Власний інтернет-магазин дозволяє використовувати безліч каналів продажів: маркетплейси, соцмережі, Google Ads тощо. Про особливості найпопулярніших каналів розповіли фахівці з компанії Хорошоп.
Сучасна ситуація на ринку онлайн-торгівлі
Маркетплейси, Google і Facebook постійно змагаються між собою за частку ринку. Українські маркетплейси розширили свій вплив завдяки тому, що Rozetka купила Prom, в Америці Amazon поступово відвойовує все більшу частину ринку у Google. Але маркетплейси навряд чи отримають ринкову монополію, адже Google і Facebook постійно розширюють свій рекламний функціонал і привертають рекламодавців. Спільне дослідження Livepage і Хорошоп показало, що у 36% власників інтернет-магазинів максимум продажів приносить контекстна реклама в Google, у 19% – реклама в соціальних мережах.
Канали, які приносять найбільше доходу інтернет-магазинах
Особливості торгівлі на маркетплейсах
Маркетплейси – це популярні майданчики з великою кількістю відвідувачів, на які можна вивантажити товари і продавати їх, сплачуючи при цьому частину прибутку майданчику. Найпопулярніші маркетплейси в Україні – Prom, Rozetka, Lamoda тощо.
Так виглядає картка товару на маркетплейсі Prom
Щоб вибрати відповідний майданчик, прочитайте порівняння українських маркетплейсів . Після того, як ви визначитеся, потрібно підписати договір з обраним маркетплейсом, створити і завантажити фід з товарами і пройти модерацію.
Вартість послуг залежить від маркетплейса. Наприклад, користувачі Rozetka платять стандартний щомісячний внесок 100 грн та комісію від 2 до 25% за кожен проданий товар. Вартість пакетної пропозиції Prom залежить від кількості представлених товарів. Якщо у вас тисяча товарів, потрібно буде платити 5 400 / рік плюс вкладення у внутрішню рекламу майданчики ProSale.
Головна перевага маркетплейсов в тому, що їх популярність забезпечує постійний потік клієнтів. Але потрібно дотримуватися внутрішніх правил маркетплейса, немає можливості повністю взяти на себе модерацію коментарів, а також складніше отримати лояльних бренду покупців.
Особливості використання реклами Google Ads
Контекстна реклама показує вгорі пошукової видачі потрібні сторінки інтернет-магазину з позначкою «Реклама». Контекстну рекламу можна підключити вже на старті роботи інтернет-магазину. Вона допоможе швидко залучити перших цільових відвідувачів.
Так виглядає контекстна реклама в Google
Щоб використовувати рекламу, потрібно створити обліковий запис у Google Ads, вказати щоденний бюджет, геолокацію цільової аудиторії, принцип призначення ставок і багато іншого. Під час установки необхідно враховувати низку нюансів, тому найчастіше без експерта не обійтися.
Вартість контекстної реклами залежить від тематики товарів, регіону, на який буде показуватися реклама, періоду показу реклами, конкурентності ніші тощо. Тому лише деякі фахівці називають точну вартість настройки.
Переваги контекстної реклами в тому, що цей канал приносить результати з першого дня роботи і ви отримуєте трафік від потенційно зацікавлених користувачів. Але цей канал відносно дорогий, за деякими тематиками дуже висока конкуренція.
Вигідність контекстної реклами багато в чому залежить від розміру націнки на товар. Подивіться через планувальник, які ціни кліка й бюджети потрібні по вашій тематиці. Потім порахуйте, яку частину націнки ви можете витратити на залучення одного замовлення, щоб залишився прибуток. Часто після такого аналізу приходить розуміння, що контекстна реклама при роздрібній торгівлі буде в збиток. Але якщо ви вмієте робити повторні продажі, вона в довгостроковій перспективі окупиться. Адже оплачуючи контекстну рекламу, ви отримуєте не один продаж, а зацікавленого клієнта, з яким можна працювати в майбутньому.
Особливості використання реклами в соціальних мережах
Таргетована реклама в соціальних мережах дозволяє дуже точно вибирати аудиторію, яка побачить рекламні оголошення. Щоб почати з нею роботу, потрібно правильно вибрати мету, бюджет, аудиторію і плейсмент.
Так виглядає рекламне оголошення в Facebook
Вартість реклами в соціальних мережах залежить від конкуренції в тематиці й типу розподілу бюджету. Але на рекламу потрібно витрачати не менше $1 на день. Переваги реклами в докладному націленні та значному радіусі дії. У 2019 соцмережею користувалося 13 млн українців. Але для якісної настройки рекламних кампаній потрібно розібратися в безлічі нюансів і, крім того, обрана аудиторія може швидко вигоріти, через що її потрібно періодично оновлювати.
Якщо інтернет-магазин добре працює і немає проблем з постачальниками, таргетована реклама — вигідний варіант просування. Щоб отримувати стабільні продажі, потрібен невеликий бюджет, хороший креатив і потрапляння в цільову аудиторію. Якщо вибирати між Facebook та Instagram, все дуже залежить від товару, адже майданчики відрізняються один від одного цільовою аудиторією.
Якщо будете працювати з таргетологом, стежте за окупністю реклами. Її можна починати рахувати через 2-4 тижні після запуску рекламної кампанії.
На який канал робити ставку
- Різним інтернет-магазинам потрібно робити акцент на різні канали продажів. При виборі каналу варто звертати увагу на особливості товару й розмір бюджету на просування.
- Перш ніж запускати рекламу, потрібно зрозуміти, наскільки ефективно працює сайт магазину й соцмережі, чи дадуть вони максимальну конверсію. На сайті мають бути якісні фотографії та детальні описи товарів, соцмережі мають бути живими та містити коментарі клієнтів.
- Потрібно визначити й сегментувати цільову аудиторію, а також визначитися, які меседжі для неї спрацюють. Тільки після цього можна починати робити тестові рекламні кампанії в соціальних мережах або в контекстній рекламі, а також вивантажувати товари на маркетплейси.
- Потрібно пробувати всі канали, не варто робити ставку лише на один із них. Почніть з каналу, в якому ви краще розбираєтеся, або для якого у вас є знайомий підрядник. Решту каналів можна приєднати згодом.