка 2. Ключові слова не оновлюються
Список ключових слів варто регулярно переглядати та оновлювати. До того ж, часто виникає потреба додати на постійній основі або тимчасово нові ключові слова для моніторингу. Для системи медіамоніторингу — це збільшення масиву інформації для аналізу і тому може призводити до зростання вартості послуг для користувача. Якщо ваш список ключових слів може часто змінюватися або зростати, найкраще обрати систему моніторингу ЗМІ з якнайбільшою кількістю ключових запитів. Наприклад, система Pulse дозволяє одночасно створити до 100 ключових запитів та отримати за ними безлімітну кількість згадок.
Помилка 3. Автоматична тональність не проходить перевірку
Для аналітики присутності бренду в інформаційному полі використовують різні метрики, які потім можуть бути базою для оцінки роботи піар-фахівців. Практично всі сучасні системи медіамоніторингу автоматично розпізнають тональність публікацій. Зараз, коли штучний інтелект все частіше інтегрують у системи моніторингу, помилки при визначенні тональності публікації скоротилися. Але у брендів є особливості, а піар-фахівці можуть по різному оцінювати схожі публікації: для когось це — негатив, для когось — умовно-нейтральна згадка. Перевіряйте тональність вручну, щоб отримати якісну фінальну аналітику, яка дійсно відображає, як саме представлений ваш бренд чи організація.

Pulse – це інструмент для моніторингу ЗМІ та соціальних мереж
Помилка 4. Відсутні джерела в базі
Найчастіше пропуски публікацій зі згадками трапляються у нішевих продуктів/брендів, або на нових майданчиках/щойно створених медіа, або ж в регіональних геолокаціях. Звичайно, кожна система моніторингу щодня працює над розширенням власної бази джерел, щоб забезпечити найкращий сервіс автоматично. Але якщо ви працюєте з продуктом у певній ніші і вам важливі згадки на невеликих галузевих майданчиках — варто додати їх в базу джерел самостійно. Це саме стосується і появи нових медіа, які мають відслідковувати піар-спеціалісти. В системі Pulse Media Scout додавання нових джерел можливе як самостійно, так і за допомогою служби підтримки.
Помилка 5. Не налаштовані сповіщення
Згадки може пропустити не система, а користувач. Нарада, подія, фокус на інших задачах — і згадка, яка вже є у системі, залишається непоміченою. Зменьшіть таку вирогідність, налаштувавши оперативні оповіщення. Це дозволить оперативно ескалювати критичну згадку, виявити некоректні використання вашого бренду, швидко “зловити” хвилю негативу.
Помилка 6. Не визначені ролі користувачів
При налаштуванні системи моніторингу важливо чітко розуміти яким користувачам може бути потрібен який функціонал. Наприклад, якщо у команді є медіа-аналітик, який щодня користується системою, йому потрібні якнайширші можливості: додавання ключових слів, створення нових проєктів, коригування тональності, тощо. Керівнику піар-підрозділу важливіше мати доступ до аналітики або окремих критичних проєктів за ключовими словами, які дозволяє створювати Pulse Media Scout.
Помилка 7. Відсутні KPI для моніторингу
Добре чи погано працює ваш моніторинг? Кількість нерелевантних згадок, пропуски публікацій, оперативність підтримки та реагування на запити — все це потрібно враховувати при аналізі щоденної роботи з системою моніторингу ЗМІ. Надавайте зворотній звʼязок — це допоможе налаштувати систему так, щоб вона максимально відповідала потребам бізнесу та вирішувала конкретні піар-задачі.