Гадаю, вже багато хто знайомий з подкастами. Це серія цифрових аудіофайлів, які можна завантажити на телефон, планшет або ноутбук. Хто завгодно може їх записати і опублікувати. Слухачі можуть знайти тему, про яку вони хочуть почути, завантажити подкаст на цю тему і прослухати його.
Сфера доволі швидко розвивається і очікується, що тільки до кінця 2020 року компанії витратять понад 500 мільйонів доларів на подкаст-рекламу.
Стів Пратт, партнер Pacific Content, компанії зі створення оригінальних подкастів, говорить про це так:
«Споживачі тепер настільки уповноважені, що можуть обійти практично будь-який вид маркетингу, який захочуть. Люди будуть ігнорувати або пропускати все, що їм не подобається. Тому бренди повинні хапатися за будь-які нові можливості і техніки ».
Так яка ж користь від подкаст маркетингу бізнесу?
Ось чинники, за якими вам варто внести подкасти в свою бізнес – стратегію:
У століття цифрових технологій кожен винахід спрямован на те, щоб зробити наше життя простіше. Подкасти – справжній порятунок в цій справі, особливо для зайнятих людей: ми можемо слухати їх під час занять спортом, на прогулянці, в машині або під час домашньої метушні. До речі, Apple Car Play, яка тепер постачається у вигляді вбудованого додатка в 24 основних автомобільних брендах, також надзвичайно популярна. Вони можуть наздогнати нас тоді, коли ми не доступні для всіх інших каналів реклами, та й конкуренції тут зараз набагато менше, що і робить цю сферу такою привабливою.
Американське рекламне агентство Midroll опитало більше 150 000 слухачів подкастів і виявили, що 72% купили продукти, про які чули в подкаст-рекламі. Також помітили, що цифрові аудіофайли найбільш популярні серед людей у віці від 18 до 34 років, 66% слухачів має вищу освіту, ступінь бакалавра або вище, а 44% опитаних заробляють від 75 000 доларів або більше на рік.
Слухачі, схоже, молоді, освічені та забезпечені. Для компаній це просто клієнти мрії.
Сет Грін, автор багатьох бестселерів з маркетингу, говорить:
«Подкасти – це можливість гіпер – таргетингу. Наприклад, ви бажаєте подати свій продукт успішним власникам бізнесу, то подкаст SharkPreneur (популярний в США подкаст про бізнес та інвестиції) стане безпрограшним варіантом».
Але реклама в відомому подкасті – не єдиний варіант для вас
Багато брендів, такі як Starbucks, eBay, Microsoft і NatWest, вже створюють своє «шоу», що можете спробувати опанувати і ви, а бонусом стане те, що у вас буде можливість рекламувати свій продукт, коли і скільки вважаєте за потрібне, без зайвих витрат.
Існують різні типи брендованих подкастів:
- Ви можете демонструвати вашу область знання. Так, наприклад, у Tinder є власне «шоу» про знайомства, а eBay дає натхнення і поради людям, що відкривають власний бізнес.
- Другий тип – це коли контент відповідає цінностям вашої компанії. У Starbucks є подкаст, в якому розповідають про звичайних людей, які змінюють свої спільноти.
- Це може бути і просто story telling подкаст (Розповідь історій). Як правило, тут практично відсутні будь-які ефекти і голоси, крім ведучого. Навіть реклама просто читається, без зайвих рухів тіла цілої команди звукорежисерів. У такому стилі працює TED Radio Hour.
Багато людей дивляться відео і думають, навіщо взагалі потрібні аудіофайли. Але насправді з аудіо люди проводять більше часу, ніж з відео, що дає вам більше шансів для залучення потенційних клієнтів. До того ж слухачі подкастів – це супер залучена аудиторія: 80% слухають більшість, якщо не всі, епізоди, які вони завантажують. Це неймовірна лояльність, якщо порівняти її із середнім часом перегляду відео на YouTube.
