Ряд найбільших рекламодавців повідомили, що тимчасово припиняють роботу з сервісом YouTube. Основна причина такого рішення — розміщення реклами в роликах, які пропагують недоцільні речі. Google приніс свої вибачення і пообіцяли виправити ситуацію, але така відповідь не задовольнила інвесторів.
Серед тих рекламодавців, що пішли знаходяться британський бренд Marks & Spencer, уряд Британії, BBC, банки HSBC і Lloyds, а також американські компанії AT & T, Verizon, Johnson & Johnson і інші. Причина їх відходу в тому, що рекламні ролики компаній показувалися перед відео з небажаним контентом: екстремізм, релігійна пропаганда, расова дискримінація. Проблема лежить на плечах автоматичних алгоритмів YouTube.
Сума, яку втратив YouTube після інциденту, не вказується, але за повідомленнями Reuters мова йде про сотні мільйонів доларів тільки від американських рекламодавців. Всього за останній рік виручка YouTube склала $ 14 млрд.
Ерік Шмідт коментуючи ситуацію пояснив:
Ми з’єднуємо контент і рекламу. Але оскільки ми беремо контент звідусіль, часом трапляється, що він не відповідає рекламі. Зараз ми активно працюємо над вирішенням цієї проблеми
Але ця заява не надала впевненості інвесторам Alphabet. Акції компанії впали за кілька днів на 4%. Через це компанія втратила в капіталізації більше $35 млрд. При цьому, акції компанії продовжують падати в ціні.
Втрата рекламодавців є серйозною проблемою для будь-якої медіа-компанії. YouTube має перед собою серйозного конкурента, Facebook, який активно шукає нові способи заробітку, в тому числі і за допомогою реклами в відео. Таким чином, рекламодавці знайдуть собі заміну YouTube в новому майданчику.