Часта ситуація, коли необхідна реклама нового продукту або послуги, такі стандартні інструменти інтернет-маркетингу, як таргетована і контекстна реклама, контент-маркетинг, – неефективні.
У цих випадках залучають інфлюенсерів – блогерів в Instagram, які для своїх передплатників є авторитетами і лідерами думок. Тому представлені ними продукти позитивно сприймаються аудиторією і отримують попит.
Щоб реклама була ефективною, важливо правильно вибрати інфлюенсера. Це можна зробити самостійно, але є ймовірність помилитися і звернутися не до тієї людини. Більш надійний спосіб – використання сервісу аналітики. Хорошим прикладом є TrendHERO.
Переваги інфлюенс-маркетингу
Інфлюенс-маркетинг вважається одним з найефективніших способів просування товарів і послуг. Його розвиток починався з маленької ніші, а сьогодні це величезна індустрія.
Ідеальним майданчиком по праву вважається Instagram. Користувачі цієї соцмережі дуже активні, тому шанс на те, що вас помітять і поділяться вашим контентом, значно більше, ніж на інших майданчиках.
Головна перевага інфлюенс-маркетингу полягає в тому, що він дозволяє стерти традиційні рекламні бар’єри. Продукт презентує людина, якій довіряють, значить, до його думки точно прислухаються.
Блогер знає, як слід донести інформацію своїм передплатникам, щоб їх зацікавити. Як правило, він ділиться власним досвідом, висловлює особисту думку і при цьому підкреслює позитивні сторони продукту. Це виглядає дуже природно і ненав’язливо.
Щоб скористатися інфлюенс-маркетингом для локального просування, необхідно виконати такі дії:
- продумати концепцію реклами;
- знайти підходящого лідера думок;
- домовитися про співпрацю;
- обговорити нюанси реклами;
- проконтролювати виконання роботи.
Вартість послуг блогера залежить від його «розкрученості». Цей термін включає в себе впізнаваність людини, кількість передплатників і їх активність.
Інфлюенсери з багатомільйонною аудиторією можуть зажадати дуже велику винагороду. Тому, якщо ваш бюджет обмежений, варто звернутися до блогерів-початківців. Кількість їх передплатників має бути від 5 тисяч. Такі власники акаунтів в інстаграмі нерідко погоджуються на співпрацю на бартерній основі.
Якщо на території охоплення вашого бізнесу немає лідерів думок з настільки широкою аудиторією, тоді при виборі аккаунта слід зробити акцент на якості контенту. Також можна запропонувати співпрацю блогеру, який знаходиться недалеко від вашого місця розташування, наприклад в області.
Вибір формату реклами
Для підвищення локальних продажів через лідерів думок доступні кілька форматів реклами:
- Пост в стрічці. Рекламне фото з невеликим текстом, в якому блогер ділиться інформацією про представлений продукт.
- Відео в стрічці. Огляд товару (послуги) або вираз особистої думки про нього. Такий варіант публікації дозволяє зрозуміти, скільки людей побачило рекламу, так як доступний лічильник переглядів.
- Карусель. Для збільшення залученості аудиторії в одному пості публікують кілька фотографій або відео. Це дозволяє більш детально розглянути рекламований продукт. До того ж каруселі часто потрапляють в рекомендації іншим користувачам інстаграма, які не підписані на обраного лідера думок.
- Stories. Бюджетним варіантом реклами є розміщення поста або відеозвернення в форматі Сторіс. Публікація буде доступна протягом доби.
- Прямий ефір. За статистикою, максимальна залученість аудиторії спостерігається під час онлайн-трансляцій. Блогер в реальному часі рекламує продукт і відповідає на запитання передплатників. Замовник може простежити ефективність такої колаборації в реальному часі, так як бачить кількість глядачів і коментарі.
Щоб зрозуміти, який варіант розміщення реклами приносить найбільші плоди, рекомендується скористатися кількома з них з невеликим проміжком часу.
Як знайти «свого» лідера думок?
Для ефективного просування товарів або послуг необхідно знайти інфлюенсера, пов’язаного з діяльністю вашої компанії, або серед передплатників якого є ваша цільова аудиторія. Наприклад, якщо ви продаєте косметику, звертайтеся до дівчат або б’юті-блогерів.
Зайнятися пошуками підходящого лідера думки можна самостійно, але це займе багато часу. До того ж є шанс вийти на несумлінну людину з «накрученими» передплатниками. Така співпраця не дасть належного результату.
Найрозумнішим варіантом буде використання аналітичного сервісу, такого як TrendHERO. З його допомогою можна провести глибокий аналіз профілю в Instagram і оцінити рентабельність співпраці з блогером більш ніж по 90 метриках.
