2 і 3 листопада у Києві пройшов 21-ий Форум Фінансових Директорів, також відомий як Ukrainian CFO Forum. Організаторами традиційно виступили FA Service.
Захід зібрав на одній локації понад 600 провідних фахівців галузі економіки та фінансів. Понад 40 спікерів — представники ДТЕК, ASTERS, INNOWARE, KPMG, Інтерпайп, BAT, Дарниця, Нова Пошта, НІБУЛОН, MacPaw, CIKLUM та інших українських і міжнародних компаній, — розповідали про тренди та виклики, що стоять перед компаніями, стратегії розвитку, трансформацій та подолання криз, диджиталізацію та сьогоднішню роль CFO для стійкості та життєздатності бізнесу.
Ділимося ключовими тезами з презентацій спікерів.
Цифрові трансформації та автоматизація як головний тренд
Темі диджиталізації, автоматизації фінансового планування та роботі з ERP-системами було присвячено одразу декілька дискусійних панелей.
Одним з найболючіших питань для українського бізнесу досі є відмова від 1С. За словами фахівців INNOWARE, SAP Ukraine, IT-ENTERPRISE та KPMG альтернативи для переходу існують. До того ж, переважна більшість з них пропонує можливість модульного допрацювання під конкретні вимоги конкретної компанії.
За словами Олексія Янковського, керівника практики з надання консультаційних послуг у сфері IT і кібербезпеки KMPG в Україні, впровадження ERP має принести конкурентні переваги. Для того, щоб уникнути неприємних наслідків та неефективних рішень, треба зважати на наступні ризики вибору і впровадження систем: завищена вартість системи, відсутність мотивації у підрядника забезпечити успішність впровадження, купівля непотрібних модулів, невірно сформована архітектура або невірно оцінені ресурси проєкту, а також початок впровадження з найменш актуального чи необхідного функціоналу. І найважливіше: для успішного впровадження проєкту між консультантом і клієнтом має бути довіра та повага.
Стратегія в умовах невизначеності (і роль CFO у її реалізації)
Сергій Кузьменко, CFO Інтерпайп, розповів: головним пріоритетом у нинішній стратегії їхньої компанії є забезпечення здоров’я та безпеки співробітників. Збереження кваліфікованих кадрів та постійний пошук нових талантів в команду — це вимога часу та рішення стратегічного рівня.
Про важливість підтримки та збереження команд говорили й інші спікери.
Владислав Лєщій, CFO Брітіш Амерікан Тобако Україна, зазначив, що для побудови та підтримки високоефективної команди необхідні прозорі та своєчасні комунікації, чіткий розподіл ролей та зон відповідальності, безперервний зворотний зв’язок, винагорода і визнання, позитивна робота над помилками, активне неформальне спілкування.
А Тетяна Тимченко, фінансова директорка НОВА ПОШТА, розповіла про диджитал-рішення для комунікації всередині команди — мобільний додаток працівника, який допоміг компанії створити умови “безпаперового офісу” для команди, пришвидшити деякі робочі процеси (на кшталт інвентаризації та звітування), а також створити середовище для спілкування і запитів на допомогу (зокрема, медичну, юридичну та психологічну).
На що звертати увагу українському експортному бізнесу в 2024 році?
У межах дискусійної панелі “Гарячі” питання в порядку денному Brave CFO Наталія Гайкалова (CEO Finevolution) та Ігор Герасько (Head of Sales Payoneer) розповіли про найкращі закордонні юрисдикції для експортерів сьогодення, а також тренди та тенденції, які треба враховувати тим компаніям, які планують експортувати свої товари або послуги у 2024 році.
Так, за словами спікерів, топовими країнами, на ринки яких виходить український бізнес є Польща (країна-лідер за кількістю релокованого українського бізнесу), Естонія (бо має прогресивну податкову систему з ПНВК) і Чехія (яка з точки зору управління фінансами є “золотою серединою” серед країн Європи). Також популярними напрямками є Кіпр, а також, попри складність системи та виклики, США.
З несподіваних та цінних інсайтів — для успішного відкриття рахунків українських компаній в європейських та загалом іноземних банках необхідно зважати на публічні імідж та присутність компанії. Адже представники банків проводять ретельний моніторинг інформації про потенційних клієнтів у мережі — ті бізнеси, які не мають масштабного PR та представлені у мережі односторінковим сайтом-лендингом навряд пройдуть такий скринінг.
Форум відбувся за підтримки Payoneer, Банк Південний, KPMG в Україн, Boyden, Asters, Arzinger, Вчасно, Innoware, EY Україна, ACCA та інших партнерів. Агенція комунікацій «ВАРТО» стала головним комунікаційним партнером події.