Швидше за все всі бачили японську рекламу, яка ставала вірусною неодноразово і виходила далеко за межі Країни вранішнього сонця. Але ще Японія славиться своїми розробками в області робототехніки і тепер вони вирішили об’єднати два своїх успішних захоплення і створили першого в світі ШІ-робота з функціями креативного директора. Подивом стало те, що перше творчість робота перевершила роботу людини.
Шун Мацузака є креативним співробітником японського рекламного агентства McCann і в 2015 році поставив перед собою мету зібрати першого креативного директора-робота, який міг би створювати телевізійну рекламу. На щорічній конференції з реклами в Лондоні ISBA, яка пройшла минулого тижня, Мацузака нарешті презентував свого робота.
І він вміє писати.
Для Матцузакі і команди виділили окремий підрозділ McCann Millennials і свою роботу вони вирішили почати з поділу телереклами на дві частини: креативний бриф і елементи ТВ-реклами. До першого вони віднесли тип бренду, мету кампанії, цільову аудиторію і меседж, який має передавати реклама. До другого: тон, манера викладу, зірки, музика, контекст і основне повідомлення.
Після вони створили спеціально для ШІ базу деконструюваних рекламних роликів, які були кращими за показниками за останні 10 років. При цьому, вони відзначили кожен елемент, який і допоміг роботу визначати, яка саме деталь дозволила рекламі стати успішною.
Після виконаної роботи McCann вирішили протестувати успішність ШІ і влаштували змагання між ним і арт-директором Міцуру Курамото. Їм дали завдання створити рекламний ролик для ментолових цукерок Clorets зі слоганом “моментально свіжий подих з 10-хвилинним ефектом”. Клієнт заповнив спеціальну форму, в якій вказав, які елементи він хотів би побачити в ролику. Робот, для створення своєї реклами, використовував наданий йому 10-річний досвід і видав свою власну ідею. Над фінальною версією ролика працювали люди.
Роботу ШІ-робота і Курамото надали на огляд і запропонували споживачам проголосувати за ту, яка сподобалася їм найбільше.
За перший ролик, який створив штучний інтелект, проголосувало 54% респондентів. Відрив невеликий, але все ж це перемога робота над людиною.
«Еволюція рекламних агентств майбутнього грунтуватиметься на алгоритмах, створених людьми», — прогнозує Мацузака.
У планах McCann Millennials побудувати аналогічну базу для музичної індустрії напередодні старту нового сезону популярного японського телешоу «Japanese Idol». Команда хоче дізнатися, чи зможе робот створити новий загальнонаціональний музичний хіт.