Серед користувачів інтернету іноді існує думка, що інтернет-роботи могли б повністю взяти на себе всі функції маркетологів і продавців. Звичайно, штучний інтелект стає все більш затребуваним, і багато фахівців побоюються можливості втратити дохід. Незважаючи на ці міркування, роботи не приховують такої загрози на сьогоднішній день.
Неможливо передбачити ймовірність стрімкого технологічного прогресу роботів в найближчому майбутньому. Все ж вони можуть стати помічниками, а не заміною людей.
Чат-боти
Це автоматичні системи, що дозволяють маркетологам ефективно використовувати час.
Бот являє собою комп’ютерну програму, яку налаштовують відповідно до потрібного переліку команд для виконання, після чого він діє самостійно. Така система функціонує швидше, продуктивніше і точніше, ніж людина. Не обов’язково знати всі тонкощі налаштування ботів, а також не потрібно особливих зусиль і витрат.
До сьогоднішнього дня боти користувалися спірною популярністю, тому їх функціонал ще в процесі розробки. Але ви можете їх задіяти в свій бізнес вже сьогодні.
Чи з’явився у вас стимул до впровадження чат-ботів? Як це здійснити? Нижче представлені методи для залучення чат ботів в будь-який бізнес-проект. Джерело: neilpatel.com
1. Спілкування з відвідувачами сторінок в Інтернеті
Це найпопулярніша робота чат-ботів, яка має багато плюсів для сайту. Вони виконують ознайомчу функцію. Якщо ваша пропозиція не інформативна, і не зацікавила потенційних клієнтів, то вони залишають сайт і потім обходять його стороною. Тому на перший план виступає консультація клієнтів, але двосторонній діалог може бути утруднений технічно. Тут допоможе чат-бот в образі живої людини, який відповість на всі питання в листуванні.
Приклад такого функціоналу боти на My.LiveChatInc.com.
Багато замовників люблять вести діалог саме з ботами (57% користувачів за даними Econsultancy).
Згідно з анкетуванням Ubisend, половина респондентів звертаються саме до чатів замість телефонного та e-mail зв’язку. Вам не потрібно напрягати групу професіоналів для спілкування з клієнтами, адже за допомогою чат-бота комунікація стає простіше простої.
Важливо переконатися в мовній доступності при підготовці бота до роботи, і зробити з нього рекламне обличчя фірми. Сувора офіціозність не до місця при спілкуванні.
Чат-боту можна присвоїти ім’я і зробити аватарку. Фахівцям, які надають підтримку роботів, переналаштувати їх до ваших потреб.
Кожному боту присвоюється ім’я і зовнішність відповідно до налаштувань за замовчуванням, але можна зробити йому обличчя і ім’я конкретного працівника у вашій фірмі.
Відвідувачі, які контактували особисто з цією людиною, можуть навіть не помітити, що розмовляють з віртуальним співрозмовником.
2. Виділіть час на вивчення
Той, хто займався вивченням тематики для публікації, знає, що цей процес трудомісткий. Чат-боти навчилися використовувати найпродуктивніші методи роботи з інформацією, що вражає уяву будь-якого дослідника.
Так, розглянемо GrowthBot.
Його функції включають як вишукування потрібних даних, так і аналітичну роботу. Важлива риса – відкритість в Slack, Facebook Messenger і Twitter. Оскільки багато хто знайомий з такими соціальними мережами, то наступним етапом стане встановлення GrowthBot.
Бот може замінити вас при виконанні щоденних рутинних операцій, дозволяючи зайнятися головною справою.
Якщо ваші дослідження не вимагають особливих зусиль, то без чат-бота можна і обійтися. Але якщо людина постійно знаходиться в пошуку нових даних і стежить за просуванням схожих фірм, то допомога робота стане незамінною.
3. Встановлення лідів
Ви все правильно зрозуміли. Функція чат-ботів включає визначення лідів для вашої фірми.
Величезні труднощі часто виникають при роботі з лідамі. Для них потрібно підготовчий процес, покупка, і, незважаючи на виправданість всіх зусиль, ці операції дуже стомлюючі. Так чому б не доручити цю роботу боту?
Щоб дізнатися про поведінку клієнтів досить вбудувати в алгоритм список питань. Таке опитування проходить дуже гладко, а клієнт може навіть не помітити, що спілкується зі штучним інтелектом.
Driftbot by Drift наочно демонструє цей процес. Його візуальне оформлення дуже натуральне. Покупці охоче стануть спілкуватися в звичайному, нормальному листуванні з нібито людиною.
Поєднуйте роботу ботів і людей для ефективного вивчення можливих лідів.
Чат-бот може шукати необхідний сервіс або товари для можливих лідів. Далі в роботу вступає людина. Так можна легко використовувати різні методи підтримки лідів.
4. Організація колективу
Термін «політика маркетингу» включає використання таких інструментів, як SEO, Facebook Ads і листування в блогах. Але багато хто недооцінює значення колективу (співробітників), від якого в значній мірі залежить успіх маркетингу.
Час від часу в групі з’являються непорозуміння. Але дотримання однієї мети нівелює тертя і підвищує продуктивність. Інтернет-помічники Standup Bot і Nikabot допомагають контролювати групу віддалених виконавців шляхом інформування останніми новинами та хід їх роботи.
Найякісніші продукти, як показує досвід, створюються в злагодженому колективі, незалежно від кількості людей в ньому. Але узгодженість залежить від того, скільки часу і зусиль приділяти групі.
