Модні тенденції електронної комерції в 2020 році будуть в першу чергу підживлюватися бажаннями та очікуваннями споживачів. Процес взаємодії сучасного покупця з цифровими каналами перейшов на 360 градусів від лінійної моделі до більш складної подорожі по різним онлайн і офлайн сенсорним точкам. В цілому, споживачі звикають до інформаційного шуму і стали більш вибагливі. Достукатися до них можливо шляхом підвищення загального купівельного досвіду і вибудовування “відносин” з брендом.
Згідно з даними звіту The Fashion and Apparel Industry, світовий дохід від електронної комерції, за оцінками, виросте з 481,2 млрд доларів 2018 року до 712,9 млрд доларів до 2022 року. Основна причина цього феноменального росту може пояснюватися:
- Розширення онлайн-доступу через смартфони та інші портативні пристрої.
- Інноваційні технології, прийняті модними сайтами електронної комерції і топовими сайтами одягу.
- Ринки, що постійно розвиваються за межами Заходу.
- Мілленіали – основні клієнти модних брендів електронної комерції.
Але просто мати модний сайт для електронної комерції недостатньо. Клієнти хочуть, щоб їх шопінг був захоплюючим, персоналізованим і інтерактивним, а також приємним. Отже, знову ж таки, модні тенденції електронної комерції в 2020 році будуть в першу чергу підживлюватися бажаннями та очікуваннями споживачів. Їх смаки і переваги визначають тенденції на найближчі роки.
Модні тенденції fashion e-commerce, на які варто звернути увагу в 2020 році
Технологія буде домінувати, поєднуючи інновації з уподобаннями клієнтів. Давайте подивимося на деякі майбутні тенденції, які будуть монополізувати модні компанії електронної комерції.
1. Штучний інтелект
Персоналізація на основі ШІ
Якщо ви до цих пір не користуєтеся штучним інтелектом для спілкування зі споживачами, ви напевно відстаєте. Згідно з дослідженням, проведеним IMRG & Hive, три чверті модних брендів електронної комерції будуть інвестувати в ШІ протягом наступних 2 років. Гігант електронної комерції Alibaba вже вклав 15 мільярдів доларів в науково-дослідні лабораторії, намагаючись стати лідером ШІ. З іншого боку, Gartner прогнозує, що до 2020 року клієнти будуть керувати 85% своїх відносин з брендом, не взаємодіючи з тією людиною.
Персоналізація на основі ШІ прагне забезпечити те, щоб:
- Клієнти не витрачали свій час на перегляд непотрібних товарів.
- Їм вдавалося знайти продукти, які їм подобаються і які вони хочуть.
- Досвід клієнта був персоналізований.
І все це може бути досягнуто за допомогою ШІ. Ми розглянемо, як ШІ повільно і неухильно трансформує модну середу електронної комерції, і як деякі з кращих модних сайтів електронної комерції використовують персоналізацію на основі ШІ, щоб надати своїм клієнтам дійсно новий досвід покупок.
Наприклад, Mavi.com використовує програмне забезпечення Perzonalization для штучного інтелекту, щоб відображати розділ «Вам також може сподобатися» під кожною сторінкою продукту.
Використовуючи дані, отримані від клієнтів, які ведуть сайти електронної комерції прогнозують, чи виражають їх клієнти будь-які ознаки покупки певного продукту, аналізуючи кількість відвідувань сторінок продукту, коефіцієнти відкриття електронної пошти тощо. Потім ці дані використовуються для створення кращого і позитивного досвіду покупок.
Персоналізація на основі ШІ також все частіше використовується для рекомендації продуктів покупцям. Поза всяким сумнівом, було доведено, що покупцям подобаються рекомендовані продукти і пропозиції, які мають до них відношення, і їм подобається прискорювати процес покупки.
Машинне навчання за допомогою пошуку на місці
Деякі модні веб-дизайни електронної комерції також включають машинне навчання для поліпшення пошуку на місці. Наприклад, інтелектуальне автозаповнення Fashion Nova економить час покупців, а також завантажує популярні продукти – все і відразу.
Віртуальні помічники / стилісти на базі ШІ
Ще одна річ, яка перевершує чат-ботів в fashion e-commerce, – це віртуальні помічники з штучним інтелектом, які дозволяють вести справжні розмови один на один. Ці помічники допомагають кінцевому користувачу в пошуку того, що він шукає. Вони впливають на те, як клієнти роблять покупки. Віртуальний помічник Sephora, наприклад, дозволяє своїм клієнтам спробувати макіяж онлайн.
