Простота замовлення товарів з-за кордону спонукає українців все більше звертатись до онлайн-шопінгу. На що найбільше звертають увагу? На асортимент, впевненість в оригінальності товарів та можливість зекономити, навіть з урахуванням вартості доставки. Що ж купують в Японії українці, нам розповіли фахівці компанії Meest China, проаналізувавши свої дані за перший квартал 2025 року.
Якщо порівнювати з 1 кварталом 2024 року, то середній чек замовлень українців у Японії за аналогічний період зріс більш як на 26%, перетнувши поділку у 30 доларів (один зі стереотипів, що досі панує, що за кордоном закупи здійснюються на великі суми), в той час як загальний обсяг замовлень зріс у більш як 4,4 рази. Тож, як бачимо, шопінг з японських маркетплейсів лише набирає оберти.
Так, а що ж замовляють? Розглянемо найпопулярніші категорії товарів, які частіше за інші фігурували в замовленнях напрямку Японія-Україна.

ТОП-10 категорій замовлень з Японії
Вітаміни, біологічно активні добавки, мінерали лідирують та становлять 14.3% від усіх замовлень
Японія — країна з вражаючими показниками довголіття, де середня тривалість життя становить близько 85 років. Не дивно, що саме звідти активно замовляють нутрицевтики. Прозорі склади, рослинні компоненти, точні формули — те, що приваблює, і бренди на кшталт DHC, FANCL та Orihiro все частіше трапляються в кошиках замовлень українців.
Одяг, взуття, аксесуари — 8.8%
Стиль made in Japan — це про поєднання зручності, мінімалізму та якісних тканин. І українцям це імпонує. Плюс японці вміють поєднувати функціональність з модою: це базові речі, які здатні служити роками, і бренд Uniqlo тому живий доказ.
Товари для риболовлі — 8.2%
В Японії риболовля — це майже національний спорт. Shimano, Daiwa, Megabass — бренди, які задають стандарт не лише на японських островах, а й серед українських ентузіастів. Якість снастей, компактність, довговічність — ось головні причини, чому ці товари активно замовляють.
Доглядові засоби для волосся — 7.5%
Шампуні, маски, сироватки, олії і навіть желе — японська косметика для волосся базується на натуральних екстрактах і сучасних формулах. Особливо цінується делікатний склад і швидкий ефект після кількох застосувань. Крім того, Японія ще й батьківщина таких відомих брендів, як Shiseido, Fino, Lebel (тут варто згадати про їхній бестселер — набір “щастя для волосся”). А отже, можна дешевше придбати оригінальний салонний догляд для волосся.
Доглядова косметика для обличчя — 7.0%
Краса “по-японськи” — це про здоровий природний вигляд, тому в догляді акцент завжди на простоті, ефективності та безпеці. У тренді — гелі для вмивання, тонери, лосьйони з ферментами, гіалуроновою кислотою та рисовими екстрактами. Замовляють усі, хто шукає “ефект ідеальної шкіри” без фільтрів.
Декоративні фігурки та статуетки — 6.9%
Ця категорія — про творчість, хобі і тренди. Адже Японія є батьківщиною манги, аніме та колекціонування. Тут величезний асортимент фігурок персонажів з культових серіалів, героїв із попкультури тощо. Попит є і серед фанів аніме, і серед тих, хто хоче додати японського вайбу до інтер’єру, і навіть серед тих, хто замовляє фігурки для розпису та подальшого продажу.
Їжа, напої, смаколики — 6.2%
Українці все частіше замовляють солодощі, локшину, спеції, чаї та незвичні снеки з Японії. Можливо, суші вдома — це вже буденність, а от matcha-десерти, японський шоколад, морські снеки поки лишаються екзотикою і хорошим подарунком.
Парфуми — 4.9%
Замовляють як популярні бренди в мініатюрах, так і нішеву парфумерію, яку важко знайти або дорожче купувати в Україні.
Автотовари та запчастини — 4.5%
Японські авто — ще один експортний хіт. Не дивно, що запчастини й аксесуари до них замовляють саме з батьківщини Toyota, Honda чи Subaru. Це і гальмівні колодки, і дзеркала, і рідкісні кріплення. Якість не викликає сумнівів, а ціна приємно здивує.
Контактні лінзи та розчини — 4.3%
Як і все інше, медичні товари з Японії — це про якість і безпечність. Попит мають зволожувальні розчини, щоденні контактні лінзи для коригування зору, лінзи з УФ-захистом та косметичні варіанти, що змінюють колір очей.
Що наступне? Шопінг-категорії з потенціалом
Крім «великої десятки» товарів у японських замовленнях, українські споживачі дедалі активніше досліджують і нові категорії, серед яких багато справді перспективних.

