На сучасному конкурентному ринку праці залучення та утримання найкращих фахівців своєї справи стало ключовим завданням для менеджерів з персоналу та HR-фахівців. Один з ефективних способів виділитися серед інших компаній і викликати зацікавленість у претендентів — сильний бренд роботодавця. З посиленням війни за таланти в усьому світі, роботодавці повинні інвестувати в свої HR-бренди більше, ніж будь-коли раніше.
У цій статті розглянемо п’ять ідей, як покращити брендинг роботодавця, щоб залучити найкращих кандидатів на роботу. Але спочатку — про те, що таке брендинг роботодавця і чому він такий важливий.
Брендинг роботодавця: відрізнятись вигідно
Якщо коротко, бренд роботодавця — це спосіб, за допомогою якого компанія позиціонує себе в очах пошукачів та діючих співробітників. Це мистецтво впливу на суспільне сприйняття культури, цінностей та репутації компанії як місця роботи. Сюди можна віднести все: від місії компанії до бенефітів для команди. Іншими словами, бренд роботодавця — це все, що робить організація для комунікації та просування своєї ціннісної пропозиції для працівників.
Важливість бренду роботодавця важко переоцінити, бо він відіграє значну роль у залученні та утриманні найкращих талантів.
Згідно зі звітом Glassdoor 69% опитаних професіоналів хочуть працювати в компанії, якою вони пишаються і яка відповідає їхнім цінностям. Також 70% заявили, що не менш важливо, щоб керівництво активно просувало цінності та культуру компанії.
Відповідно до інших статистичних даних, приймаючи рішення про те, куди подавати заявку на роботу, 84% пошукачів віддадуть перевагу компанії, яка розвиває бренд роботодавця.
Оскільки люди є найважливішою складовою успіху кожної організації, цілком природньо, що роботодавці роблять все можливе, щоб залучити нові таланти на свої робочі місця. То ж як «прокачати» свій HR-бренд та вразити в саме серце профі, залучивши їх до роботи у вашій компанії? Ось 5 простих кроків:
1. Визначте ціннісну пропозицію роботодавця (EVP) за допомогою аудиту бренду
Коли справа доходить до залучення найкращих талантів, ваш бренд роботодавця може принести вам успіх, або звести нанівець усі ваші зусилля. Перш ніж створити переконливий наратив, який відгукуватиметься у пошукачів, ви маєте знати, де ви знаходитесь. Саме для цього і потрібен аудит бренду. Проаналізувавши, як ваш бренд сприймається зараз, ви зможете виявити сфери, які потребують вдосконалення і визначити свою ціннісну пропозицію як роботодавця. Моніторте відгуки колишніх працівників на відповідних сайтах. Збирайте зворотній зв’язок від діючих співробітників. Все це можна використати для створення плану активного управління та покращення бренду роботодавця.
2. Узгодьте бренд роботодавця з досвідом співробітників
Узгодження бренду роботодавця з досвідом співробітників є важливою складовою створення позитивного та привабливого образу компанії для потенційних та чинних працівників.
Почніть з того, щоб зрозуміти, який досвід мають члени вашої команди. Проведіть спеціальні опитування, щоб дізнатися, як вони сприймають роботу в компанії. Переконайтеся, що цінності, які компанія комунікує назовні, відповідають реальному досвіду співробітників.
Якщо ви виявите, що заявлені цінності та досвід працівників розходяться, робіть необхідні коригування. Це може включати в себе зміни в корпоративній культурі, поліпшення умов праці, або внутрішніх процесів.
Постійно відстежуйте, як зміни впливають на досвід членів команди і як ці зміни відбиваються в позитивних зрушеннях у бренді роботодавця.
3. Проаналізуйте, чому працівники покидають компанію
Розуміння причин, через які співробітники покидають компанію, є критично важливим для покращення бренду роботодавця та утримання талантів. Тож ретельно аналізуйте вихідні інтерв’ю (попередньо подбавши про їх анонімність), щоб дізнатися, що стало причиною звільнення.
Після отримання інформації класифікуйте причини на основі спільних факторів. Це може бути, наприклад, низька оплата, відсутність можливостей для розвитку, конфлікти в команді, неприйнятна корпоративна культура тощо.
Підтримуйте постійний діалог зі співробітниками, щоб зрозуміти їхні потреби та відчуття. Це допоможе завчасно виявити проблеми та вжити заходів для їх вирішення.
4. Зробіть співробітників обличчям компанії
Члени вашої команди є найкращими представниками бренду компанії. Вони можуть надати потенційним кандидатам цінну інформацію про культуру організації, атмосферу всередині колективу, а також про можливості зростання. Тож, щоб залучити найкращі таланти, відзначайте успіхи співробітників та їх досягнення на своїх сторінках у соціальних мережах. Заохочуйте їх надавати правдиві відгуки про свій досвід роботи з вами. Підкресліть, як їхня кар’єра розвивалася від початкових позицій до більш відповідальних ролей і не забудьте розповісти їхні історії успіху на корпоративних майданчиках. Таким чином, ви не тільки залучите високоякісних кандидатів, але й покращите моральний дух співробітників та рівень їхнього утримання.
5. Популяризуйте свої зусилля у сфері КСВ
Крім того, що кандидати хочуть отримувати задоволення від роботи, вони також хочуть працювати в компаніях, які поділяють їхні цінності та позитивно впливають на суспільство. Ось чому для залучення найкращих талантів важливо продемонструвати прихильність вашої компанії до зусиль у сфері екологічних, соціальних та управлінських питань.
Переконайтеся, що ваші КСВ-ініціативи узгоджуються з цінностями та культурою вашої компанії. Поділіться своїми зусиллями в соціальних мережах і на сайті, а також підкресліть позитивний вплив, який ваша компанія робить на навколишній світ. Адже зараз, як ніколи, важливо спрямовувати зусилля на реалізацію КСВ-проектів, особливо тих, які мають на меті допомогти армії.
Демонструючи свою відданість КСВ (корпоративна соціальна відповідальність) та щире бажання змінити світ на краще, ви зможете залучити кандидатів-однодумців та покращити показники утримання персоналу.
Покращення бренду роботодавця — це не лише важлива задача, але й стратегічна необхідність для сучасних компаній, які прагнуть привернути увагу кращих з кращих на ринку праці, адже їх імідж в очах працівників та потенційних кандидатів може суттєво вплинути на конкурентоспроможність та ефективність бізнесу.
Розпочинаючи роботу, необхідно пам’ятати про те, що — це постійний процес, який вимагає уваги, зусиль та часу. Однак, сфокусувавшись на цьому та зробивши це своєю стратегічною пріоритетною задачею, ваша компанія може не лише підвищити свої позиції на ринку праці, але й забезпечити сталість та зростання в майбутньому.