5. Індивідуалізація досвіду користувачів
Часто користувачі (71%) використовують індивідуалізовані рекламні повідомлення, і взагалі індивідуалізацію у всіх сферах. Суперники можуть обіграти вас при відсутності персоналізації. Для цієї мети відмінно підходять чат-боти.
Один з методів персоналізації за допомогою ботів – анкетування. Так, для них можна створити алгоритми для опитування користувачів і персоналізацію даних.
CNN’s bot створює розсилку новин, які могли б бути найбільш цікавими для певного контингенту. Він є популярним новинним сервісом. Така задумка присутня в кожному виді чат-ботів.
Індивідуалізувати можна багатьох ботів з Facebook Messenger. Спочатку користувачі вибирають з ряду опцій потрібні, потім бот на їх основі показує дані.
Кожен користувач може отримати индивидуализированную реакцію на основі свого запиту на всіх стадіях продажу.
Таким чином, боти покликані допомагати, а не конкурувати з вами.
6. Вбудовування ботів в програми месенджерів
Месенджери – одне з місць, де чат-боти можуть проявити себе найбільш повно. Вони ведуть комунікацію з замовниками та поширені в Slack і Facebook Messenger.
Як працює комп’ютерний пакет чат-ботів?
Їх завдання можуть бути одно- або багатофункціональними:
- чат-бот Birdly займається бухгалтерією в Google Sheet;
- MazenBot направляє інформацію SEO в Slack. Він стане в нагоді для аналізу популярності вашої сторінки;
- Slack надає посилання на чат-ботів, функції яких – анкетування, статистика, розсилка тощо;
Розглянемо функціонал чат-бота з Facebook Messenger.
Бот з Facebook Messenger – актуальна течія в прямій комунікації з замовниками, які можуть замінити вас. Як правило, ці боти схожі на вищезазначених, але працюють в Facebook.
Боти в Messenger дуже корисні для інтернет-продажів. Це досить легко, все виконує бот. Він перенаправляє покупця на товар, що полегшує продаж необхідних товарів.
Їх легко використовувати і не потрібно знати основи програмування. Це переконливі дані на користь ботів з Facebook Messenger, що створюють політику продажів.
7. Реалізуйте свій товар
Самий улюблений спосіб задіяти чат-ботів, це використання їх в продажах, і тут можна говорити довго. Ваш бот може продавати товар сам, без зовнішньої допомоги. При цьому покупка можлива через сервер чат-бота.
Фірма «H&M» має чат-бота в месенджері Kik для реалізації одягу. Бот може запитувати клієнтів про вік, стать і смаки моди. Він розвиває розмову, а відвідувач може не здогадатися, що спілкується з роботом. Це виглядає як допомога друга у виборі одягу. Після того, як клієнт визначився, месенджер Kik перенаправляє його на сторінку магазину «H&M». Купівля здійснюється звичайно, але весь процес проводить чат-бот.
Використання ботів з різними акціями для клієнтів – ще більш ефективний маркетинговий метод, який зменшує навантаження на вас.
8. Ви можете подивитись деталі про стать і психологічний портрет
Пошук всіх даних про замовників входить у функції чат-бота. При цьому для клієнтів він не буде важким і набридливим. Все виглядає як невигадлива бесіда.
Половині клієнтів більше подобаються чати, ніж інші види комунікації. Люди віддають свій час чат-боту. Вони викликають довіру, і користувачі відкритіші з ними. Клієнт може розповісти як про об’єкті покупки, так і про його мотиви придбання.
Це стає можливим завдяки чатам. Наприклад, чат-бот Nordstrom. Бот після отримання інформації зберігає її і здатний далі передавати.
Цього мало? Чат-боти можуть вести облік покупок юзера. Так вдосконалюється індивідуальний підхід для наступних дій.
Інформація про покупців – важливий сегмент політики продажів. Багато фахівців з продажу недооцінюють цей фактор. Проявляйте залученість і у вас з’явиться більше інформації про найважливіші юзерів. Вам буде що запропонувати їм потім, а продажу стануть ефективніше.
9. Підвищуйте інтерес вже на початку розмови
Маркетологи вже багато років вивчають питання початку «контакту» з потенційними клієнтами. Як правило, це здійснюється завдяки рекламі.
Чат-бот вміє ініціювати бесіду з користувачем. Він імітує модель продавця, який вітає онлайн-покупців в магазині, ніби користувач спілкується з людиною. При віртуальному спілкуванні чат-бот конкретизує мети покупки, опитуючи клієнтів.
10. Сервіс підтримки покупця після оплати
Існує ряд товарів, які після покупки не відразу використовуються покупцями. Люди можуть потребувати інструкцій, наприклад, з налаштування обладнання, догляду за річчю тощо. Якщо віртуальний робот не може відповісти на дані питання, то він надасть посилання або чиїсь додаткові послуги/товари. Таким чином, в маркетинговий план можна ввести не одну опцію продажів, а комплекс. Відчувши підтримку з боку веб-сайту, покупець може стати постійним відвідувачем вашого сайту.
Висновок
Технічний прогрес за останні роки, особливо в сфері інтернет-продажів, вражає уяву. Але залишається незмінним бажання досвіду, незважаючи на можливу глобальну автоматизацію.
Чат-боти роблять продажі автоматизованими, але не безлікими. Якщо ми будемо враховувати бажання клієнтів завжди і всюди, то робота ботів стане бездоганною.
Варто спробувати впровадити різних спамерських та пошукових роботів для здійснення продажів, але контролюйте їх діяльність. Вони на багато здатні, а майбутнє з ними виглядає райдужно.
А ви користувалися чат-ботами в сфері продажів?