Email-розсилка один з найбільш ефективних каналів просування та продажу. Але шаблонні листи, що надсилаються всій базі без сегментування та аналізу аудиторії, не працюють. Провести вручну сортування фактично неможливо, тому процес потрібно автоматизувати.
Автоматизація для адаптації до поведінки та потреб
Sendinblue давно успішно використовує автоматичне розсилання за певними правилами та умовами. Проте алгоритми складні, і не всі користувачі готові з ними працювати. Тому компанія пропонує 2 формати, один розрахований на новачків у маркетингу, другий – на досвідчених користувачів чи підготовлених фахівців.
- Початківцям пропонується налаштувати автоматичне відправлення привітань під час реєстрації, розсилку повідомлень у дні народження покупців та купонів на знижку.
- Досвідчені користувачі, використовуючи опцію, можуть створити індивідуальний підхід до кожного клієнта, незалежно від того, наскільки він великий. Автоматичне відстеження дій у процесі купівлі та оцінка потенційних клієнтів дає можливість адаптувати робочий процес до поведінки та потреб ЦА.
Процес автоматизації можна налаштовувати та оптимізувати. Можливості великі, але цей інструмент, як і будь-який інший, потрібно адаптувати до особливостей роботи компанії. І тому зазвичай проводиться тестування аудиторії.
Як налаштувати розсилку
Успіх у продажах незалежно від того, за допомогою якого інструменту вони здійснюються, і який канал використовується для просування, залежить від знання своєї цільової аудиторії, її потреб. Це можна робити не лише інтуїтивно, а й усвідомлено шляхом досліджень.
Сучасні технології дозволяють вивчати ЦА, не вдаючись до дорогих заходів. Один із ефективних інструментів А/В тестування розсилок. Він дозволяє оцінити потреби користувачів під час практичної роботи. Як це відбувається: створюється 2 варіанти розсилки, аудиторія ділиться на 2 групи, кожній з яких надсилаються листи. Перша група одержує варіант листа “А”, друга – “В”. Текст, який показав найкращі результати, згодом надсилається всій базі.
А/В тестування набагато ефективніше, ніж стандартні опитування, що проводяться у соціальних мережах, на сайтах або за допомогою email. Оскільки усні відповіді не завжди відбивають платоспроможний споживчий попит. Користувачі, відповідаючи на запитання, висловлюють бажання, не всі з яких будуть і можуть бути реалізовані. На розсилку вони реагують природно: переходи за посиланнями та завершені покупки – об’єктивний показник переваг.
Тригерні листи
Після проведення досліджень можна зробити тонке налаштування розсилки, яке забезпечить залучення нових клієнтів та утримання старих. Для цього використовується тригерний лист або тригерне розсилання, під час якого потенційним або реальним клієнтам, які встигли залишити контактні дані в магазині, надсилаються повідомлення по email. Листи не дратуватимуть, якщо виконати налаштування правильно, враховуючи переваги.
Як це працює: представник ЦА у відповідь на певні дії чи події (дії не потрібні) отримує лист. Це може бути повідомлення про товар, що залишився в кошику, або купон на знижку. Завданням тригерних листів є не лише продаж товарів та утримання клієнтів, а й:
- Знайомство з новими відвідувачами та передплатниками.
- Збільшення зацікавленості у продовженні співробітництва.
- Підтримка контакту, щоб не втратити клієнта.
- Інформація про нові можливості, представлені в магазині; розроблених програмах лояльності, товарах та способах їх замовлення тощо.
- Нагадування про значні події.
- Повернення (активування) покупців після періоду пасивності.
Розсилання, навіть якщо лист не містить вигідної фінансової пропозиції, може бути ефективним, якщо листи складені грамотно. Вони не повинні бути довгими та шаблонними. Надіслані повідомлення слід робити короткими, добре структурованими та корисними. Будь-яка інформація, яку користувач готовий дочитати до кінця, є доречною. Це можуть бути поради щодо вибору подарунків, рецепти страв, які можна приготувати з інгредієнтів, що продаються в магазині, тощо.
Якщо листи, що розсилаються, не працюють, вони або не корисні і не цікаві, як варіант, неправильно оформлені (некоректно відображаються, занадто довгі і т.і.), або банальні. Складаючи шаблон листа, пам’ятайте, що ваші конкуренти роблять те саме. Тому представники аудиторії щодня, а іноді щогодини, отримують по одному, а то й по 2-3 “вигідні пропозиції”, більшу частину яких закривають не читаючи.
Ніхто не має достатньо часу, щоби прочитати всі рекламні послання. Для покупців вони просто фон, їх читатимуть лише в тому випадку, якщо запропонована інформація своєю незвичністю, оригінальністю, нестандартністю вирве з монотонної течії життя, змусить відволіктися від звичних справ. Подумайте, чим ви можете здивувати своїх передплатників.