Агенція Solve Marketing працює як віддалений відділ маркетингу для клієнтів зі всього світу. Значна частина роботи відділу маркетингу так чи інакше стосується створення контенту.
Контент — саме той маркетинговий інструмент, який працює у всіх нішах і для всіх бюджетів.
Головне тут — сформулювати свою стратегію й тактику, обрати потрібні формати контенту та втілювати заплановане крок за кроком, спираючись на переваги та світогляд вашої компанії.
В цій статті, контент-маркетолог агенції, Олена Самойлова, розповість про контент-маркетинг, який працює.
Визначення контент-маркетинга, його переваги та недоліки
Контент-маркетинг — стратегія планування, створення та розповсюдження актуального для цільової аудиторії контента різних видів:
- текстового;
- відео, аудіо;
- графічного.
Головна ціль контент-маркетинга — залучити потенційних та наявних клієнтів до регулярної взаємодії, яка йде на користь обом сторонам процесу.
Тобто контент-маркетинг працює протягом усього життєвого циклу клієнта в компанії. В рамках головної цілі він допомагає у вирішенні таких проміжних задач:
- підвищення впізнаваності бренду;
- зростання трафіку у каналах комунікацій (сайт, блог, соцмережі тощо);
- активізація лідогенерації;
- підвищення кількості конверсій;
- формування довіри до компанії і мотивація звертатися саме до неї у разі виникнення потреби.
Виділяють такі переваги контент-маркетинга:
- Вища рентабельність вкладень, ніж в інших каналах просування. Дійсно якісні матеріали будуть генерувати для вас лояльну аудиторію протягом тривалого часу. Натомість контекстна чи пошукова реклама перестає працювати, як тільки закінчився бюджет. А в конкурентній ніші може виявитися, що такі варіанти просування взагалі по кишені лише великим компаніям. Так, у створення контенту теж доведеться вкластися, але ці інвестиції окупні. Крім того, якісна стаття чи допис у соцмережі будуть генерувати вам лідів протягом тривалого періоду після створення.
- Можливість стати лідером думок. Коли ви генеруєте експертні матеріали, то працюєте над своєю репутацією на довгострокову перспективу. Огляди новин, коментування подій у сфері, аналітика — все це демонструє, що ви в курсі трендів і маєте свою думку.
- Залучення теплих лідів. Люди, які споживають ваш контент, автоматично стають більш лояльними до вас. Статистика така: 62% В2В-покупців читають від трьох до семи матеріалів, перш ніж почати спілкування з продавцями. Тому коли їм знадобиться платний товар чи послуга, ймовірність того, що вони звернуться до надійного на їх думку експерта буде високою. У сфері В2С ситуація не сильно відрізняється, люди масово блокують рекламу в браузері і хочуть самі обирати, що читати чи дивитися. Отже, ваш контент має бути таким, який шукають з власної ініціативи.
Серед недоліків контент-маркетинга:
- Складність формування і реалізації стратегії. Не всім легко створити комплексну стратегію контент-маркетинга, а потім послідовно втілити її в життя.
- Відсутність миттєвого ефекту. Незважаючи на те, що контент дійсно ефективний, він не починає працювати буквально з першої публікації, як, наприклад, реклама у пошуку.
- Складнощі у вимірюванні результатів. Без глибокого розуміння шляху вашого клієнта до купівлі та використання аналітики зрозуміти, наскільки дієвий контент-маркетинг, не вийде. Особливо, якщо мова йде про товар чи послугу, щодо якого рішення приймаються кілька тижнів, а то й місяців. В такому разі людина може вперше зайти на сайт, прочитати матеріал, зберегти у закладки, а купити через значний проміжок часу.
Створення аватара клієнта
Перш за все ви повинні розуміти, хто ваші потенційні та наявні клієнти. Для них ви будете готувати контент. В цьому питанні не варто цілковито покладатися на інтуіцію. Один із важливих кроків — створення аватара клієнта, тобто його портрета. Тут стане в нагоді базовий перелік питань. Він може виглядати так:
Якщо ви вже ведете бізнес, то можна опитати наявних клієнтів, щоб отримати від них цінну інформацію з перших рук. Для цього є простий і безкоштовний інструмент — анонімні опитування у Google Формах. Прямо на початку форми варто вказати, що ніхто не побачить авторів відповідей, тому відповідати можна чесно і не боятися тим когось образити.
