Що таке SMM? Якщо коротко, це просування товарів через соціалки. Абревіатура з англійської так і перекладається: Social Media Marketing — маркетинг у соціальних мережах. З його допомогою клієнтів ведуть через воронку продажів. Привертають увагу, потім викликають зацікавленість і тим самим утримують, після чого переконують у необхідності і нарешті акуратно підводять до здійснення покупки. Інстаграми, фейсбуки та інші твіттери, що колись були лише засобом спілкування, давно перетворилися на потужний маркетинговий інструмент. Цим користується бізнес, публікуючи рекламу та цільовий контент. Більш повно про багато цікавих нюансів і корисні особливості можна дізнатися, якшо читати SMM блог.
Що означає «просування»? Це, напевно, треба в соцмережі створити співтовариство, писати туди частіше про товар і чекати, коли «прибігуть і розхоплять». Ні, так це просто не працює. Для реального ефекту потрібний системний підхід та грамотна стратегія.
Кому потрібне SMM просування?
Сьогодні ставлення бізнесу до соціальних мереж таке, що для компанії, що поважає себе, мати свою сторінку вважається правилом гарного тону. Їх створюють як комерційні фірми, так і державні, регіональні й муніципальні організації. Якщо ж говорити про В2С-бізнес, то для нього це нагальна потреба.
Як стверджує Marketing Sherpa, 95 із кожних 100 людей вікової категорії 18-35 років відслідковують появу нових товарів, їх опис, наявність знижок та акцій тощо через соціальні мережі. Тому невеликі та середні фірми, які реалізують недорогу продукцію, проводять курсове навчання, надають фізособам різні послуги, заклади громадського харчування та інші широко використовують SMM-маркетинг. Те саме можна сказати про магазини та підприємства, які бажають охопити більше народу за рахунок мережевої аудиторії.
Навіщо проводять SMM маркетинг?
Будь-яку компанію виробляють для заробляння грошей. Але це надто спільна мета, тому її розбивають на конкретніші:
- Підвищити популярність бренду, для чого отримати якомога більше передплатників.
- Створити навколо торгової марки спільноту з лояльних відвідувачів.
- Працювати над підвищенням залучення ЦА аналізуючи взаємодію з контентом, особливо реакцію на нові пропозиції.
- Зростання продажів через ліди. Треба враховувати замовлення з промокодами і рахувати переходи на сайт, що продає.
- Вивчення ЦА шляхом проведення опитувань тощо.
Завдання може бути не одне. Але щоб досягти кожної поставленої мети, треба правильно вести сторінку в соцмережі.
З чого починається SMM-стратегія та її основні кроки?
Правильно складена стратегія SMM-маркетингу убереже від безладного ведення сторінки, в ході якого на певному етапі стає незрозуміло, за що ми боремося. У ході її розробки визначають цілі входження в соціалку, знаходять способи їх досягнення та оптимальні інструменти, розставляють пріоритети. А найголовніше, про що забувають багато хто, з’являється можливість приблизно визначити, який має бути результат просування.
На попередньому етапі визначають бюджет SMM, від цього багато в чому (але не в усьому!) залежить вибір стратегії. Позначають бізнес-цілі. Кожна має бути чіткою, вираженою кількісно, обмеженою в часі, реальною та досяжною. Наприклад, за 2 місяці підняти кількість передплатників у групі ФБ на 400 осіб. Після цього слідує:
- Розібратися з популярністю бренду на даний момент: оцінити кількість передплатників і наскільки вони активні, який пропонується контент та його періодичність, як реагує ЦА на пости різного формату.
- Чи часто торгова марка згадується в соцмережах і з якою тональністю.
- Проаналізувати сторінки конкурентів.
- Скласти портрет типового представника ЦА.
- Вивчити переваги та недоліки продукту.
- Розробити ефективне УТП.
- Вибрати соціальні мережі та визначити формат присутності.
Після попереднього етапу розробляють основний. Визначають концепцію спільноти, що планується створити: розважальний майданчик, що продає, сторінку або SMM блог, на якому регулярно пропонуватимуть корисну інформацію. Вибирають оптимальне оформлення, після чого вирішують як просувати. Канали та інструменти можуть бути різні: таргетована реклама, ретаргетинг, конкурси, реклама у блогерів та ін. Уточнюють фінансування. Адже головна мета SMM-просування не вкластися в бюджет, а підняти реалізацію. Так що бувають ситуації, коли грошей доводиться виділяти більше, ніж планували спочатку.
Інструменти реалізації SMM маркетингу
Для досягнення цілей SMM-маркетингу застосовують різні інструменти, публікують певним чином підібраний контент, організовують дискусії, працюють із коментарями, застосовують різні методи збільшення аудиторії тощо. По кожному із цих пунктів можна написати окрему статтю.
Наприклад, щодо контенту існує правило, згідно з яким із усіх матеріалів, які просувачі мають у своєму розпорядженні на своїй сторінці, 40% повинні бути комунікаційними або розважальними. Ще 30% повинні працювати на популяризацію бренду та підняття його репутації. На освітні статті та експертні думки відводиться 25%. І лише останні 5% дістаються рекламі. Мало? Достатньо! Якщо буде більше, сприйняття стане неадекватним і це злякає відвідувачів.
Серед найпоширеніших інструментів SMM-маркетингу:
- Публікація контенту. Цікаві тексти, картинки, відео тощо — це головне, заради чого передплатники заходять на сторінку.
- Реклама. Таргетована вважається найефективнішою. Платні тексти та фото у тематичних групах добре працюють на початковому етапі просування. Розсилки можна давати з промокодами та іншими бонусами.
- Робота з лідерами думок.
- Промо-персонажі.
- Персональний брендинг — знайомство з командою, історія успіху тощо.
- Спілкування з клієнтами: опитування, відповіді на питання, пости для початку дискусій та ін.
Соціальні мережі найкраще підходять для налагодження контактів із потенційними клієнтами. З урахуванням їхньої популярності серед населення важко придумати ефективніший спосіб збільшення продажів, ніж SMM-маркетинг.