Також порівняйте 300 годин відеороликів, що завантажуються на цю платформу кожну хвилину, та 5 мільярдами відеороликів, які дивляться кожен день. Стати значимою особою в своїй області на YouTube набагато складніше, ніж авторитетним подкастером.
Якщо ви все ж вирішили не морочитися над власним шоу, то спершу слід знайти відповідний «грунт»
Не намагайтеся нав’язувати свою рекламу там, де їй не місце, виключно через розмір аудиторії. Але завжди є винятки з правил, які треба брати до уваги.
Такі компанії, як Midroll, що спеціалізуються на аналітиці, кажуть про пошук підходящої аудиторії ось що:
«Не слід дуже суворо дотримуватися категорії. Не думайте, що комедійні глядачі також не є підприємцями або що слухачі спортивних подкастів не зацікавлені в спеціальних комедійних серіях. Ви можете бути здивовані, наскільки широкі і різноманітні смаки і потреби аудиторії».
Далі продумайте свій підхід
Рекламні подкасти переважно діляться на декілька категорій:
- Вбудована. Реклама, яка є частиною самого подкасту і часто читається ведучим у прямому ефірі. Вони будуть жити вічно всередині його змісту. Всі, хто викачує подкаст, чують одне і те саме оголошення.
- Динамічна. Оголошення вставляються після закінчення подкасту через сервер оголошень. Не всі користувачі будуть чути одне і те саме динамічно вставлене оголошення при завантаженні подкасту.
Не існує універсального підходу, але кілька організацій виміряли ставки CPA (ціна за придбання) між двома типами реклами і виявили, що вбудована реклама, як правило, приблизно в 3,5 рази ефективніше, ніж динамічно вставлена.
Курт Кауфер, директор по маркетингу в Ad Results Media, провідне світове агентство аудіо та подкастів, так описує їх дослідження рекламних переваг:
«Ми взяли вибірку наших найбільших клієнтів в третьому кварталі (які купують як вбудовану, так і динамічно вставлену рекламу) і виміряли рівні CPA між двома тактиками розміщення реклами. В середньому по всіх типах показу вбудована реклама була приблизно в 3,5 рази ефективніше динамічно вставленої з точки зору ціни за конверсію».
Але чи є час і місце для використання динамічно вставлених оголошень? Абсолютно. Наприклад, ваш контент містить пропозицію, термін дії якого закінчується.
І відстежуйте рентабельність інвестицій
Щоб отримати дані, необхідні для підтвердження окупності інвестицій в рекламу, вам слід вбудувати в свої оголошення деякі механізми відстеження. Є кілька способів зробити це.
Один з найпростіших способів – додавати персональну URL-адресу, яка являє собою коротку, легко запам’ятовувану веб-адресу, за якою слухачі переходять на цільову сторінку.
Slate Group Studios провела недавнє дослідження бренду для свого інвестиційного подкасту Wealth Wits. За допомогою URL вони визначили, що реклама подкастів більш ніж в два рази ефективніше банерної реклами в підвищенні впізнаваємості бренду.
Ви також можете згадати промокод в своєму оголошенні, який слухачі можуть використовувати при покупці. Це простий спосіб безпосередньо зв’язати витрати на рекламу з окремими рекламними кампаніями.
Незалежно від того, чим ви займаєтеся, конкуренція завжди буде присутня. Можливо, ваші продукти або послуги перевершують інші доступні на ринку варіанти і рентабельні, але люди не будуть активно купувати, поки не розпочнуть дізнаватися вашу компанію. Це означає, що наявність кращої пропозиції не допоможе вам збільшити прибуток. Тому слід зосереджуватися не тільки на угодах і пропозиціях, а й варто подумати про щось нове і ефективне в своєї маркетинговій стратегії.
І цим «ковтком свіжого повітря» для вашого бізнесу може виявитися саме подкаст. Гарне подкаст-шоу може допомогти вам зміцнити репутацію, заслужити довіру і позиціонувати вас як авторитет в своїй галузі.
Також відповіді на найбільш поширені питання про подкастах ви можете прочитати тут.