Щоб визначити, наскільки вам підходить той чи інший акаунт в інстаграмі, необхідно врахувати наступне:
- Залученість профілю, або Engagement rate. Цей показник дозволяє визначити активність передплатників і їх зацікавленість. Чим вище показник – тим більше шансів, що люди прислухаються до рекомендацій блогера. Для акаунтів з аудиторією до 10 000 передплатників оптимальною залученістю профілю вважаються 10-20%. У інфлюенсерів-мільйонників показник може опускатися до 1%.
- Якість аудиторії. Щоб реклама була дійсно ефективною, необхідно враховувати стать, вік і місце розташування передплатників. Їх велика частина повинна бути вашою цільовою аудиторією. Для підвищення локальних продажів потрібно вибирати аккаунт, на який підписані люди, які проживають на одній території з вами.
- Реальність передплатників. Для розкрутки свого аккаунта в Instagram блогери вдаються до різних хитрощів. Одні «накручують» передплатників за допомогою спеціальних програм, інші використовують метод масового фолловінгу. В результаті кількість реальної активної аудиторії значно менша, ніж зазначено на сторінці аккаунта.
- Якість контенту. Гарний профіль і цікаві пости не завжди можуть гарантувати ефективність співпраці з блогером. Потрібно визначити інтереси аудиторії і її поведінку. Для цього слід звернути увагу на те, під якими постами спостерігається найбільша активність. Контент, тематика якого пов’язана з вашою діяльністю, повинна набирати досить багато коментарів і лайків. Це буде вказувати на зацікавленість аудиторії у вашому продукті або послузі.
Завдяки сервісу аналітики можна швидко провести аналіз акаунтів в інстаграмі і на основі отриманих даних вибрати серед них «свого» лідера думок.
Як співпрацювати з лідерами думок?
Для досягнення позитивного результату необхідно правильно організувати роботу з блогером. Знайшовши підходящий аккаунт, в першу чергу потрібно домовитися з його власником про ціну. Можна звернутися відразу до декількох людей, щоб отримати найбільш адекватний цінник. Не бійтеся торгуватися, домовитися можна завжди.
Наступний етап – складання технічного завдання. Як правило, воно складається з 3 частин:
- Загальна інформація. Опишіть в цілому, як ви бачите рекламу. Який посил повинен донести блогер своїй аудиторії і до яких дій її закликати. Також слід вказати бажаний варіант публікації.
- Візуальна складова. Можна надати інфлюенсеру готові фотографії або відеоматеріал. Якщо їх немає, тоді слід викласти свої побажання щодо зображення: колір, ракурс, локація тощо.
- Текст. Блогер повинен продумати рекламний текст самостійно, щоб він виглядав природно. Замовник може вказати ключові слова і фрази, які важливо використовувати в описі до посту або у відео.
Коли всі істотні моменти і нюанси обумовлені, необхідно вибрати день і час розміщення рекламної публікації. Щоб отримати максимальне охоплення і залученість, потрібно проаналізувати, в який час доби і в який день тижня передплатники проявляють найвищу активність.
Не потрібно аналізувати дані за весь період існування аккаунта в інстаграмі, досить буде останнього місяця. Зробити це самостійно буде складно, тому варто скористатися сервісом аналітики.
Оцінка ефективності реклами
Щоб публікація вийшла вчасно, варто ненав’язливо нагадувати про це блогеру. Затримка всього в 1-2 години може призвести до того, що ви не отримаєте бажаний результат.
У момент виходу поста або сторіс потрібно бути на сторінці інфлюенсера, щоб стежити за лайками, коментарями і переглядами. Ви можете зробити це самостійно або заручитися підтримкою помічника.
Проявляйте активність: відповідайте на питання, запрошуйте на сайт компанії або сторінку в соцмережі. Пропонуйте подарунки у вигляді промокодів, знижок, сертифікатів тощо.
Фахівці відзначають, що безпосередня участь рекламодавця в обговореннях підвищує ефективність розміщення поста в 1,5 рази.
Оцінити результат можна за безпосередніми продажами. Але також слід звернути увагу на кількість переходів на сайт компанії або передплатників, додавши на сторінку в Instagram.
Як показує практика, через лідерів думок в інстаграмі можна роздобути нових клієнтів і суттєво збільшити продаж товарів (послуг). Такий спосіб можна використовувати неодноразово, але з невеликими інтервалами. Також для збільшення ефективності рекомендується залучати до рекламної інтеграції декількох блогерів.