Отримані дані допоможуть вам готувати контент не для абстрактної людини, а для доволі конкретної. Такий підхід суттєво збільшує шанси на створення релевантного для вашої аудиторії матеріалу.
Також важливі для ваших потенційних клієнтів питання можна пошукати у таких місцях:
- тематичні форуми;
- групи та сторінки у соцмережах (Facebook, Instagram);
- канали та спільноти у месенджерах (Telegram, Viber).
Доречі, у цих каналах ви можете знайти аудиторію для опитувань. А якщо пообіцяєте бонус тим, хто заповнив коротку анкету, охочих буде багато.
Ще один спосіб уточнення аватару клієнта — квізи. Зазвичай люди охоче діляться своїми думками і вподобаннями, якщо взамін можуть дізнатися щось нове або отримати практичну користь.
Створення плану, генерація тем і написання текстів
Коли мова заходить про планування контенту, працює головний принцип: будування списку тем іде від загальних до більш вузьких. Якщо взяти в якості приклада блог про заробіток в інтернеті, то розділи і рубрики можуть виглядати так. А в кожному блоці буде своє ділення. Приміром, якщо ми заводимо мову про фріланс, можна написати:
- огляди вітчизняних та закордонних бірж;
- особливості заповнення профілів на них;
- лайфхаки по залученню клієнтів тощо.
Коли у вас готовий перелік рубрик і тем, варто створити таблицю і заносити туди не лише ці дані, а також посилання на чернетки матеріалів та їх готові версії. Таким чином вам не доведеться шукати документи, все буде зібрано в одному місці.
Якщо ви тільки починаєте писати на якусь тему, або вже, навпаки, написали забагато, може статися ситуація такої собі творчої кризи. Тобто придумати тему здається просто неможливим. В такому разі можна скористатися наступними техніками.
Використати генератор тем
Для цього вам потрібно перейти за посиланням і ввести ключове слово англійською.
Ви отримаєте близько 700 тем на трьох сторінках. Звісно, не всі вони будуть змістовні, але щось та підійде. Теми генеруються англійською. За потреби можна ввімкнути автоматичний переклад у браузері та одразу бачити теми українською.
Взяти за основу інтерв’ю експерта у вашій темі
Матеріал потрібно буквально розібрати на складові, точніше, тези. З якимись із них ви погоджуєтеся і можете розпвісти, чому саме. А от з частиною висловлювань ви захочете аргументовано посперечатися. То погодьтесь і посперечайтеся у текстовому вигляді. Така техніка особливо доречна при створенні дописів у соцмережі.
Відштовхнутися від слова
Існують сайти з перекладами запозичених слів, наприклад, такий. В залежності від сфери, в якій ви працюєте, поцікавтеся перекладом професійної термінології.
Наприклад, можна написати статтю про те, як дизайнеру скласти наробок своїх робіт. Або про те, як наймарю знайти топ-менеджера. Такий заголовок точно зацікавить читачів як мінімум за рахунок незвичних слів і багато хто з них перейде почитати матеріал.
Якщо ж натхнення покинуло вас саме на етапі написання тексту, можна скористатися штучним інтелектом. Звісно, експертний текст на складну тему за вас такий сервіс не напише, але його можна використати в якості чернетки. Тобто, ви дивитеся на те, що згенерувала машина і починаєте редагувати спочатку подумки, а потім і в реальності. Таким чином ви зробите перший крок і зможете рухатися далі.
Особливості контент-маркетинга під час війни
В жовтні 2022 року Kantar і Google провели дослідження сприйняття рекламного креативу під час війни. Створюючи стратегію контент-маркетингу, варто врахувати отриману в результаті цього опитування інформацію.
- Якщо ви — українська компанія, то акцентуйте на цьому увагу. Бо 53% респондентів віддають перевагу саме вітчизняним брендам.
- Показуйте, як працюєте, допомагаєте країні і ЗСУ. Для 51% опитаних важливі практичні дії брендів.
- Прискіпливо обирайте, які образи будуть у вашому контенті. Опитування показало, що політичні діячі — не надто бажані персонажі, а от військові — в тренді.
- Піклуйтеся про те, щоб ваш товар/послуга мали гарні відгуки. Робіть огляди своєї продукції і спонукайте до цього користувачів. Незважаючи на війну, 56% респондентів читають відгуки, а 51% дивиться огляди товарів і послуг.
