Інтернет-бізнес набирає обертів. Багато великих компаній розвиваються виключно у віртуальному просторі, багато хто вибирає «подвоєний» шлях, одночасно розкручуючись в реальному світі і цифровому. Останній варіант особливо прийнятний для компаній з історією, онлайн-бізнес вибирають молоді і сміливі підприємці.
Онлайн-торгівля здається справою, яка не вимагає великих витрат при відкритті і взагалі обходиться малими вкладеннями. Фінансово – можливо, але інтелектуально – ні. Для того, щоб відкрити свою справу онлайн потрібно проводити багато часу за комп’ютером: створити власний сайт, формувати клієнтуру, піклуватися про те, щоб її інтерес не слабшав, займатися поштою. Але найголовніше – просувати свій сайт, тобто підвищувати рівень розташування посилання на ресурс при пошуковому запиті. Це збільшує трафік (кількість відвідувань ресурсу), а значить, істотно позначається на обсягах продажів.
Просування сайту – справа трудомістка і копітка. Практично всі знають заповітне поєднання букв SEO, що володіє чарівною силою в цій справі, але і SEO-оптимізація не гарантує швидкого попадання на перші позиції. Маркетологи пропонують цілий комплекс заходів і методів, якими потрібно користуватися, щоб стабільно підтримувати свій онлайн-бізнес на плаву та ще додатково розвиватися і розширюватися. Серед таких прийомів грамотне використання контенту, реклама в соціальних мережах, ведення блогів і подкастів, вірусний маркетинг та інше. На цю тему існує досить багато друкованої літератури, та тільки далеко не всі мають можливість поглинати її в достатніх кількостях, розуміти і застосовувати знання на практиці. Крім того, друкована література має властивість застарівати, так що покладатися тільки на неї не варто. Вихід із ситуації – все той же віртуальний простір. У ньому можна знайти все, що душа забажає, в тому числі – необхідні знання з прикладами на практиці, можливістю задавати питання і отримувати відповіді, тобто повноцінно навчатися. Йдеться про численні спеціалізовані блоги, де власники діляться своїм досвідом на ниві інтернет-маркетингу.
Англомовні блоги: міні-топ
Спеціалізованих блогів існує величезна кількість, тому даний топ гадки не мав ніяких рейтингів і не ставить оцінки. Ми просто склали невеликий список сайтів, на яких дійсно можна знайти корисну інформацію.
Moz
Moz – SEO – це повноцінний навчально-аналітичний інструмент, який спеціалізується на проблемах SEO-оптимізації. Головна мета – залучення клієнтів і збільшення трафіку. Тут можна знайти курси для початківців, а також різноманітний контент, яким займається ціла команда фахівців. Окремо варто згадати рубрику «WhiteBoard Friday», що містить невеликі відео уроки на актуальні теми інтернет-маркетингу.
DigitalMarketer
DigitalMarketer – блог, який приділяє увагу всім секретам інтернет-маркетингу. Як сформувати клієнтуру і утримати її, якими питаннями слід керуватися, якщо прагнеш завжди бути на плаву, який контент і реклама ідеальні для соціальних мереж – на всі ці питання відповідають різні статті блогу. Тут можна укласти контракт на навчання, стати партнером, удосконалювати навички шляхом відвідування онлайн-семінарів. Іншими словами, ресурс пропонує масу можливостей розвиватися самому і розвивати свій бізнес.
Marketo
Marketo – об’ємний ресурс з міцною репутацією, що займається питаннями успішного просування будь-якого бізнесу і який акцентував увагу на SEO. Щоб стати успішним підприємцем, рекомендуємо стати передплатником і отримувати спеціалізовану пошту або щотижня, або щодня. Статті для Marketo створює велика команда фахівців, отже, теми і їх розкриття буде оригінальним і безсумнівно корисним.
Neil Patel
Neil Patel – індивідуальний проект Нілу Пателя, в якому він ділиться виключно особистим досвідом. Автора блога можна поважати вже тільки за те, наскільки він продуктивний. Його блог – це не тільки текстовий матеріал про різні питаннях маркетингу в системі онлайн-торгівлі, а й власний канал з короткими відеороликами. Цікаво, доступно, актуально – це блог Neil Patel.
Search Engine Journal
Search Engine Journal – відмінний журнал з чудовим контентом, написаний живою і доступною мовою. Тематика різноманітна: SEO-просування і інструменти по відстеженню його рейтингу, методика нейронної сумісності від Google, питання поновлення вже існуючого цифрового контенту та багато іншого. Передплатники ресурсу можуть познайомитися з цікавими книгами, доступними тільки в цій спільноті, переглядати записи на Ютюб, слухати подкасти та отримувати розсилки на свіжі новини.
Міні-топ російськомовних блогів
Агентство текстів що продають Дмитра Кота. Блог цього автора реально відрізняється від того, що міг бачити відвідувач аналогічних, але зарубіжних сайтів. Аскетизм, лаконічність в оформленні сторінки блогу є сусідами з дотепними заголовками статей і захоплюючим стилем оповіді. І все це – цікаві «історії» про маркетинг, продажі і SEO! Крім того, автор вивішує на дошці оголошень розклад своїх найближчих тренінгів і семінарів, їх можна відвідати або подивитися онлайн-трансляцію.
Незвичайним здасться і живий журнал Олександра Левітаса «Той самий Олександр Левітас – партизанський маркетинг». Автор журналу пише замітки про партизанський маркетинг, тобто про прийоми залучення клієнтури, які не потребують великих вкладень. Однак сайт відкривається саморекламою – так Левітас працює з залученням власних читачів. Цікаві замітки, тренінги, пости спеціальної літератури – читати блог по-справжньому цікаво.
Блог LPgenerator – серйозна колективна робота, спрямована на всі можливі методики маркетингу. Основу блогу складають навчальні тексти про контекстну рекламу, нейромаркетінга, роботі в просторі соціальних мереж, юзабіліті, копірайтингу та багато іншого.
Онлайн-академія Zillion – ще один ресурс, який можна рекомендувати тим, хто прагне самоосвічуватися в сфері онлайн-бізнесу. Тут розміщуються статті, ведуться онлайн-тренінги, викладаються актуальні новини.
Блог агентства Texterra. Саме агентство пропонує послуги з просування онлайн-бізнесу шляхом збільшення трафіку, і в той же час веде блог, де можна знайти корисні статті, повчитися, переглядаючи відео-уроки і навіть зіграти в гру.
Підводячи підсумок, слід зазначити, що інтернет пропонує величезну кількість спеціалізованих ресурсів, тут нескладно вибрати навчальний блог, відповідний індивідуальним вимогам. Головне – бажання самовдосконалюватися.