Функціональність екрану і камери Amazon Echo Look використовується модними виданнями Vogue і GQ. Клієнти можуть використовувати ШІ-стиліста свого пристрою, щоб отримувати поради по стилю з журналів, завантажуючи фотографії зі свого смартфона.
Точно так само Orchard Mile, яка дозволяє клієнтам створювати свою власну «торгову вулицю». Клієнти обирають свої улюблені бренди, щоб заповнити вулицю, а потім можуть натиснути на них і перейти на індивідуальний веб-сайт, на якому представлена вся колекція дизайнера.
Stitch Fix використовує ШІ для прискорення процесу пошуку нового одягу. Замість того, щоб клієнти переходили з одного магазину до іншого, компанія об’єднала персональний стиль з ШІ, щоб знаходити і відправляти товари безпосередньо покупцям. Алгоритм використовує дані клієнта, щоб знайти продукти, які, на його думку, сподобаються клієнтові.
2. Чат-боти
Індустрія моди однією з перших визнала важливість чат-ботів в своїй онлайн-торгівлі.
Побічні продукти від ШІ, чат-боти використовуються підприємствами для виконання певних завдань обслуговування клієнтів. З точки зору модної електронної комерції бренди використовують чат-ботів, щоб направляти клієнтів до релевантних пропозицій і продуктів, а також допомагати їм визначати продукти, які їм можуть знадобитися або яких вони потребують – все це націлене на збільшення продажів і доходів.
Наприклад, Facebook Messenger все частіше використовується в індустрії електронної комерції моди для обміну повідомленнями зі своїми нинішніми та потенційними клієнтами. Деякі з провідних брендів роздрібної торгівлі, такі як H & M, використовують ботів, які дозволяють покупцям налаштовувати і купувати свої власні вбрання.
Чат-бот Tommy Hilfiger залучає вас в розмову, спочатку представившись ботом, а потім запропонувавши безліч варіантів. Покупці можуть переглядати колекції, переходити безпосередньо до каталогу доступних предметів або навіть шукати бота, який допоможе у виборі одягу. Ставлячи питання, бот фільтрує колекції, щоб запропонувати елементи, що відповідають вашому стилю – і все це з Facebook Messenger.
Чатботнік Burberry починає запрошувати вас за лаштунки, де ви можете побачити моделей, які виступають в нарядах Burberry на останніх показах мод. Одночасно ви також можете переглядати поточні колекції і отримати широкий погляд з ботом, що пропонують відповідні предмети і аксесуари.
Чат-боти можуть надати цінну підтримку з точки зору залучення клієнтів, ефективності витрат, коефіцієнта конверсії модної електронної комерції і охоплення ринку. Стартапи модної електронної комерції можуть значно виграти від чат-ботів, оскільки вони підвищують впізнаваність бренду.
3. Багатоканальність (Multi-channel Retail)
Щоб бути більш орієнтованими на клієнта, бренди індустрії моди електронної комерції тепер розширюють свою пропозицію, щоб включити традиційні і сучасні аспекти роботи в те, що зазвичай називають багатоканальною роздрібною торгівлею. В середньому, багатоканальний маркетинг та продажі збільшують доходи електронної комерції на 38%, 120% і 190% з кожним додатковим каналом.
Багатоканальний маркетинг просуває і продає всюди, де ваші клієнти йдуть і купують. Він приносить комерцію в різні канали, такі як соціальні мережі, додатки для обміну повідомлення, торгові майданчики і онлайн-спільноти – всюди, де існує ваша цільова аудиторія.
Кращі веб-сайти про модну електронну комерцію продають своїм клієнтам за допомогою покупок в Instagram, нативних магазинів Facebook або торгових майданчиків, таких як Amazon, eBay, Google тощо. Веб-сайти одягу електронної комерції можуть завоювати істотну частку ринку, підбираючи свої колекції для певних сегментів покупців. Багатоканальність має вирішальне значення для залучення споживачів і підтримання їх залученості від їх перших цифрових показів до кінцевої точки продажів.
4. Технологічні інновації (Hardware Innovation)
Модні fashion e-commerce і звичайні магазини тепер використовують віртуальну реальність, доповнену реальність, технології, що носяться і з’єднані примірочні для залучення клієнтів.