- Продовжуйте генерувати рекламний контент. Ящо порівнювати, то всього лише 17% вважають рекламу під час війни недоречною, для 54% респондентів вона прийнятна і потрібна.
- Не замовчуйте війну. Приблизно 45% людей вважають, що контент брендів має враховувати реалії воєнного часу, 17% хочуть, щоб в рекламі транслювали лише щасливе мирне життя.
- Використовуйте патріотичні теми. По результатам опитування 72% респондентів вважають, що це доречно.
- Відмовтеся від того, що дратує споживачів контенту. Ось перелік того, що бачити не хочуть:
- Спробуйте робити контент з гумором. Так, він буде доречним.
Приклади вдалого контент-маркетингу
Вище ми говорили про те, що контент — це різні формати. Тобто частиною комплексної стратегії просування можуть бути і статті, і інфографіка, і листи на електронну пошту. А ось і кілька прикладів з різних сфер.
1. Компанія CONTOUR HEATING PRODUCTS LIMITED: збільшення кількості угод на 1200%
Ця компанія спеціалізується на безпечних рішеннях для опалювання приміщень. Щоб залишатися лідером ринку, Contour активно користується контент-маркетингом.
До того, як контент став однією з головних складових маркетингу компанії, були помічені такі проблеми:
- застій в органічному трафіку на сайт;
- велика частина відвідувачів приходила з платної реклами;
- складнощі у представленні своїх продуктів тим, хто приймає рішення про купівлю.
Після фіксації проблем прийняли рішення приділити увагу оптимізації контенту. Статистика свідчить, що вдалі дописи у блозі за 2 роки принесли Contour такий профіт:
- зростання органічного трафіка на 2 000%;
- збільшення кількості угод на 1200%;
- зароблено £2 000 000.
2. Медична конференція: привести 500 відвідувачів за 2,5 місяці
Медичні конференції — доволі специфічна сфера і залучення учасників на них зазвичай починається задовго до події. Вважається, що 2,5 місяці — замалий проміжок часу, щоб набрати потрібну для окупності кількість учасників. Але немає правил без виключень.
Виявилося, що вдале поєднання платної реклами, промо-акцій, експертного контенту в email-розсилках та відео-звернення працює. Та навіть за умови обмеженості в часі й бюджетах дозволяє досягнути цілей. Саме такий результат отримала навчальна платформа Medvoice.
За 2,5 місяці вдалося:
- охопити більше 90 000 людей;
- відправити 16 листів на електронну пошту;
- ініціювати більше 3 500 відвідувань сайта;
- здійснити 512 продажів.
3. Зростання відвідуваності сайту сервісу аналітики до 120 000 на день
Сервіс trendHERO націлений на пошук і перевірку блогерів в Instagram. Його керівництво вирішило, що потрібно попрацювати над впізнаваністю бренда і збільшити кількість відвідувачів сайта. Для цього вирішили запустити масштабний контент-маркетинг. Загалом підібрали 400 тематичних майданчиків, про публікації домовилися з 50 із них.
Статті були написані корисні та актуальні, тому ними охоче ділилися в соцмережах. За даними на січень 2022 року на сайт щодня заходили в середньому 120 000 відвідувачів.
4. $5 000 000 за шість тижнів для інноваційної ігрової платформи на основі блокчейну
Лондонська компанія CryptoPR спеціалізується на просуванні проектів, пов’язаних із криптовалютами. В її активі — більше 100 тематичних майданчиків для публікації матеріалів, зокрема прес-релізів, також використовуються Telegram-канали.
Завдяки цьому вдається генерувати великий потік трафіку на сайти клієнтів. Саме ця стратегія від CryptoPR дозволила токену Lucky Block за перші шість тижнів продажу зібрати $5 000 000. В листопаді 2022 року було заявлено, що токен має 55 000 унікальних власників із щоденними обсягами торгів понад $3 000 000.
Висновок
Використовуючи різні формати контенту можна зробити контент-маркетинг дійсно ефективним для розв’язання різних задач: починаючи від зростання впізнаваності бренду, а закінчуючи суттєвим збільшенням продажів.
Але для цього потрібно: запастися терпінням, підключити інструменти аналітики й постійно відстежувати проміжний результат. Звертайтесь до спеціалістів Solve Marketing за консультацією як побудувати контент-маркетинг саме для вашого бізнесу.