Хороший заклик до дії (СТА) може привернути більше відвідувачів на ваш сайт або блог, збільшити продажі, збільшити кількість потенційних клієнтів і коефіцієнт конверсії.
У вас можуть бути різні цілі, можливо, ви хочете, щоб ваші передплатники підписалися на безкоштовну пробну версію, завантажили шаблон PDF, перейшли на свою цільову сторінку або просто подзвонили з питанням. У будь-якому випадку, вам потрібен заклик до дії (CTA).
Хороший СТА тримається на яскравих ключових словах, які спонукають певні емоції або почуття цікавості. Дослідження показали, що саме цікавість – один з найпотужніших тригерів вірусності. Важливу роль також відіграють шрифти, колір і сама картинка.
Відточуйте мистецтво написання ефективних закликів до дії, деякі ключові рекомендації в нашому матеріалі.
Що таке заклик до дії (CTA)?
Заклик до дії, або англійською Call to action (CTA), – це маркетинговий термін, що позначає частину контенту, наприклад, зображення, кнопку або рядок тексту, призначену для спонукання користувачів виконати певну дію.
Зазвичай заклик до дії знаходиться в кінці повідомлення блогу чи веб-сторінки, але вони можуть з’явитися в будь-якому місці на веб-сайті або навіть в повідомленні в соціальних мережах.
Чіткий CTA дозволяє читачеві робити те, що ви від них хочете. Це кнопка або посилання, кілька слів або одне-два речення. Ключ до хорошого заклику до дії полягає не тільки в тому, щоб сказати їм, що робити, але і в тому, чому вони повинні це робити.
Як написати заклик до дії для соціальних мереж
Перш ніж ви почнете складати ваше повідомлення, важливо подумати про кінцеві цілі, які ви ставите перед соціальними мережами і про те, як ваш CTA може їм допомогти.
Як ви оціните, що ваш пост успішний? Це буде певна кількість відвідувачів вашої цільової сторінки? Підписка на розсилку новин? Кількість надісланих заявок на захід? Про це важливо пам’ятати при складанні СТА.
1. Вибирайте яскраві і сильні слова «дії»
Для СТА підходять яскраві дієслова (також відомі як командні слова).
Спробуйте такі фрази, як:
- «Підпишіться на безкоштовну пробну версію».
- «Завантажте моє керівництво».
- «Отримайте безкоштовну миттєву калькуляцію».
- «Купіть гамаки для собак».
- «Розміщуйте вакансії безкоштовно».
Ви коли-небудь замислювалися, чому у деяких брендів товари, розкуповуються практично миттєво, в той час як у їхніх конкурентів низький попит? Або чому ви не могли втриматися від натискання на певне посилання? Відповідь проста. Ці компанії і бренди використовують сильні слова.
Ці сильні слова викликають емоційну реакцію, змушуючи нас натискати на рекламу, ділитися повідомленнями в блогах і купувати на сторінках продажів.
Чому «power words» підсилює ваш маркетинг?
Сильні слова підвищують ефективність вашого маркетингу за рахунок:
Виклик емоції: люди пов’язані з емоціями, а не зі словами. Дослідження показують, що контент, що викликає емоції (тривогу, радість, сміх), з більшою ймовірністю буде поширений, ніж контент, який не є «емоційно зарядженим». Слова сили – ключ до виклику цих емоцій «сильного збудження».
Пробуджує цікавість: Оскільки нам важко чинити опір нашій цікавості, стратегічне використання силових слів робить для нас практично неможливим не клацнути, щоб не поділитися і не прочитати.
Люди не читають ваш контент. Про це говорить дослідження, зроблені ще в 1997 році, і безумовно не роблять цього зараз. Замість читання вони сканують, переглядають текст, до тих пір, поки ви не зможете привернути їхню увагу через «сильні, чипляючі слова». Сильні слова в підзаголовках привертають увагу і спонукають читача фактично прочитати зміст, а не просто переглянути його.
2. Враховуйте заклик «терміновості»
Обмеження за часом зазвичай спонукає користувачів частіше відповідати на заклики до дії.