Категорії з потенціалом зростання
Так, стрімко зростає інтерес до інструментів і запчастин до техніки (4.2%).
Ще одна категорія, що поступово виходить з тіні — це побутова електроніка, гаджети та техніка (3.9%). Від стильних рисоварок і багатофункціональних електронних ваг до інноваційних гаджетів — все це можна знайти на внутрішньому ринку Японії, з гарантією якості та оригінальності.
Так само потроху зростає інтерес до товарів для активного дозвілля (2.6%). Тенісні ракетки, м’ячі, фітнес-боли, екіпірування та одяг для спортивних занять — японські бренди пропонують виняткову якість за помірну ціну. Для українських любителів активного дозвілля — це чудова альтернатива європейським маркам.
У beauty-сегменті також помітне пожвавлення. Хоча японська декоративна косметика (2.1%) наразі не настільки популярна, як, скажімо, корейська, вона має всі шанси вирости в окремий напрям. Догляд за тілом (1.7%) — ще одна категорія, яка поки не в топі, але точно вартує уваги, бо японські бренди відомі своїм делікатним підходом і натуральними складниками.
Своє стабільне місце займають фототовари (0.6%), адже місцева оптика — одна з найкращих у світі. І хоч відсоток замовлень тут поки невеликий, Японія залишається одним із небагатьох ринків, де ще можна знайти унікальні моделі фототехніки, плівкові камери, рідкісні об’єктиви та запчастини до старих моделей.
З цікавого: потроху росте попит на вело- та мототовари (0.5%). Що логічно. Японські бренди — одні з лідерів у виробництві двоколісного транспорту, а також аксесуарів та екіпірування до нього. Шоломи, фари, багажники, замки, велозапчастини — усе це часто має в Японії не лише вищу якість, а й більш конкурентну ціну.
І, нарешті, годинники (0.2%). Такі бренди, як Casio чи Seiko, в самій Японії коштують на 30–40% дешевше, ніж в Україні. І йдеться не лише про базові моделі — там можна знайти ексклюзивні колекції, що взагалі не потрапляють на інші ринки.

Найбільш популярні бренди для замовлень з Японії
Як бачимо, Японія — перспективний напрямок для вдалого шопінгу. І не лише для фанатів аніме та манги, а для всіх, хто цінує якість, надійність і розумну економію. Від вітамінів і фототехніки до побутової електроніки і риболовних снастей — є чим зацікавити українського споживача.
Meest China — міжнародна поштово-логістична компанія, яка працює на ринку з 2014 року та входить у групу компаній Meest, яка також об’єднує Meest ПОШТА, Meest Cargo, Meest Shopping, Meest Europe, Meest USA та Meest Canada. Спеціалізація Meest China — доставка товарів у форматі поштових посилок для особистого користування, а також доставка комерційних вантажів для бізнес-клієнтів. Має представництва в Японії, Південній Кореї, Китаї, Узбекистані, Польщі, Німеччині та Україні.
Більше про шопінг з Японії — https://jp.meest.cn/