Протягом першого місяця, коли Rhone Apparel впроваджувала Fits Me ‘Fit Origin, їх коефіцієнт конверсії зріс з 3,7% до 9,8%. Fits Me вирішує проблему з калібруванням моди. Він використовує свій досвід на основі інформації, зібраної з різних категорій одягу, алгоритмів обробки даних, зіставлення атрибутів і, для глибокого розуміння форм тіла, вимірювань і переваг. Ці цифри збереглися навіть після того, як впровадження тривало більше року, і було відомо, що Fit Origin забезпечив + 20,4% додаткового доходу веб-сайту Рони.
Доповнена реальність дійсно просувається в моді, полегшуючи життєво важливі покупки, сприяючи розвитку електронної комерції. Вона проводить клієнтів через чотири етапи маркетингу – підвищення обізнаності, підвищення лояльності і перетворення користувачів в клієнтів, що платять. Доповнена реальність допомагає цим рітейлерам моди плавно переходити через ці різні фази. Крім того, вона надає покупцям доступ до напрацювань магазину модного одягу, що, в свою чергу, вигідно для зростання модного бренду.
Gap з додатком Dressing Room дозволяє клієнтові вибрати найближчий тип фігури, щоб вибрати спортивний одяг. Згодом вони можуть побачити зображення обраного одягу в цьому типі статури. Це дає покупцям онлайн уявлення про те, як одяг буде виглядати на них.
У доповненої реальності є потенціал, щоб зробити революцію на сайтах електронної комерції одягу. Її можна використовувати для точного накладання одягу на людину. Це дозволить користувачам оцінити розмір і параметри. Для інтернет-магазинів в сфері моди однією з проблем є висока прибутковість від імпульсних покупок. Доповнена реальність може призвести до зниження цих доходів, дозволяючи споживачам робити більш точні покупки.
5. Social Media Marketing
Відео
Відео як і раніше буде домінуючим контентом в соціальних мережах. За словами підприємців, Instagram Stories використовують 200 мільйонів користувачів Instagram щомісяця. Вже одне це робить Instagram ключовою платформою для просування популярних веб-сайтів, присвячених одягу, і кращих сайтів в сфері модної електронної комерції.
Якщо ви займаєтеся електронною комерцією, ставши помітним на всіх платформах, таких як Instagram, Pinterest і Facebook, у вас буде унікальна перевага в 2020 році, оскільки ці платформи полегшують надання персоналізованого обслуговування клієнтів. Клієнти, як правило, більше візуальні учні, які роблять покупки під впливом емоцій, а відео – за своєю природою – викликає певні почуття. Все більше і більше підприємств усвідомлюють це і не упускають можливості використовувати цю маркетингову тактику.
Деякі компанії також транслюють потокове відео і дають потенційним клієнтам більш особистий, закулісний погляд на те, що відбувається в офісі і як виробляються продукти.
Influencer Marketing
2020 рік стане роком Челлендж для інфлюенсеров і блогерів. Адже в 2019 році маркетинг, пов’язаний з інфлюенсерамі зіткнувся з деякими реальними проблемами з точки зору довіри. Постійно мінливі алгоритми instagram змушують бренди вести більш продуману рекламну політику і створювати дійсно цінний і корисний контент.
Контент, створюваний користувачами (USG- user-generated content)
Автентичний призначений для користувача контент збільшує охоплення бренду і його активність на платформах соціальних мереж. І коли UGC вбудований в ваш сайт, це також підвищує конверсію. Коли справа доходить до fashion e-commerce, призначений для користувача контент стає все більш важливим, це ваше підтвердження, що ваші клієнти люблять ваш бренд, носять ваш одяг, задоволені сервісом.
Висновок
У 2020 році не існує єдиного «золотого правила» для розвитку індустрії електронної fashion комерції. Вам доведеться зробити все, що в кінцевому підсумку перетворюється в:
- Формування та вдосконалення користувальницького досвіду.
- Максимальне використання персоналізації.
- Створення спільноти фанатів, робота з інфлюенсерамі і PR
- Використання ШІ і, у разі необхідності, доповненої реальності.
- Приведення вашого сайту відповідно до алгоритмів Google.
Автор статті – Xenia Dorna, Head of Marketing в Modoza.com