«Зателефонуйте нам сьогодні» має на увазі неповільність і терміновість набагато більшу, ніж просто «Зателефонуйте нам».
«Залишилося лише 5 вільних місць на реєстрацію. Поспішайте записатися до кінця тижня». Миттєво дає відчуття необхідності швидше записатися на ваш захід.
3. Поясніть переваги
У своєму СТА розкажіть клієнтам, що саме ви можете для них зробити. У чому ваша унікальна привабливість? Наприклад, ваша аудиторія поліпшить свій бізнес? Налагодить своє особисте життя? Чи стане розбиратися в продажах?
Хороший приклад: «Запишіться на мій курс, щоб заробляти 1000 доларів на день на своєму блозі!» – інтригуюча конкретна пропозиція. Звичайно, я хочу 1000 доларів! Сьогодні і щодня! Запишіть мене!
4. Залишайтеся вірними своєму бренду і стилю
Якщо ваші послуги, наприклад, юридичного характеру, ваші заклики до дії повинні бути стриманими, не кричущими. Те ж саме стосується і брендів дорогого одягу, автомобілів або біжутерії.
СТА має бути спокійним, професійними без зайвих емоцій: «Купіть піджак з осінньої колекції 2020» замість «Зайдіть на мій сайт, щоб вибрати трендовий і стильний піджак!» обидва підштовхують аудиторію до однієї і тієї ж дії, але з різними акцентами.
5. Надсилайте клієнта туди, куди їм потрібно
Ви повинні вести своїх читачів, клієнтів саме туди, куди ви обіцяли.
Вельми негативне сприйняття, коли ви переходите на сторінку, яка просто веде вас на іншу сторінку, а потім ще на іншу. (Крім того, чітко розуміючи, чого очікувати при переході по посиланню, ви також зменшите показник відмов).
Тому, якщо у вашому повідомленні написано: «Зайдіть в цей обліковий запис Instagram, щоб ознайомитись …», клієнтам краще бути на відстані одного кліка від входу. Чим більше кроків між натисканням цієї кнопки і отриманням бажаного, тим більше можливостей втратити увагу.
6. Не бійтеся експериментувати з текстом, кольором і шрифтом
Змініть слова, кольору, розташування, зображення і навіть шрифт, якщо можете, щоб побачити, що краще за все привертає трафік.
Спробуйте A/B-тестування, щоб визначити, що працює найкраще, а потім налаштуйте, виправте і спробуйте знову.
Дослідження показують, що колір може мати прямий вплив на коефіцієнт конверсії. Наприклад, SAP виявила, що помаранчевий поліпшив коефіцієнт конверсії більш ніж на 32,5%.
Крім того, HubSpot показав, що червоний колір поліпшив коефіцієнт конверсії їх веб-сайтів на 21% при спліт-тестуванні разом із зеленою кнопкою.
Приклади хороших СТА:
1. Пройдіть тест
На цільовій сторінці служби доставки вітамінів Care/Of: немає тиску на читача: просто пропонується пройти тест, щоб дізнатися, які вітаміни підходять саме вам.
Джерело: https://takecareof.com
2. «Завантажити повний звіт»
З цим обнадійливим закликом до дії стає ясно, що Buildium дає чітке розуміння куди слід йти далі. Вони нададуть повний звіт, як тільки ви натиснете на кнопку.
Джерело: Buildium
3. «Натисніть, щоб зробити покупки»
CTA в нижній частині поста про післяпологові комплекти від One Tough Mother дає зрозуміти, як діяти: просто натисніть!
Джерело: Instagram
4. Пишіть нам в Direct
Найпоширеніший заклик – пишіть нам в Direct або Viber. Простота і точність магазину квітів.
5. «Почніть безкоштовний пробний період»
Досить часто можна зустріти подібні пропозиції. Hulu пропонує на своїй цільовій сторінці заклик до дії, перед яким важко встояти.
Джерело: Hulu
6. «Уникайте цих помилок»
Це рідкісний негативний CTA, яким іноді користуються для залучення уваги. «Уникати» – це потужне слово-дія, що викликає емоції, і Food52 використовує його, намагаючись привернути увагу відвідувачів до свого довідника про помилки з часником.
Джерело: Twitter